Gå til innhold

Han er ikke støttende når det kommer til min sosial angst, hva skal jeg gjøre !?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble bedt på en date, og jeg har egt sosial angst, men gikk for det. Han så at jeg begynte å bli sjenert osv og begynte å si ting som "Bare drit i å være sjenert, bli litt mer som meg, kom igjen!" Jeg spurte om han kan slutte og at dette er noe jeg ikke har kontroll over, han begynte å mase osv, og sa jeg ikke var sikker på meg selv om jeg oppfører meg sånn. Jeg begynte å gråte fordi det ble bare for mye for meg, synes dere denne oppførselen var innafor eller overragrerer jeg? 

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer over deg og ditt liv og hvem du ønsker å ha i ditt liv. Hva synes du selv? Var det en ok opplevelse? Fikk han deg til å føle deg bra? Ønsket du å være mer med han?

Spør deg selv om dette, ikke oss. Du trenger å bygge opp deg selv og din egen tro på deg selv og egne grenser ♥️

Anonymkode: 88d8d...078

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater ikke folk jeg ikke liker, og det synes jeg ikke du bør heller. Den fyren høres skikkelig ubehagelig ut! Er det ikke bra at vi bestemmer over vårt eget liv og hvem vi vil ha i livet vårt?

Anonymkode: 01f50...f7f

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Annalu skrev (4 minutter siden):

Jeg ble bedt på en date, og jeg har egt sosial angst, men gikk for det. Han så at jeg begynte å bli sjenert osv og begynte å si ting som "Bare drit i å være sjenert, bli litt mer som meg, kom igjen!" Jeg spurte om han kan slutte og at dette er noe jeg ikke har kontroll over, han begynte å mase osv, og sa jeg ikke var sikker på meg selv om jeg oppfører meg sånn. Jeg begynte å gråte fordi det ble bare for mye for meg, synes dere denne oppførselen var innafor eller overragrerer jeg? 

Han er en idiot. Han respekterte ikke deg og dine grenser. Finn deg noe bedre tenker jeg ♥️ 

Anonymkode: d55f5...192

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer. Han prøvde oppmuntre deg, mens du ønsker at verden skal ta særlige hensyn til deg fordi du har sosial angst. Sånn fungerer ikke verden. Du kan ikke forvente mer enn at verden behandler deg som alle andre og det er faktisk det sunneste for deg. 

Anonymkode: 32d0f...bc6

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste folk som ikke har vært der selv, sliter med å forstå hvordan sosial angst fungerer. Det trengs en god porsjon med tålmodighet å ha et forhold med noen som sliter med sosial angst, det er det ikke alle som har, pluss at de ikke skjønner mekanismen. Mange tror de skal hjelpe deg med å pushe deg og presse deg litt, da kan det ofte gå motsatt vei. 

Jeg tror kanskje at han fyren du var på date med, ikke var helt for deg.

Du overreagerte nok ganske kraftig med å begynne å grine og greie, men samtidig kan jeg skjønne det godt - man blir stresset og overveldet, og mange (meg selv inkludert) reagerer med gråt i slike situasjoner. 

Anonymkode: 5a9ab...90d

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva du kan gjøre??  jobbe med dine egne utfordringer slik alle andre må gjøre. 

Psykolog,coach, selvhjelpsbøker, hva som helst som løser DITT problem. Du kan ikke forvente at alle andre skal ta hensyn.

Anonymkode: 2c853...8f3

• Liker 6
Skrevet

Du begynte å gråte fordi daten sa at du ikke behøver å være sjenert, og at han mener du er usikker på deg selv? At du i det hele tatt må spørre om du overreagerte viser at du er alt for mye inne i ditt eget hode.

Ja, du overreagerte. Nei, oppførselen hans var ikke innenfor, å komme med kommentarer om andres selvfølelse på første date viser at han rett og slett ikke er noe å samle på. Her er det bare å gå videre, en slik mann trenger du ikke i livet ditt.

Sosial angst eller ikke, du må tåle å høre at andre sier ting du finner ubehagelig uten å begynne og gråte, dette er noe det er viktig å jobbe med. Noen ganger i livet vil du få tøff feedback (rettferdig eller ikke). Om du er på jobb og sjefen gir deg kritikk, begynner du å gråte da også? Jeg skjønner at i denne situasjonen gjorde han det verre for deg rett og slett ved å fokusere på det du synes er vanskelig, da er det fullstendig lov for deg å si "dette er jeg ikke interessert i å snakke om, så la oss legge den ballen død". Ikke vær redd for å sette grenser, om daten har et problem med det er det bare å reise seg opp å gå. Du var tøff som gikk på date, og jeg håper ikke dette har skremt deg fra å gjøre det igjen (men ikke med samme mann!).

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
viren skrev (8 minutter siden):

Du begynte å gråte fordi daten sa at du ikke behøver å være sjenert, og at han mener du er usikker på deg selv? At du i det hele tatt må spørre om du overreagerte viser at du er alt for mye inne i ditt eget hode.

Ja, du overreagerte. Nei, oppførselen hans var ikke innenfor, å komme med kommentarer om andres selvfølelse på første date viser at han rett og slett ikke er noe å samle på. Her er det bare å gå videre, en slik mann trenger du ikke i livet ditt.

Sosial angst eller ikke, du må tåle å høre at andre sier ting du finner ubehagelig uten å begynne og gråte, dette er noe det er viktig å jobbe med. Noen ganger i livet vil du få tøff feedback (rettferdig eller ikke). Om du er på jobb og sjefen gir deg kritikk, begynner du å gråte da også? Jeg skjønner at i denne situasjonen gjorde han det verre for deg rett og slett ved å fokusere på det du synes er vanskelig, da er det fullstendig lov for deg å si "dette er jeg ikke interessert i å snakke om, så la oss legge den ballen død". Ikke vær redd for å sette grenser, om daten har et problem med det er det bare å reise seg opp å gå. Du var tøff som gikk på date, og jeg håper ikke dette har skremt deg fra å gjøre det igjen (men ikke med samme mann!).

Det var ikke derfor jeg gråt, og dette vare bare en av de tingene han sa. Jeg gråt fordi han sa jeg ikke har sosial angst, når jeg fortalte han om det, og at det er derfor jeg oppfører meg sånn, da sa han at alle har det og kan bli sjenert av og til, men dette var åpenbart mer enn å være sjenert. Han sa at jeg hadde svetta og begynte å skjelve om jeg faktisk hadde hatt sosial angst, så jeg burde bare ta meg sammen. Hvordan kan han fortelle meg at jeg ikke har sosial angst, når jeg har slitt med det hele livet mitt? Man må ikke skjelve og svette for å ha det, han vet åpenbart ikke hva da er, og jeg sa det også til han, men han sa at han vet hva sosial angst er og at jeg ikke har det, han sa jeg ikke hadde vært i resturant med han om jeg hadde det også, det var derfor jeg ble sur og begynte å gråte. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Annalu skrev (53 minutter siden):

Jeg antar at reaksjonen din kom pga angst? Uansett. Du vet at du har angst. At han forteller deg at du ikke har det skal du ikke bry deg om. Han kan jo si hva han vil. Han kan si at du er en grønn elefant. Det er ikke noe å bry seg om. DU vet hva som er sannheten. Han er en dust, og du drar ikke på date med han flere ganger. Bare le inni deg når du tenker på daten. Du har sosial angst, han eier ikke sosial intelligens. Det er jo synd på fyren. Men ikke ditt problem, heldigvis. Det var en lei opplevelse, men prøv å glemme det, for det har ingenting med din verdi å gjøre. Det var bare en drittdate.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som ikke dere hadde den rette kjemien, blir litt som når noen på byen kommer bort og spør om jeg er sur, og sier ikke vær så sur da, man blir jo sur av det😂 han burde heller prøvd på en mer diskre måte prøvd å bli mer kjent med deg, slik at du blir litt mer varm i trøya.

Anonymkode: 9f3ed...2f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva du skal gjøre?
1. begynn i behandling hvis du ikke er i det allerede.

2. ikke møte denne fyren mer, helt klart at dere ikke var god match.

Anonymkode: 47a2f...a39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Annalu skrev (25 minutter siden):

Det var ikke derfor jeg gråt, og dette vare bare en av de tingene han sa. Jeg gråt fordi han sa jeg ikke har sosial angst, når jeg fortalte han om det, og at det er derfor jeg oppfører meg sånn, da sa han at alle har det og kan bli sjenert av og til, men dette var åpenbart mer enn å være sjenert. Han sa at jeg hadde svetta og begynte å skjelve om jeg faktisk hadde hatt sosial angst, så jeg burde bare ta meg sammen. Hvordan kan han fortelle meg at jeg ikke har sosial angst, når jeg har slitt med det hele livet mitt? Man må ikke skjelve og svette for å ha det, han vet åpenbart ikke hva da er, og jeg sa det også til han, men han sa at han vet hva sosial angst er og at jeg ikke har det, han sa jeg ikke hadde vært i resturant med han om jeg hadde det også, det var derfor jeg ble sur og begynte å gråte. 

Altså, en bedrevitende fyr, som attpåtil er arrogant og høy på seg selv. Han der er bare ikke noe for deg, han har ikke peiling, men tror selv at han har det fordi han vet litt. Han oversetter 'litt' til 'fullstendig oversikt' og overvurderer seg selv, og ergo nedvurderer deg. Drit i han, og jobb med deg selv. Det finnes andre typer menn der ute, prøv å gå for en mindre cocky fyr neste gang, kanskje se etter noen sjelelige evner, som forståelse, åpenhet, toleranse og jordnærhet til å begynne med meg. 

Anonymkode: 5a9ab...90d

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange av oss som har helseutfordringer, både fysisk og psykisk. Men vi kan ikke forvente at alle i verden forstår eller at verden dreier rundt hva vi ønsker av den grunn. Sånn er livet. 

Anonymkode: c0af9...3ac

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en litt klønete fyr som tror oppmuntring og benektelse av ditt problem kan hjelpe deg på gli. Det var sannsynligvis ikke vondt ment. Og når folk forteller at de har sosial angst vil det for mange være en refleks å forsøke fortelle deg at de ikke opplever deg på den måten. Rett og slett som et forsøk på å fortelle deg at de synes du mestrer situasjonen helt ok. En oppmuntring, som for deg heller oppleves som en avskriving av ditt helt reelle problem.

Jeg tror dere vil slite med kommunikasjonen fordi dere begge vurderer situasjonen veldig ut fra eget ståsted og ingen av dere helt evner å se den andres perspektiv. 

Anonymkode: 0507e...4ea

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo en stor idiot, som trykker andre mennesker ned. Sånne skal du holde deg langt unna.

Jeg sliter ikke noe selv, men hadde jeg møtt en sånn mann, hadde jeg ikke ville hatt noe med han å gjøre.

Anonymkode: 67f9e...e5a

• Liker 2
Skrevet

For en fyr!! Total mangel på sosial intelligens, og virket selvgod!   Møtt et par sånne jg også, men holdt masse med ett møte!!!   Er selv litt sjenert  og slitt ned dårlig selvtilit.... Da hjelper ikke sånne personer som tror det kun er å knipse, og mase- så blir en forandret!   

Kan også sies at jeg har også møtt noen som slett ikke var sånn,  men hadde litt mer tålmodighet og lot meg være meg! I enkelte tilfeller etterhvert, så trodde de ikke på at jeg var sjenert! 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han har sikkert vokst opp i et hjem der alle hans følelser (som ikke var superhappy smiling) ble avfeid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han tråkket på deg. Ikke møt han igjen! Vær stolt av deg selv som utfordret deg til å dra og ikke la den dusten hindre deg i å dra på nye dates med bedre menn i fremtiden:) 

Anonymkode: f14e4...e34

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette var en nyttig date, selv om den var kjip. Du viste ham åpenhet/sårbarhet og han reagerte på ved å ikke bare ikke roe deg, ikke bare ikke vise forståelse, men bagatellisere  og ville ta fra deg diagnosen etc. Mulig han prøvde å oppmuntre deg på en klossete måte. Jeg har inntrykk av at en del folk har blitt fortalt hjemme at de bare skal gå rett på, fake it until you make it. Noen ganger er det lurt. Men ikke med sosial angst. Dere passer nok dårlig ilag. 

Jeg har ikke det minste angst, men på min første "seriøse" date siden jeg ble singel etter 6 år var jeg litt nervøs. Jeg begynte å fikle rundt og så videre. Da la daten min rett og slett hånda si over mi hånd og holdt lenge. Sa ingenting. Han var så god på å se hva jeg trengte. Bl.a. derfor ble vi sammen (og jeg har sett ham også). Og siden har han alltid vært raus med klemmer i både gode og vanskelige stunder. Det er en sånn person man vil ha i livet sitt. 

Anonymkode: 95170...c83

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...