Gjest Melk Skrevet 15. desember 2005 #21 Skrevet 15. desember 2005 Jeg trodde utgangspunktet for de som får opphold her i landet fordi det er krig i hjemlandet deres er at de skal reise hjem når de kan. Jeg har også inntrykk av at det er en gjengs oppfatning. ← Sjelden det er utgangspunktet.
Gjest Gjesta Skrevet 15. desember 2005 #22 Skrevet 15. desember 2005 (endret) http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...7835&hl=Rasisme Her passer vel denne tråden inn.. ← Kjempegodt innlegg Donnie Darko! Men du har en feil i signaturen din. Det heter Je ne regrette rien. Ikke non. Bare til opplysning. (Ikke fordi jeg kan fransk, hadde noen timer på videregående, og den sangen brukte vi i pensum. Stort sett det eneste jeg husker.) Endret 15. desember 2005 av Violetta
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #23 Skrevet 15. desember 2005 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...7835&hl=Rasisme Her passer vel denne tråden inn.. ←
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2005 #24 Skrevet 15. desember 2005 Det jeg synes er så utrolig håpløst er at det ikke skal kunne gå ann å være kritisk til noe som helst som har med innvandring å gjøre. Da skal en med en gang bli stemplet som rasist. Om spørsmålet hadde vært hvordan en norsk familie som er sosialklienter hadde hatt råd til å reise til Afrika hvert år så hadde vel problestillingen vært helt stueren å diskutere - men så fort det er snakk om innvandrere/flyktninger så skal det altså ikke kunne snakkes om. I dette konkrete tilfellet vet vi selvsagt for lite til å mene noe særlig om noe som helst. Men at det er noe "snusk" blandt denne gruppen (på lik linje med alle andre grupper i samfunnet) er helt klart.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #25 Skrevet 15. desember 2005 Kunne ikke vert mer enig Titta... det er håpløst. er jo derfor det er så ufattelig lite innvandringspolitikk i dette landet, at ingen tør å snakke om det fordi man blir kalt rasister med ETT. bare man stemmer Frp blir man sett på som rasist.. det sier jo sitt..
Gjest gjest1 Skrevet 16. desember 2005 #26 Skrevet 16. desember 2005 Mine naboer kom for mindre enn 5 år siden. Jeg jobber heller ikke med dem, jeg hjelper dem som nabo, fordi jeg har synst synd på dem og fordi de ikke helt har greid å hjelpe seg selv. Jeg sier det igjen, hvorfor tror man at alle som spør om slike ting er rasister? Er det for å stoppe enhver debatt???? ← For noen er det som å vifte med en rød klut foran en tyr så fort du stiller spørsmålstegn ved noe som helst som har med innvandrere å gjøre, uansett av hvilken grunn de er her eller hva du stiller spørsmålstegn ved. For disse er du automatisk rasist så fort du stiller spørsmålet ditt. Jeg husker et debattprogram som var på tv for et par år siden, hvor et par pakistanske jenter som tok avstand fra sine egne, satt og fortalte nordmenn på tv hvordan pakistanere og andre satt og lo av nordmenns godtroenhet, hvorpå ei norsk berte som jobber med innvandringspolitikk tok sterkt til motmæle og påstod at; nei sånn var det ikke, det var helt feil....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå