AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Jeg ser det igjen og igjen. Folk, særlig menn, i dårlige forhold og/eller som er utro velger det foran å bryte ut av forholdet. Og sier at det skyldes det praktiske. Felles gjeld, hus, hytte, biler etc. Jeg vet jo at det en prosess å komme seg ut av, men det er da noe som lar seg løse? Er man rett og slett på konfliktsky at man velger å la det ligge, og fortsette å leve i et dårlig forhold? Føles hinderet for stort? Anonymkode: 45063...d23 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 Spesielt menn? Er da flest kvinner som velger å bli I dårlige forhold pga det materielle. De vil ikke nedgradere fra hus til leilighet, de ønsker ikke å gå fra to biler til en eller ingen osv. Anonymkode: fe72f...702 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Tror ikke dette er kjønns-, men personbetinget. Anonymkode: c7423...ab2 4 2
Virrevirrevapp Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er man rett og slett så konfliktsky Anonymkode: 45063...d23 Ja.
Jocelynn Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 Jeg er kvinne, og var svært ambivalent om å gå/ikke gå. Det handlet *litt* om å miste det materielle -da jeg ble foret med at jeg ikke kom til å klare meg alene (og trodde på det da jeg var helt utpsyket). På vektskålen var det også mange positive ting, derfor ble valget ekstra vanskelig. Ting var jo ikke utelukkende bare negativt. Vi hadde også gode dager, som gjorde at jeg fikk dårlig samvittighet for de tankene jeg hadde om å gå. Jeg holdt lenge ut for barnas skyld, til slutt gikk jeg for barnas skyld. 1 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 Jeg tror det er mange som tenker slik, og blir helt til det kommer en ny inn i bildet som vil ha mer enn et hemmelig forhold. Anonymkode: 5629b...452 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Mann her. I lange perioder er jeg uendelig deprimert pga forholdet bl.a. fordi hun nekter å møte mine behov for nærhet, sex og kos. Etter mange år har avvisningene gjort meg dypt deprimert, men jeg skiller meg ikke på grunn av det praktiske fordi det virker uoverstigelig, som du sier. Ja, jeg holder bare ut. Jeg skal innrømme at på det verste kan jeg tenke at selvmord er lettere enn samlivsbrudd. Jeg vet ikke hva det er med oss menn som gjør samlivsbrudd så skremmende. Kanskje det er fordi hele vår identitet investeres i samlivet og familien. Uten det er vi ingenting. Anonymkode: 599d0...68e 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 Hvorfor er som oftest kvinner som bryter ut av forholdet? Er det fordi de ikke vil kjempe mer eller er det en lettvint løsning bare stikke av? Anonymkode: 2e420...6c8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor er som oftest kvinner som bryter ut av forholdet? Er det fordi de ikke vil kjempe mer eller er det en lettvint løsning bare stikke av? Anonymkode: 2e420...6c8 Fordi vi er sterkere enn menn. En mann er heller utro, det er enklere. Det er ikke lettvint løsning å stikke av, med felles hus, bil barn osv. derfor blir menn. Anonymkode: c6d20...e65 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi vi er sterkere enn menn. En mann er heller utro, det er enklere. Det er ikke lettvint løsning å stikke av, med felles hus, bil barn osv. derfor blir menn. Anonymkode: c6d20...e65 Kan du dokumentere at menn heller er utro, enn å bryte ut av et dødt forhold? Kan man si man er utro, når forholdet er dødt? Anonymkode: 2e420...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #11 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mann her. I lange perioder er jeg uendelig deprimert pga forholdet bl.a. fordi hun nekter å møte mine behov for nærhet, sex og kos. Etter mange år har avvisningene gjort meg dypt deprimert, men jeg skiller meg ikke på grunn av det praktiske fordi det virker uoverstigelig, som du sier. Ja, jeg holder bare ut. Jeg skal innrømme at på det verste kan jeg tenke at selvmord er lettere enn samlivsbrudd. Jeg vet ikke hva det er med oss menn som gjør samlivsbrudd så skremmende. Kanskje det er fordi hele vår identitet investeres i samlivet og familien. Uten det er vi ingenting. Anonymkode: 599d0...68e Har aldri hørt om ei kvinne som sier nei til orgasmer... Anonymkode: 2e420...6c8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #12 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er som oftest kvinner som bryter ut av forholdet? Er det fordi de ikke vil kjempe mer eller er det en lettvint løsning bare stikke av? Anonymkode: 2e420...6c8 mange menn orker ikke bruke tid på forholdet, det inkluderer vel også å gjennomføre et brudd. Det er ikke viktig nok for dem. Anonymkode: 5697a...68d 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #13 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): mange menn orker ikke bruke tid på forholdet, det inkluderer vel også å gjennomføre et brudd. Det er ikke viktig nok for dem. Anonymkode: 5697a...68d Det er nå såpass viktig at de ikke forlater det... Anonymkode: 2e420...6c8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har aldri hørt om ei kvinne som sier nei til orgasmer... Anonymkode: 2e420...6c8 Anonymkode: 2e420...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #15 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har aldri hørt om ei kvinne som sier nei til orgasmer... Anonymkode: 2e420...6c8 Du vet at de fleste orgasmene får kvinner på egenhånd, også når de puler mannen? De færreste menn gir kvinner orgasme, det må vi fikse sjøl med fingrene eller andre hjelpemidler. Anonymkode: 5285b...77e 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #16 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): mange menn orker ikke bruke tid på forholdet, det inkluderer vel også å gjennomføre et brudd. Det er ikke viktig nok for dem. Anonymkode: 5697a...68d Og mange menn er konfliktskye og LATE. De vet at blir de alene, så må de brette klærne selv og lage alle middager selv..... + ta mer ansvar enn de har gjort før. Anonymkode: 5285b...77e 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #17 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er nå såpass viktig at de ikke forlater det... Anonymkode: 2e420...6c8 Ikke min erfaring. De er for late til å forlate. Det er veldig praktisk med en kone/samboer, særlig når man har barn. Anonymkode: 5697a...68d 1 1
Amossa Skrevet 6. januar 2023 #18 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 13.00): Jeg ser det igjen og igjen. Folk, særlig menn, i dårlige forhold og/eller som er utro velger det foran å bryte ut av forholdet. Og sier at det skyldes det praktiske. Felles gjeld, hus, hytte, biler etc. Jeg vet jo at det en prosess å komme seg ut av, men det er da noe som lar seg løse? Er man rett og slett på konfliktsky at man velger å la det ligge, og fortsette å leve i et dårlig forhold? Føles hinderet for stort? Anonymkode: 45063...d23 Mener å ha sett en statistikk som fortalte at kvinner er like ofte utro som menn er. Det stemmer også med det jeg ser rundt meg. Begge kjønn har affærer på si gjennom ekteskapet. Når de ikke forlater, er det fordi de ikke ønsker det. De er glad i ektefellen og deres felles familieliv. Spennende med en forelskelse og en affære, men de vet at den går over. Selvfølgelig klager den utro på ektefellen. Samlivet er kjedelig, mangler nærhet og man kommuniserer ikke. Det er på den måten man (bort)forklarer utroskap på, både til elsker(inne) og seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #19 Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har aldri hørt om ei kvinne som sier nei til orgasmer... Anonymkode: 2e420...6c8 No offense, men da er du nok litt lite informert. Ta en titt rundt på dette forumet. Det er fullt av diskusjoner om kvinner (og menn) som ikke har lyst på sex, det vil si orgasmer. Anonymkode: 599d0...68e 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #20 Skrevet 7. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke min erfaring. De er for late til å forlate. Det er veldig praktisk med en kone/samboer, særlig når man har barn. Anonymkode: 5697a...68d Ikke late. Menn har beskytterinstinkt på en helt annen måte enn kvinner. Man kan derfor gjerne argumentere for at menn føler kjærlighet sterkere og mer intenst enn kvinner. Samlivsbrudd oppleves derfor verre for menn enn for kvinner. Anonymkode: 599d0...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå