Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt det ?? Tror det var det jeg fikk vite at jeg har… søkte på det og er livredd nå :( 

Anonymkode: 2d55a...308

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hvor da? Og i hvilken sammenheng? Det er en del av normalfloraen, så noe de fleste har.

Anonymkode: 7dc92...26c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvilken type enterokokker?

AnonymBruker
Skrevet

Livredd faktisk. Hva er det du er redd for?

Anonymkode: 7937c...c35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Livredd faktisk. Hva er det du er redd for?

Står at en kan få sepsis eller endokarditt av det.. og at antibiotikakur virker dårlig mot den.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Står at en kan få sepsis eller endokarditt av det.. og at antibiotikakur virker dårlig mot den.. 

Men hvor er den påvist da? Det kan godt bare være et tilfeldig funn og være normalflora. Sammenhengen den er funnet i betyr alt!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men hvor er den påvist da? Det kan godt bare være et tilfeldig funn og være normalflora. Sammenhengen den er funnet i betyr alt!

I skjeden.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja guri, det er mange tilstander man KAN få både det ene og det andre av. Du kan få sespsis av flis i fingeren også liksom, det betyr ikke at det er noen form for høy risiko ved det.

Jeg har fått påvist GBS i urinen liksom og dette kan føre til en hel haug med greier og fosterdød og gudene vet og jeg må ha intravenød antibiotika under fødsel, men hvis man faktisk leser litt om det så viser deg seg at infeksjonsfaren er 1-2% i seg selv og enda lavere for at babyen skal få det og der igjen enda lavere for at babyen skal bli alvorlig syk. Så jada, jeg kan jo Google alskens mulige utfall, men sannheten er jo ikke-eksisterende for at det har noen betydning.

Du skriver heller ikke at du har fått en infeksjon av det, kun at det er påvist, og sannsynligheten for å bli syk med infeksjon når du er normalt frisk er minimal i seg selv.

Så det å være så innmari "livredd" tenker jeg bare du kan legge ifra deg, for det virker "litt" i overkant dramatisk og unødvendig for din egen del. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja guri, det er mange tilstander man KAN få både det ene og det andre av. Du kan få sespsis av flis i fingeren også liksom, det betyr ikke at det er noen form for høy risiko ved det.

Jeg har fått påvist GBS i urinen liksom og dette kan føre til en hel haug med greier og fosterdød og gudene vet og jeg må ha intravenød antibiotika under fødsel, men hvis man faktisk leser litt om det så viser deg seg at infeksjonsfaren er 1-2% i seg selv og enda lavere for at babyen skal få det og der igjen enda lavere for at babyen skal bli alvorlig syk. Så jada, jeg kan jo Google alskens mulige utfall, men sannheten er jo ikke-eksisterende for at det har noen betydning.

Du skriver heller ikke at du har fått en infeksjon av det, kun at det er påvist, og sannsynligheten for å bli syk med infeksjon når du er normalt frisk er minimal i seg selv.

Så det å være så innmari "livredd" tenker jeg bare du kan legge ifra deg, for det virker "litt" i overkant dramatisk og unødvendig for din egen del. 

Jo legen sa det var infeksjon? Skal få antibiotika men de vet ikke hvilken jeg skal få enda, så venter på svar.. 

jeg har helseangst, så jo jeg er redd… 

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har hatt det? Og hvilken symptomer hadde du?

AnonymBruker
Skrevet

Herregud… skjerp deg og slutt å være så hysterisk. 

Anonymkode: 21f80...084

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 9.05):

Noen andre som har hatt det? Og hvilken symptomer hadde du?

Ja  vanlige symptomer på uvi. 

Anonymkode: 919c4...010

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...