Gå til innhold

Sært å ikke ville dele bilde av babyen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir det ansett som sært å ikke legge ut bilde av babyen på face, eller sende til kollegaer som spør/fellesmail etter mottagelse av blomster osv?

Anonymkode: cec61...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke sært å ikke legge ut på SOME. Det er helt vanlig å ikke gjøre det. 

Synes det er litt sært å nekte å dele bilde til kolleger. Spesielt om de gir gave og blomster. 

Anonymkode: b37a1...fcf

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke sært på some, å inneha litt nettvett er en god ting. 

Litt sært å ikke dele til kollegaer som har gitt gave eller spør. Men samtidig synes jeg det er bedre å være litt sær på dette den veien enn å overdele bilder til alle, det er virkelig ikke alle som er interessert! 

Anonymkode: d621f...525

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt kurant å ikke legge bilde av barnet ut på SOME, eller dele digitale bilder med folk du ikke kjenner godt nok til å fortelle at bildene ikke skal deles.

I stedet for kan man gi gammeldags takkekort med papirbilde til alle som har gitt oppmerksomhet. Kan strengt tatt fortsatt både spres og legges ut, men det er litt mer jobb og folk gidder neppe det.

Endret av Hactar
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Strengt tatt tror jeg at de første kollegaer bryr seg lite om å se bilde av babyen din. De fleste som spør etter bilde gjør det for å være grei og virke interessert i babyen din. Men å sende en takkemail/takkekort (uavhengig av om du legger ved bilde) er normal høflighet. 

Anonymkode: 92641...65d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å lage takkekort med bilde som kan stå på jobben? er vel det som er vanlig, eller reise innom i lunsjen på besøk?

Anonymkode: d757a...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sært å droppe å legge ut på fb. 

Kollegaer spørs vel litt hvor man jobber. Jeg kommer til å dele bilde med mine nærmeste kollegaer, men ikke med de 50+ menneskene i bedriften som jeg knapt kjenner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ikke lagt ut noe på some, men jeg har sendt takkemail til avdelingen på jobb (8 personer) med et bilde av sønnen vår. Jeg har også delt bilder på messenger og snap med venner, synes det er uproblematisk selv om jeg ikke vil ha han ut på some. 

Anonymkode: f895d...82d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ikke legge ut på sosiale medier er ikke sært i det hele tatt.

At man ikke vil dele bilde med kollegaer som spør syns jeg kanskje er litt sært, men de spør garantert kun for å være høflige og bryr seg nok ikke så veldig om hvordan ungen din ser ut. Så føles det ikke greit å dele, tror jeg egentlig ingen bryr seg.

Anonymkode: ca692...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man snakker om å se babyen, kan jeg ikke la være å tenke på hvordan man kommenterte dette i Seinfeld:

Anonymkode: c52a6...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker ærlig talt ikke å sende ut bilder på Mail/melding heller jeg.

Løste det med å dra innom jobben på en fredagskaffe, så de som ville kunne få hilse på baby og meg.

Anonymkode: 332b4...647

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke delt ett eneste bilde på sosiale medier av barna! Eldste er 12..

Familie eller venner av meg får heller ikke legge ut noe av barna mine.. Felles bilder, type klassebilder og situasjonsbilder er selvsagt greit om det er for vise at vi er med på noe.. Men ikke bilder der de er i fokus.. Det er aldri ett problem egentlig, venner og familie velger helt automatisk bilder der de ikke er fremtredende..

Svigermor er den eneste som ikke ‘’respekterer’’ dette med eldste, og det synes jeg er greit, for hun respekterer ønsket vårt at hun MÅ spørre eldste først… 

Det virker strengt, men eldste er skikkelig takknemlig nå!

Jeg sendte takkekort til jobben, og avsluttet med å si at jeg gledet meg til å komme innom med babyen når vi var klare..❤️

Ingen som reagerte på det..

Tenker det er opp til hver enkelt å velge❤️

Anonymkode: e0952...7af

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...