kri.star Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Hei. Jeg går gjennom ett samlivsbrudd etter 14 år. Det er vondt, sår og ganske jævlig for å være helt ærlig. Ikke har jeg så mange andre rundt meg heller, så jeg trenger litt oppmuntrende ord. Hva kan jeg glede meg til nå som jeg blir singel og skal bo for meg selv? 3
kri.star Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #2 Skrevet 5. januar 2023 Evt. noe tips til hvordan jeg kan komme meg gjennom de første dagene/første perioden i nytt hjem?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Vondt å være i, føler veldig med deg❤️ Helt sikker på noen andre har noen smarte fine ord til deg. Alt jeg kan si er at det vil ta tid med gråt og smerte og en dag vil det bli bedre. Husker jeg tok meg en veldig lang tur ut etter bruddet og følte at alt var helt uvirkelig i flere døgn. var i sjokk. Gråt vel i 2 uker i strekk før jeg så vidt begynte å prate så smått med venner, lese trøstende ord av ulike forfattere. Som et dødsfall kjentes det ut som. Tok ut permisjon fra jobben og reiste et år for å få nye opplevelser. Gikk på massasjer gjevnlig, trening, koblet av med ting jeg hadde lagt litt til side og det ga mye glede. Som å finne litt tilbake til meg selv igjen med tid for egen-kjærlighet. Fant ut hvem som var mine virkelige venner og fant noen nye også. En annen ting jeg husker jeg var glad for var å kunne styre min egen tilværelse helt selv. Ingen ansvar. Jeg tror det er viktig å få grått ordentlig ut. Sorgen har mange faser også sinne. Har du ingen du kan ringe til så finnes det mennesker som du kan prate med hvis du vil. Feks kirkens sos eller en diakon. Man trenger ikke være kristen for å ta kontakt med de. Anonymkode: b66bb...9e1 1
kri.star Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Vondt å være i, føler veldig med deg❤️ Helt sikker på noen andre har noen smarte fine ord til deg. Alt jeg kan si er at det vil ta tid med gråt og smerte og en dag vil det bli bedre. Husker jeg tok meg en veldig lang tur ut etter bruddet og følte at alt var helt uvirkelig i flere døgn. var i sjokk. Gråt vel i 2 uker i strekk før jeg så vidt begynte å prate så smått med venner, lese trøstende ord av ulike forfattere. Som et dødsfall kjentes det ut som. Tok ut permisjon fra jobben og reiste et år for å få nye opplevelser. Gikk på massasjer gjevnlig, trening, koblet av med ting jeg hadde lagt litt til side og det ga mye glede. Som å finne litt tilbake til meg selv igjen med tid for egen-kjærlighet. Fant ut hvem som var mine virkelige venner og fant noen nye også. En annen ting jeg husker jeg var glad for var å kunne styre min egen tilværelse helt selv. Ingen ansvar. Jeg tror det er viktig å få grått ordentlig ut. Sorgen har mange faser også sinne. Har du ingen du kan ringe til så finnes det mennesker som du kan prate med hvis du vil. Feks kirkens sos eller en diakon. Man trenger ikke være kristen for å ta kontakt med de. Anonymkode: b66bb...9e1 Tusen, tusen takk Jeg setter pris på hvert enest ord og tar de med meg inn i den nye fasen av livet. Akkurat nå vil jeg bare legge meg til å sove og aldri våkne igjen (er ikke suicidal - for jeg vil jo egentlig leve). Er bare så inni granskauen vondt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 Det føles som du ikke kan tåle det. Som at det er for mye for deg å bære. Men du er sterkere enn du tror, og du kommer til å tåle det. Du kan stole på at en dag, kanskje om noen måneder, kanskje om noen år, så vil du se lyset og være letta og glad. Gi plass til sorgen din nå ❤️ Anonymkode: 5ca6f...c83 1
kri.star Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det føles som du ikke kan tåle det. Som at det er for mye for deg å bære. Men du er sterkere enn du tror, og du kommer til å tåle det. Du kan stole på at en dag, kanskje om noen måneder, kanskje om noen år, så vil du se lyset og være letta og glad. Gi plass til sorgen din nå ❤️ Anonymkode: 5ca6f...c83 Tusen takk. Jeg håper virkelig det er håp der ute!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Skrevet 5. januar 2023 mrs.tld skrev (55 minutter siden): Hva kan jeg glede meg til nå som jeg blir singel og skal bo for meg selv? Du kan glede deg til at du bare vasker og rydder etter deg selv og ingen andre. Du kan glede deg over at du har 100% kontroll på TV f.eks. Ingen som skal se sport når du vil se film. Du kan glede deg over at du slipper en prompete mann. Du kan glede deg over stillhet og ro rundt deg når du vil. Du kan glede deg over å dra ut av huset uten å måtte sjekke med mannen om han hadde andre planer for dere. De andre over her svarte på alt annet, så jeg tenkte bare å prøve å ta med noe som kan være positivt med å være singel. Håper jeg ikke strødde noe salt i såret - dette er i hvert fall ting jeg syns er deilig med å være singel. ❤️ Anonymkode: a90d3...c0c 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #8 Skrevet 5. januar 2023 Nå kan du bruke mer tid på ting du liker (enten om det er trening, strikking eller kjøre motorsykkel) og du kan spise det du liker best. Anonymkode: 9b254...bbd 1 1
kri.star Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #10 Skrevet 5. januar 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan glede deg til at du bare vasker og rydder etter deg selv og ingen andre. Du kan glede deg over at du har 100% kontroll på TV f.eks. Ingen som skal se sport når du vil se film. Du kan glede deg over at du slipper en prompete mann. Du kan glede deg over stillhet og ro rundt deg når du vil. Du kan glede deg over å dra ut av huset uten å måtte sjekke med mannen om han hadde andre planer for dere. De andre over her svarte på alt annet, så jeg tenkte bare å prøve å ta med noe som kan være positivt med å være singel. Håper jeg ikke strødde noe salt i såret - dette er i hvert fall ting jeg syns er deilig med å være singel. ❤️ Anonymkode: a90d3...c0c Tusen takk! Skal faktisk bli ganske godt å bare ha meg selv å rydde opp etter! Setter stor pris på oppmuntringen! 1
kri.star Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #11 Skrevet 5. januar 2023 Just now, takinova said: Flørte med andre. Husker jeg hvordan jeg gjør det etter 15 år da? Haha
kri.star Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #12 Skrevet 5. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå kan du bruke mer tid på ting du liker (enten om det er trening, strikking eller kjøre motorsykkel) og du kan spise det du liker best. Anonymkode: 9b254...bbd Første dagene skal jeg spise ting han ikke tåler eller liker! Haha 1
Gjest takinova Skrevet 5. januar 2023 #13 Skrevet 5. januar 2023 mrs.tld skrev (1 minutt siden): Husker jeg hvordan jeg gjør det etter 15 år da? Haha Hehehe, la dem flørte med deg da 😉
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #14 Skrevet 5. januar 2023 Når det virkelig sank inn for meg at det var positive sider ved å være singel var en kveld jeg satt å se tv i sofaen. Hadde gått i pysj hele helgen, bestilte pizza dagen før, spiste restene til frokost og spiste hjemmelagd gryte dagen etter den helgen. Jeg sølte nedover pysjen og slurpa det opp igjen, og tenkte Gud så godt å ikke trenge å ta hensyn til noen eller ta meg sammen for noen! I forholdet måtte jeg alltid sitte rett i ryggen, pynte meg, anstrengte meg hele tiden og var redd for å ikke være bra nok. Som singel har jeg mye bedre selvbilde, større frihet, trenger ikke ta hensyn til noen og kan dyrke meg selv og mine egne interesser. Trenger ikke tilpasse meg noen eller gjøre det han vil eller spise det han vil og sette til side hva JEG vil lenger 😃 Anonymkode: 0ae4a...437 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #15 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når det virkelig sank inn for meg at det var positive sider ved å være singel var en kveld jeg satt å se tv i sofaen. Hadde gått i pysj hele helgen, bestilte pizza dagen før, spiste restene til frokost og spiste hjemmelagd gryte dagen etter den helgen. Jeg sølte nedover pysjen og slurpa det opp igjen, og tenkte Gud så godt å ikke trenge å ta hensyn til noen eller ta meg sammen for noen! I forholdet måtte jeg alltid sitte rett i ryggen, pynte meg, anstrengte meg hele tiden og var redd for å ikke være bra nok. Som singel har jeg mye bedre selvbilde, større frihet, trenger ikke ta hensyn til noen og kan dyrke meg selv og mine egne interesser. Trenger ikke tilpasse meg noen eller gjøre det han vil eller spise det han vil og sette til side hva JEG vil lenger 😃 Anonymkode: 0ae4a...437 På det tidspunktet hadde jeg ikke fått sett noe jeg likte på tv på flere år for det var alltid han som skulle se sitt og klage på mitt. Haha det var godt å bare få gjøre som man selv vil igjen! Koste meg skikkelig og det var det øyeblikket jeg tenkte det var herlig å være singel! Ca 2,5 mnd etter bruddet Anonymkode: 0ae4a...437 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #16 Skrevet 5. januar 2023 Kan også legge til at jeg aldri har savnet tilbake til forholdet etter dette. Når jeg fikk alt på avstand innså jeg hvor lite vi egentlig passet sammen og hvor lite meg selv jeg kunne være i forholdet Anonymkode: 0ae4a...437 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #17 Skrevet 5. januar 2023 mrs.tld skrev (31 minutter siden): Tusen, tusen takk Jeg setter pris på hvert enest ord og tar de med meg inn i den nye fasen av livet. Akkurat nå vil jeg bare legge meg til å sove og aldri våkne igjen (er ikke suicidal - for jeg vil jo egentlig leve). Er bare så inni granskauen vondt. Følte akkurat det samme❤️ Du vil klare deg. Om du velger å bli i sengen å spise potetgull eller bare sove så gjør du det akkurat nå, men håper du tar kontakt med noen du stoler etter hvert å får prate ut litt. Er det så ille at du ikke fikser noe etter en uke så gå til legen din å si du har en livskrise. Bedre å få hjelp før det setter seg. Anonymkode: b66bb...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #18 Skrevet 5. januar 2023 Du kommer til å klare deg bra! Jeg ble singel etter 25 år, og har det flott nå. Selvsagt er det tøft den første tiden, det er lov å sørge også. Etterhvert blir ting lettere, lykke til. Anonymkode: 572e2...ccc 1
kri.star Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #19 Skrevet 5. januar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Følte akkurat det samme❤️ Du vil klare deg. Om du velger å bli i sengen å spise potetgull eller bare sove så gjør du det akkurat nå, men håper du tar kontakt med noen du stoler etter hvert å får prate ut litt. Er det så ille at du ikke fikser noe etter en uke så gå til legen din å si du har en livskrise. Bedre å få hjelp før det setter seg. Anonymkode: b66bb...9e1 Tusen, tusen takk! ❤️
kri.star Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #20 Skrevet 5. januar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Du kommer til å klare deg bra! Jeg ble singel etter 25 år, og har det flott nå. Selvsagt er det tøft den første tiden, det er lov å sørge også. Etterhvert blir ting lettere, lykke til. Anonymkode: 572e2...ccc Takk ❤️ Vondt å høre at du har vært gjennom den smerten, men samtidig godt å høre at det kan bli godt «på andre siden»
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå