Gå til innhold

Produkter for dehydrert hud

Ella Grisella

Anbefalte innlegg

Jeg har fått veldig tørr hud med store porer og kviser. Noen som kan anbefale meg skikkelig gode produkter for dehydrert hud? Jeg vurderer La Roche Posay.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke produkter bruker du per i dag? Forstår jeg det som at huden din har forandret seg i det siste? Er det noe annet som har forandret seg i samme periode (f.eks. produktene du bruket på huden, dietten din, stress osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La roche posay ga meg svære kviser. 

Avene er bra 

Anonymkode: 83484...29c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ella Grisella skrev (7 timer siden):

Jeg har fått veldig tørr hud med store porer og kviser. Noen som kan anbefale meg skikkelig gode produkter for dehydrert hud? Jeg vurderer La Roche Posay.

Du må først og fremst bestemme deg for hvilke aktive ingredienser du vil gå for. Det finnes mange kontoer med informasjon om dette på IG og Tiktok.

Anonymkode: f7a3d...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

La roche posay ga meg svære kviser. 

Avene er bra 

Anonymkode: 83484...29c

Sikkert, men det betyr ikke at det er noe galt med LRP og at Avene er bedre. Du kan ha brukt produkter som ikke passet til din hud eller som din hud ikke likte, eller det kan ha vært en tilfeldighet.

Anonymkode: f7a3d...62c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Jeg kjøpte Avene Hydrance rich creme. Den kjennes foreløpig bra ut. Den trekker i hvert fall inn i huden(har akkurat prøvd den for første gang). Jeg hadde fra før av en fet krem, men den trakk liksom ikke inn. Ble liggende utapå, og under var huden tørr og gusten.derfor jeg tenkte å prøvd en som var for dehydrert hud.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker olje som nattkrem, det gjør susen her. Squalane oil fra The ordinary, det kan du vurdere om huden ikke order seg.

Anonymkode: acd84...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg bruker olje som nattkrem, det gjør susen her. Squalane oil fra The ordinary, det kan du vurdere om huden ikke order seg.

Anonymkode: acd84...183

Vær obs på at det er forskjell på fettfattig (tørr) og fuktfattig (dehydrert) hud. Tørr hud er en hudtype, mens fuktfattig/dehydrert hud er en hudtilstand - alle hudtyper kan bli dehydrerte. Olje alene vil ikke tilføre fuktfattig hud det den trenger, men kan fungere bra som siste steg i hudpleierutinen for å "forsegle" fukt og hindre tap av fuktighet fra huden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ella Grisella skrev (13 timer siden):

Tusen takk for tips! Jeg kjøpte Avene Hydrance rich creme. Den kjennes foreløpig bra ut. Den trekker i hvert fall inn i huden(har akkurat prøvd den for første gang). Jeg hadde fra før av en fet krem, men den trakk liksom ikke inn. Ble liggende utapå, og under var huden tørr og gusten.derfor jeg tenkte å prøvd en som var for dehydrert hud.

Tolerance-serien til Avene er og fantastisk. Jeg bruker kremen om vinteren og emulsjonen om sommeren.

Anonymkode: da14e...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Oppdatering: denne kremen har virkelig gjort underverker for huden min! De første dagene smørte jeg meg flere ganger om dagen, og kremen trakk fort inn og jeg ble fort tørr igjen. Men nå smører jeg meg morgen og kveld som vanlig, og huden er myk og «dewy». Kjempefornøyd! Ny vinterhud-favoritt for meg i hvert fall:)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...