Gå til innhold

Dere med menn/kjærester som har sittet/sitter i fengsel: Har dere vært åpne om dette til venninner og familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere gjort? Hvis dere var åpne, angret dere på dette noen gang? Har et ganske fersk forhold, og lurer på hvor åpen jeg skal være om hans fortid.

Anonymkode: 7bf6f...154

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har dere gjort? Hvis dere var åpne, angret dere på dette noen gang? Har et ganske fersk forhold, og lurer på hvor åpen jeg skal være om hans fortid.

Anonymkode: 7bf6f...154

Du kan være ærlig, men vær obs på at de vil ha sine meninger på godt og vondt. Alt etter hva kjæresten din har gjort. Du må regne med at de helst vil se at du ikke er sammen med ham.

Anonymkode: 102a8...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Vennene mine brydde seg ikke men familien la naturligvis skepsis og hat på han med en gang. Men jeg angrer ikke på at jeg sa det, det å ha delt det gjorde at de hjalp meg underveis å bli mer bevisst på hva han egentlig utsatte meg for. Etter at vi ble samboere ble han psykisk voldelig mot meg. 

Anonymkode: 91cc7...58d

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min satt inne da han var 18 år, altså for over 25 år siden så ba det har blitt nevnt men ikke noe vi snakker mye om. Tror grunnen til at venner og familie ikke bryr seg i vært tilfelle er fordi det er lenge siden og han har lagt idiotkarrieren på hylla. 

Anonymkode: 6d8a0...5a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lot det være opp til han om han ville det skulle deles eller ikke. 

Grunnen til dette var fordi jeg satt meg selv i hans sko. "Ville jeg vært komfortabel med at  han delte med familien sin at jeg hadde vært/var i fengsel?"

Det er noe med at man skal kunne føle seg komfortabel rundt hverandres familier, og det er det ikke nødvendigvis man er etter at kjæresten har fortalt noe sånt til sine nærmeste.

Mange fordommer som kan komme fram ved å dele slike ting til familien sin.

Det skal derimot nevnes at kjæresten min var takknemlig for at jeg tenkte på ham, men var veldig på at jeg selvfølgelig kunne dele med min familie hvis jeg kjente jeg trengte støtte. (Dette var under selve fengselsoppholdet)

Uansett er det nok bedre å ta det opp hvis det faller naturlig inn i en setting

Anonymkode: 4dc77...96e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...