AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Hei! jeg er ny som pedleder og har et spm angående voksenbursdag i bhg. Pleier de voksne å skrive i ukesplanene at de har bursdag? Eller er det bare når det er rundt tall? Som for eksempel den store 60 års dagen som jeg vet er vanlig å markere. Jeg har ansatt som har bursdag men vet ikke om jeg skal skrive det i ukesplan til foreldre. Jeg vil ikke at foreldrene skal tro at vi ansatte forventer å få noe på bursdagene våre for eksempel. Hva er vanlig praksis? Erfaringer? Anonymkode: 83e0c...c24
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 Det er ikke vanlig at foreldrene skal gi bursdagsgaver til ansatte, nei. Her har de noen ganger skrevet det, andre ikke. MEn da er det på samme måte som de andre ungene. "Vi feirer Olai sin 4-årsdag", "Vi feirer Tone sin bursdag" (hvor Tone er en ansatt som ikke nødvendigvis vil basunere ut at hun fyller 37 ) Anonymkode: b3048...65f 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Det er vel ikke akkurat vanlig å informere om dette i ukeplaner til foreldre om det ikke er rundt tall, det har jeg kun sett opplyst fra barnehagens side ved runde tall som 50 og 60, men da som en lapp i garderoben. Anonymkode: 8b197...21b 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 Vi har aldri opplevd at det er skrevet på ukeplaner, verken i barnehagen ungene våre gikk i eller i den jeg jobbet i. Anonymkode: 6ed37...280 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 Hold dette internt i ansattgruppen, og for all del ikke skriv det på ukeplanen slik at foreldrene kan føle de må stille med kort og blomster og det som er. Anonymkode: dd871...c2c 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 Vi skriver det ikke, med mindre den ansatte tar med fruktspyd eller lignende, da skriver vi at barna får det slik at foreldrene kan droppe å ta med frukt den dagen. Anonymkode: 1db57...900 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #8 Skrevet 5. januar 2023 Ok takk for svar alle sammen:) Anonymkode: 83e0c...c24
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #9 Skrevet 5. januar 2023 Vi skriver det inn i kalenderen på MyKid, slik vi gjør med barna. Bursdagsmarkeringen blir en bursdagssanling, der barnet/ansatt blir sunget for og får bursdagskrone🎂👸 Vi henger også plakat med bilde i gangen om morgenen. Ingen forventer gave, hverken av foreldre eller kollegaer, men det er koselig med en gratulasjon eller kanskje en klem💖 Anonymkode: 8ccec...0e6 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 Nei, nevn det heller i dags/ukesreferatet hvis dere har markert det med barna. Foregår det kun på pauserommet - la det være. Anonymkode: 4057a...3bd
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #11 Skrevet 5. januar 2023 Vi har ikke opplevd at det er skrevet i planer, men stadig kommer barna hjem og forteller at de sang bursdagssangen for …, tegnet tegning til dem etc. og det er jo veldig koselig. Barna er jo veldig opptatt av bursdager. Anonymkode: 595ab...25b 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #12 Skrevet 5. januar 2023 Hos flagger de utenfor avdelingen til den som har bursdag og har et bilde på døren til avdelingen av den som har bursdag med en pålimt krone. Ikke noe nevnt i ukesplan eller dagrapport vedr ansattes bursdag. Anonymkode: 09800...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #13 Skrevet 5. januar 2023 Det er ikke nevnt i kalenderen i mine barns barnehage, mens der jeg jobber pleier det å stå noe ala «hurra for *navn på ansatt* som fyller år!». Det markeres ikke med mindre det er rund dag, men pedlederen vår pleier å skrive det inn som en liten hilsen. Det medfører jo også gjerne gratulasjoner fra kolleger, foreldre og barn. Anonymkode: 4b68d...926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå