Gå til innhold

Kan huseier kreve oppsigelsespenger de sa vi ikke trengte å betale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

(Visste ikke hvilket tema jeg skulle ta dette under)
Jeg skulle flytte inn en plass men da barnevernet(som skulle hjelpe meg) hadde opplyst helt feil om lønn og bidrag så trakk jeg meg rett etter vi skrev kontrakt med huseier. Snakket med dem og fikk beskjed på melding at det gikk helt fint og at vi bare strøyk kontrakten. De skrev dette på melding helt tydelig at jeg ikke trengte å betale ut oppsigelsestiden. Da de forstod situasjonen.

Nå har det gått 2 mnd og de skrev melding til hun fra barnevernet at de ville ha oppsigelsespengene sine nå. Da de ikke hadde fått inn en ny leieboer.

Jeg skjønner at jeg skrev under på en kontrakt, men de skrev jo at det gikk helt fint og at jeg ikke trengte å stresse med det. At jeg ikke trengte å betale oppsigelsestiden(som øyeblikk er over). Men nå må jeg plutselig..

Hva tenker dere? Hvem har «rett»? 

Anonymkode: 5455f...32f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Muntlige avtaler er like bindene som skriftlige. Har de gått med på å annulere avtalen så må de stå ved det. Problemet er bevis. 

Anonymkode: 4d022...642

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har det skriftlig at utleier annullerer kontrakten og sier at du ikke trenger å betale ut oppsigelsesperioden så har ikke utleieren noe krav.   

Anonymkode: 4ec56...ca4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Muntlige avtaler er like bindene som skriftlige. Har de gått med på å annulere avtalen så må de stå ved det. Problemet er bevis. 

Anonymkode: 4d022...642

Her er TS så heldig at det er skriftlig, på sms.

Du trenger ikke betale dette TS, de har skrevet at du ikke trenger å betale og da kan de ikke komme senere å si at du skal betale allikevel.

Men, så kommer det helt an på ordlyden i meldingen. Skrev de "ikke stress med det" eller "du trenger ikke betale, vi skjønner at du kom i en vanskelig situasjon"

Anonymkode: 70435...055

AnonymBruker
Skrevet

Her er TS så heldig at det er skriftlig, på sms.

Du trenger ikke betale dette TS, de har skrevet at du ikke trenger å betale og da kan de ikke komme senere å si at du skal betale allikevel.

Men, så kommer det helt an på ordlyden i meldingen. Skrev de "ikke stress med det" eller "du trenger ikke betale, vi skjønner at du kom i en vanskelig situasjon"

Tusen takk for svar! De skrev at jeg ikke måtte stresse med betalingen og at jeg slapp å betale eller bo der ut oppsigelsestiden. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tuuusen takk dere!! Ble såå bekymra og stressa her. Tusen takk igjen!!

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! De skrev at jeg ikke måtte stresse med betalingen og at jeg slapp å betale eller bo der ut oppsigelsestiden. 

Da trenger du ikke stresse med det og du trenger ikke å betale og du kan fint skrive tilbake at de sa at du ikke trengte å betale og da forholder du deg til det. 

Gjest takinova
Skrevet

Ta screenshot av meldingen og lagre den i skyen asap. Plutselig mister du tlf i havet eller noe 😉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er forskjell mellom å ikke stresse med betalingen og ikke betale i det hele tatt, hvis de har skrevet at du ikke trenger å stresse med betalingen så betyr ikke det at du ikke trenger å betale.

Her må du finne ut nøyaktig hva som er sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell mellom å ikke stresse med betalingen og ikke betale i det hele tatt, hvis de har skrevet at du ikke trenger å stresse med betalingen så betyr ikke det at du ikke trenger å betale.

Her må du finne ut nøyaktig hva som er sagt.

Det ble skrevet som jeg skrev over at jeg ikke trengte å stresse med det siden jeg ikke trengte å betale. Spurte til og med også om jeg slapp å betale for sikkerhetsskyld og jeg måtte ikke det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det ble skrevet som jeg skrev over at jeg ikke trengte å stresse med det siden jeg ikke trengte å betale. Spurte til og med også om jeg slapp å betale for sikkerhetsskyld og jeg måtte ikke det.

Da har du en skriftlig avtale om at du løses fra leieavtalen uten betaling, og da er det det du skal forholde deg til.

Anonymkode: baf98...7de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...