AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Etter mamma gikk bort, har søstera til mamma begynt å behandle meg dårlig… Hu svarer meg alltid frekt og hvis jeg snakker med ft med kusinene mine så sier hu at hu ikke orker/vil snakke med meg fordi hu er så lei av «masset» mitt… dette er veldig vondt, for jeg håpet at min egen tante skulle ta seg bedre av meg etter mamma gikk bort. Men slik ble det ikke, hu utestenger meg også ute av familien og prøver å trykke meg ned. Pappa mener det er sjalusi, fordi tante har alltid vært sjalu på min mor og hva hu har fått til. Men jeg vet ikke… vet ikke hva jeg vil med dette innlegget kanskje lufte meg, få råd/tips Anonymkode: 7cd9d...098
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 Kan det være en dårlig måte å sørge på? Jeg tror jeg ville pratet ordentlig eller holdt avstand. Anonymkode: afdfa...f20 1
Amantha Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Da holder du deg borte. Du vil bare ødelegge deg mer ved å være nær tanten din. 1 3
Carrot Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 Hvor gammel er du ts? Grunnen til at jeg spør er at det kanskje er noe annet å ta en ordentlig prat om man er 40 enn om man er 20 liksom, og er man 15 er det helt andre råd som gjelder.. ❤️ kondolerer tapet av din mor. 3 1
Phoenix Heart Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 Du må ikke ha kontakt med henne, selv om hun er tanten din. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 Amantha skrev (15 minutter siden): Da holder du deg borte. Du vil bare ødelegge deg mer ved å være nær tanten din. Skulle ønske det var lettere sakt enn gjort.. jeg har familie i utlandet og snakker ikke språket dems flyende og synes det er vanskelig å kommunisere .. så har vært avhengi av tanta mi, fordi hu er eneste som bor her i Norge av familien til mamma. Jeg prøver å oppholde språket men er veldig vanskelig.. ts Anonymkode: 7cd9d...098 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Skrevet 5. januar 2023 Carrot skrev (18 minutter siden): Hvor gammel er du ts? Grunnen til at jeg spør er at det kanskje er noe annet å ta en ordentlig prat om man er 40 enn om man er 20 liksom, og er man 15 er det helt andre råd som gjelder.. ❤️ kondolerer tapet av din mor. Jeg er i dag 21 år, mistet mamma for 6 år siden. Har virkelig prøvd alt for å få hu til å like meg bedre.. iallfall behandle meg med mer respekt Anonymkode: 7cd9d...098 1
Carrot Skrevet 5. januar 2023 #8 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er i dag 21 år, mistet mamma for 6 år siden. Har virkelig prøvd alt for å få hu til å like meg bedre.. iallfall behandle meg med mer respekt Anonymkode: 7cd9d...098 Etter så lang tid ville jeg nok gitt opp håpet om at tankten din kan endre seg desverre, det kan være at din far har rett at det er misunnelse, det kan også være sorg - at du er veldig lik din mor og det gjør vondt, hvem vet - men jeg tror det beste du kan gjøre er å distansere deg fra henne som best du kan. Hvis du velger ta en samtale ville jeg startet med å spørre henne direkte hvorfor det virker som om hun bebreider deg for noe du ikke klarer få tak i og tydelig med ord og handlinger forsøker isolere deg fra resten av familien? Ikke noe "jeg føler" eller "hva tenker du" bare klar tale, hva driver du med og hvorfor? Men vær forberedt på at hun kanskje ikke selv er villig til å innrømme sine handlinger eller er klar over at hun er slik, mange mennesker er utrolig lite påkoblet egne handlinger desverre. Det er også slik at man som regel blir flinkere til å takle slike mennesker jo eldre man selv blir, du er fortsatt ung til tross for opplevelsen av tap - bare husk når du føler deg elendig o\pga av dette at det ikke er deg det er noe med.. ❤️
Gjest vilkåret Skrevet 5. januar 2023 #9 Skrevet 5. januar 2023 (endret) Pappaen din sier hun alltid har vært sjalu på moren din. Jeg tror det han sier her er at tanten din alltid har vært frekk mot moren din. Nå har hun begynt å være frekk mot deg istedet. Det finnes mennesker som liker å trykke ned andre, som føler glede ved å være frekke. Det er mulig tanten din er sånn, hun liker å trykke andre ned og føle seg bedre enn andre. Slike mennesker er ikke mentalt friske, og de er ikke sånn som normale mennesker. Det er sånn de liker å leve, og det beste du kan gjøre er å overse kommentarene og vite at de er skada mennesker som ikke klarer glede seg på andres vegne, de bare lever for å være stygg mot andre Endret 5. januar 2023 av vilkåret
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 Så hvorfor gidder du egentlig å holde kontakten med sånne mennesker i det hele tatt da?? Hvis noen viser klart og tydelig at dem ikke liker deg, så trenger du vel ikke å tvinge frem enda mer kontakt. Du kan vel leve ditt liv, og så kan de fortsette å leve deres liv. Man er selvfølgelig aldri "nødt til" å holde kontakten, selv om det er snakk om slektninger altså. Anonymkode: 0f097...d91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå