AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg fikk målt hcg nivået hos legen denne uken da jeg var 5+5 og 6+0 pga blødninger, og første prøven viste hcg på 8500 og andre prøven viste 18000. Legen sa at det var over normalen for svangerskapslengden og trodde at jeg enten var 1 uke lenger på vei, eller at det kunne være tvillinger. Jeg har fått ul time neste uke for å sjekke. Jeg vet jeg ikke er 1 uke lenger på vei, om noe så er jeg kortere på vei, da vi bare hadde sex 1 gang denne syklusen, og det på dag 14. Så nå sitter jeg her litt småstressa for tvillinger… Jeg har ett barn fra før, og da var jeg så og si symptomfri, mens denne gangen er jeg både kvalm og kaster opp, og generelt i dårlig form… Vet at det kan være forskjell fra svangerskap til svangerskap, men med det høye hcg nivået i tillegg så begynner man å lure… Vet at bare ultimen neste uke kan gi meg riktig svar, men er det noen fler som har opplevd høyt hcg nivå, men det var bare 1 baby? Anonymkode: 9e251...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Del Skrevet 5. januar 2023 Ja, det er vanlig. Søk opp hgc tabell, så ser du tallene, og at det er mange som opplever høye tall. Anonymkode: 7d70a...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Del Skrevet 5. januar 2023 Trenger ikke å bety noe som helst annet enn at du produserer hcg raskt. Anonymkode: 0c5c5...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Del Skrevet 5. januar 2023 Hadde høyt nivå av hcg og hyperemesis. Var bare 1 baby Anonymkode: 24413...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 5. januar 2023 #5 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hadde høyt nivå av hcg og hyperemesis. Var bare 1 baby Anonymkode: 24413...633 Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Del Skrevet 5. januar 2023 Tusen takk for svarene, ble litt roligere 😊 Anonymkode: 9e251...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Del Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk målt hcg nivået hos legen denne uken da jeg var 5+5 og 6+0 pga blødninger, og første prøven viste hcg på 8500 og andre prøven viste 18000. Legen sa at det var over normalen for svangerskapslengden og trodde at jeg enten var 1 uke lenger på vei, eller at det kunne være tvillinger. Jeg har fått ul time neste uke for å sjekke. Jeg vet jeg ikke er 1 uke lenger på vei, om noe så er jeg kortere på vei, da vi bare hadde sex 1 gang denne syklusen, og det på dag 14. Så nå sitter jeg her litt småstressa for tvillinger… Jeg har ett barn fra før, og da var jeg så og si symptomfri, mens denne gangen er jeg både kvalm og kaster opp, og generelt i dårlig form… Vet at det kan være forskjell fra svangerskap til svangerskap, men med det høye hcg nivået i tillegg så begynner man å lure… Vet at bare ultimen neste uke kan gi meg riktig svar, men er det noen fler som har opplevd høyt hcg nivå, men det var bare 1 baby? Anonymkode: 9e251...83d Jeg målte hcg 5+6 og da var hcg på 27780. 6+3 var hcg på 39000. Det er bare en baby i magen:) høy hcg KAN tyde på at det er jentebaby og det stemte for min del! Anonymkode: bdac1...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. januar 2023 #8 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg har målt hcg flere ganger i alle mine svangerskap pga blødninger. Og i to av dem har hcg-verdiene vært veldig høye, såpass at legen påpekte det og sa det muligens kunne tyde på tvillinger. Men det var kun ett barn (må vel ta høyde for at de kan ha vært to og at en ble spontanabortert, men det vet jeg jo ikke). Og begge var gutter. Jeg var veldig kvalm, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå