Gå til innhold

SUV-BENSIN

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har bestemt meg for å kjøpe bensiner med 4wd. Ønsker en som er 2-3 år gammel, maks 400 k. Forslag???

Anonymkode: 81560...0db

Skrevet

Rav 4 eller Subaru Forester

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp hybrid. Rav sluker bensin.

Anonymkode: bf585...106

Skrevet

Mmmm Rav4 plugin hybrid har vist seg å være en rimelig venn,eller søskenbarnet Suzuki A-Cross som er nesten samme bil….

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjøp hybrid. Rav sluker bensin.

Har ikke lademulighet. Kun hurtiglading som vil svekke batteriet🧐

AnonymBruker
Skrevet
Einus skrev (7 timer siden):

Mmmm Rav4 plugin hybrid har vist seg å være en rimelig venn,eller søskenbarnet Suzuki A-Cross som er nesten samme bil….

Liker suzuki, men grand vitara i så fall.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har ikke lademulighet. Kun hurtiglading som vil svekke batteriet🧐

Lader ikke min hybrid.

Skrevet

Hadde kjøpt meg en 3-5 år gammel q5 med alt utstyr til rundt 300k 

AnonymBruker
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (1 time siden):

Hadde kjøpt meg en 3-5 år gammel q5 med alt utstyr til rundt 300k 

Nå snakker fordommene mine, men det er to merker jeg absolutt ikke vil ha; audi og bmw🫣😵💫🌝

• Nyttig 1
Skrevet

Anbefaler Lexus RX450h eller NX300. Komfort, kvalitet og fornuftig forbruk. Ikke farlig å kjøpe en 5-10 år gammel Lexus for den er det uansett veldig lite feil på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (5 minutter siden):

Anbefaler Lexus RX450h eller NX300. Komfort, kvalitet og fornuftig forbruk. Ikke farlig å kjøpe en 5-10 år gammel Lexus for den er det uansett veldig lite feil på.

Med min flaks så tør jeg ikke det. Nåværende bil er 6 år, og har vært trøbbel fra 2.året. Vet at Lexus er kvalitet, men ønsker maks 3 år gammel bil. Liker det volvo select programmet, der man får 7 år garanti. Men om det er verdt pengene vet jeg ikke. Har hørt fra en mekaniker kompis at volvo er fullstendig overpriset😵💫

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Med min flaks så tør jeg ikke det. Nåværende bil er 6 år, og har vært trøbbel fra 2.året. Vet at Lexus er kvalitet, men ønsker maks 3 år gammel bil. Liker det volvo select programmet, der man får 7 år garanti. Men om det er verdt pengene vet jeg ikke. Har hørt fra en mekaniker kompis at volvo er fullstendig overpriset😵💫

Mulig du har uflaks, men jeg har bare gode erfaringer med Toyota/Lexus. Har kjørt Toyota siden midt på 90-tallet og har aldri hatt en nødstopp etter vei og aldri feil på motor og drivverk(men passer på å følge serviceprogrammet på merkeverksted).

Kjøpte en 2 år gammel Prius i 2007. Første rep på den utover bytte av slitte bremser og lyspærer, var eksosanlegget som røyk på 200 000 km. Etter det har det vært et par hjullagre og noe småtteri og nå har den gått 350 000, og går fortsatt fint. Aldri hatt en bil som er billigere i drift.

Jeg har også en 2012 Lexus RX450h. Har hatt den siden 2016 og den har nylig passert 180 000 km. Har ikke hatt noen feil på den hittil, kun kaputte parklyspærer, normal bremseslitasje og slitte vindusviskere. Ser nesten ikke slitt ut heller, bortsett fra et par små selvpåførte skrammer utvendig. En drøm å kjøre, god å sitte i på langtur, og alle fire i husstanden med førerkort foretrekker denne fremfor alt annet de har prøvd. Service gjøres hos alle Lexus og Toyota-forhandlere, men velger du Lexus-forhandleren, får du en service og oppfølging helt ulikt det meste annet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mitsubishi Outlander eller en suv fra Volvo

Anonymkode: 6bf32...bbe

Skrevet

På denne siden kan du velge en bilmodell du vurderer å kjøpe og lese hvilke erfaringer som eiere av denne modellen har. Her er også biltester samt spalten "spør Benny" hvor du kan finne gode råd fra en bilmekaniker som er lidenskapelig opptatt av bil og har mye erfaring.

https://bilguiden.broom.no/

• Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mitsubishi Outlander eller en suv fra Volvo

Hvorfor akkurat de to? En billig traktor-SUV vs Volvo sine dyre kvalitetsbiler? Stort spenn her.

Anonymkode: b75ce...266

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor akkurat de to? En billig traktor-SUV vs Volvo sine dyre kvalitetsbiler? Stort spenn her.

Anonymkode: b75ce...266

Mitsubishi er en tung bil som ligger godt på veien, særlig på is og hard snø. God kjørekomfort. I motsetning til Toyota (som heller ikke er så dyr) som er lettere og mindre stødig på snø/is. Toyota RAV kan også trekke mindre enn Mitsubishi. Har hatt begge deler og var mest fornøyd med Mitsubishien. Kommer selvsagt an på bruken, men den var bedre i hardt vinterføre, tålte småkjøring bedre og den kom seg frem over alt. Det betyr ikke at RAVen ikke var god. Kun at M var bedre. Til mitt bruk. 

Volvo er Volvo og må alltid nevnes😊

Bor i Finnmark og kjører mye på smale, svingete, dårlig brøytet veier, mye snø i store deler av året. Bruksverdien av en god SUV er viktig 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mitsubishi er en tung bil som ligger godt på veien, særlig på is og hard snø. God kjørekomfort. I motsetning til Toyota (som heller ikke er så dyr) som er lettere og mindre stødig på snø/is. Toyota RAV kan også trekke mindre enn Mitsubishi. Har hatt begge deler og var mest fornøyd med Mitsubishien. Kommer selvsagt an på bruken, men den var bedre i hardt vinterføre, tålte småkjøring bedre og den kom seg frem over alt. Det betyr ikke at RAVen ikke var god. Kun at M var bedre. Til mitt bruk. 

Volvo er Volvo og må alltid nevnes😊

Bor i Finnmark og kjører mye på smale, svingete, dårlig brøytet veier, mye snø i store deler av året. Bruksverdien av en god SUV er viktig 

Jeg trodde toyota var bra på vinterføre🫣Jeg har mest småkjøring i hverdagen, derfor styrer jeg unna diesel. Men har ikke garasje, og vi har myyye snø! Så 4wd er å foretrekke. Og motorvarmer. Kjører over hemsedalsfjellet annenhver mnd, og føler meg utrygg i «lekebilen» min på vinteren. Er ikke mitsubishi veldig store biler? En yaris cross hybrid er ok strl, men de har ikke 4wd. Blir en del bykjøring, og trangt om parkering.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg trodde toyota var bra på vinterføre🫣Jeg har mest småkjøring i hverdagen, derfor styrer jeg unna diesel. Men har ikke garasje, og vi har myyye snø! Så 4wd er å foretrekke. Og motorvarmer. Kjører over hemsedalsfjellet annenhver mnd, og føler meg utrygg i «lekebilen» min på vinteren. Er ikke mitsubishi veldig store biler? En yaris cross hybrid er ok strl, men de har ikke 4wd. Blir en del bykjøring, og trangt om parkering.

Toyota er absolutt ikke dårlige biler. De skal ha pluss for rimeligere slitedeler. 
Men jeg synes den blir for lett;)

Beste tipset er å prøvekjøre ulike biler. Jeg har fått prøvekjørt biler i 12 - 24 timer. Da har man greit med tid til å teste ut ulike merker og modeller 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Toyota er absolutt ikke dårlige biler. De skal ha pluss for rimeligere slitedeler. 
Men jeg synes den blir for lett;)

Beste tipset er å prøvekjøre ulike biler. Jeg har fått prøvekjørt biler i 12 - 24 timer. Da har man greit med tid til å teste ut ulike merker og modeller 

Ja, skal minimere til 3-4 modeller og prøvekjøre☺️Men driftskostnader er også et viktig moment. Der ønsker jeg ikke å høre på bilselgere🧐

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...