Gjest høybråten Skrevet 22. desember 2005 #41 Del Skrevet 22. desember 2005 Sa ikke at jeg skulle ha det, sa: "ha en..." Den var ment til dere supermoralske mennesker som lusker rundt og leter etter ett eller annet dere kan anmelde. Ikke fordi det plager dere med litt røykelukt, men fordi det plager dere at andre mennesker kan ta seg den rett å bryte en liten lov. Så får dere fantastiske gode og moralske mennesker fortsatt ha en god og lovlig jul. Og dere andre også. Bryt gjerne en liten lov hvis det er det som skal til for å kose dere i dette landet! ← vet du hva - jeg skjønte at det var sånn det var ment, men det var du som ikke skjønte at teksten din med vilje og viten ble vridd mot deg selv. God og lovlig jul, ja - har du glemt hvorfor vi egentlig feirer jul - hvem var det som ble født i en stall osv, Jesus eller Satan? Det går fint ann å kose seg i jula uten å måtte være lovbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 22. desember 2005 #42 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Synes nesten det er forkastelig å kalle det lovbrudd, det er bare en bitteliten stund siden det var HELT vanlig og akseptert, og ingen hadde noengang trodd det skulle bli noe annet. ← Det sa dem da det ble forbudt å selge amfetamin som slankemiddel på Apoteket også: (selvfølgelig mange år siden nå) "Dette har jo alltid vært lov, og nå er det plutselig ikke lov å kjøpe det på apoteket lenger, æsj da bryter vi den loven ved å kjøpe det på ulovlig vis istedenfor - ja, for det er jo ikke lenge siden loven kom og da er jo ikke det så farlig" er det en sånn utvikling du vil ha? Endret 22. desember 2005 av Miloine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest enig Skrevet 22. desember 2005 #43 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg røyker selv, og liker å gå ut, og jeg var en av dem som skrek høyt ut (negative fraser)da Høybråthen fikk gjennom lovforslaget sitt om røykeforbud på offentlig sted. Men hva i huleste er poenget med en lov hvis det ikke finnes noe klart kontrollorgan som følger opp? Enten må loven oppheves, ellers må loven følges opp av den såkalte Røykekontrollen. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #44 Del Skrevet 22. desember 2005 Kunne ikke falt meg inn å drive smålig angivervirksomhet ved å anmelde utested hvor man kanskje har brutt Loven! Fatter ikke hvorfor trådstarter ikke kan gå på et røykfritt sted, og forsøke å slutte med moralistiske tendenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lillemy_* Skrevet 22. desember 2005 #45 Del Skrevet 22. desember 2005 vet du hva - jeg skjønte at det var sånn det var ment, men det var du som ikke skjønte at teksten din med vilje og viten ble vridd mot deg selv. Jo, skjønte det ja, men hvorfor vri den mot meg??? Det er jo ikke jeg som har problemer med hverken røyk eller noe av det andre... Det er jo du! God og lovlig jul, ja - har du glemt hvorfor vi egentlig feirer jul - hvem var det som ble født i en stall osv, Jesus eller Satan? Hva i all verden har det med saken å gjøre da???? Kjære vene... Det går fint ann å kose seg i jula uten å måtte være lovbryter. Det gjør det, hvis vi prøver å begrense nye lover i dette landet. Hvis det kommer en lov mot å spise fet mat, f.eks. pinnekjøtt og ribbe på julaften, kommer du til å holde den da? (Det finnes jo noen overvektige, eller potensielle overvektige, som ikke har godt av det, dette kan bli til plage for oss andre, de fyller opp sykehusene, tar ekstra plass på bussen/trikken osv...) ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #46 Del Skrevet 22. desember 2005 Det sa dem da det ble forbudt å selge amfetamin som slankemiddel på Apoteket også: (selvfølgelig mange år siden nå) "Dette har jo alltid vært lov, og nå er det plutselig ikke lov å kjøpe det på apoteket lenger, æsj da bryter vi den loven ved å kjøpe det på ulovlig vis istedenfor - ja, for det er jo ikke lenge siden loven kom og da er jo ikke det så farlig" er det en sånn utvikling du vil ha? ← Nei, det er kanskje ikke akkurat slik utvikling jeg vil ha. Men jeg mener at NOEN ting må den enkelte få lov til å bestemme selv, istedenfor å lage det ene forbudet etter det andre. Hvorfor ikke ha noen utesteder som er røykfri og noen som ikke er røykfrie. Det er tross alt frivillig hvor man vil gå ut, og hvor man vil jobbe. Men jeg er sikker på at ikke-røykerne hadde gått på røykestedene uansett, bare for å ha noe å irritere seg over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lillemy_* Skrevet 22. desember 2005 #47 Del Skrevet 22. desember 2005 Bare for å poengtere poenget mitt: Jo flere lover man lager, jo flere lovbrytere får man. Hvem skal følge opp dette, og hvor skal midlene til all denne oppfølgingen komme fra? Lover må vi jo ha, men vi trenger ikke ha lover MOT ABSOLUTT ALT I DETTE LANDET. Det har jo også vært snakk om å forbym røyking i egen bil og i eget hjem. Hvem skal følge opp dette?? Hadde vært en fin jobb for trådstarter å løpe rundt på dørene og snuse i bilene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 22. desember 2005 #48 Del Skrevet 22. desember 2005 I og med at røykeloven faktisk blir fulgt veldig godt opp de aller fleste steder synes jeg det er litt overdrevet å gå i taket for et slikt tilfelle som nevnes her. Hvis det rapporteres til politiet gjentatte ganger (samme utested) så kan de sikkert ta en titt, men de har da virkelig viktigere saker å ta seg til? Og ja; jeg spiser druer i butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #49 Del Skrevet 22. desember 2005 QUOTE(Gjest @ 20.12.2005 (12:41) ) Jeg synes du skulle ta å anmelde utestedet. Og om det ikke hjelper burde du skrive til kongen å forklare det alvorlige dilemmaet du er oppi. * Ser du prøver å være ironisk, men litt uheldig med den spydigheten, Politiet er ikke rette distans bare så du vet det. Da loven kom ble det sagt at loven skulle kontroleres av røykekontrollen. " da trådstarter faktisk har prøvd å anmelde dette til rette distans." Ja, men det sier vel det hele egentlig, gjør det ikke, det var for å understreke et poeng!! Greit at man ikke oppforder til lovbrudd, det er en ting. Det jeg reagerer på er småligheten over enkelte mennesker, folk som liker å lete etter folk som gjør noe "på kanten" . Snakker om folk som trives emd å gjøre livet surt for andre, som "sladrer" og smisker seg inn på de som er over dem selv. Skulle ikke forundre meg over at trådstarter ikke engang har vært inne på nevnte sted. Loven i seg selv har jeg ingen problemer med, så vet du det. Dessuten kan du bare spare deg for usakligheter, det er ikke narkotika vi snakker om her. mvh ikke røyker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #50 Del Skrevet 22. desember 2005 QUOTE(Gjest @ 20.12.2005 (12:41) ) Ja, men det sier vel det hele egentlig, gjør det ikke, det var for å understreke et poeng!! ← sier du til det over her QUOTE(Gjest @ 20.12.2005 (12:41) ) Dessuten kan du bare spare deg for usakligheter, det er ikke narkotika vi snakker om her. ← det eksemplet du sikter til var vel også for å understreke et poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #51 Del Skrevet 22. desember 2005 Når dette utestedet blir en av veldig få steder man kan røyke, blir det et urettmessig konkurransefortrinn i forhold til de utestendene som ønsker å være seriøse og følge loven. ← synd ikke alle skjønner det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #52 Del Skrevet 23. desember 2005 Når dette utestedet blir en av veldig få steder man kan røyke, blir det et urettmessig konkurransefortrinn i forhold til de utestendene som ønsker å være seriøse og følge loven. ← Så da er vi altså enige om at flertallet ønsker røyke-utesteder da?? Noen prøver jo å få oss til å tro noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2005 #53 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg foreslår at du anmelder utestedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 23. desember 2005 #54 Del Skrevet 23. desember 2005 Så da er vi altså enige om at flertallet ønsker røyke-utesteder da?? Noen prøver jo å få oss til å tro noe annet... ← de fleste røykere og noen ikke røykere ønsker det. det er ikke det tråden handler om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usaklig Skrevet 24. desember 2005 #55 Del Skrevet 24. desember 2005 Siden denne ligger under skråblikk drister jeg meg utpå: Hva slags distanser er det dere snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lillemy_* Skrevet 27. desember 2005 #56 Del Skrevet 27. desember 2005 de fleste røykere og noen ikke røykere ønsker det. det er ikke det tråden handler om! ← Nei, men har en følelse av at det neste røyke-innlegget/temaet kommer til å handle om det. Litt i forkjøpet, så slipper vi kanskje en meningsløs diskusjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå