AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #1 Skrevet 5. januar 2023 Jeg ligger og sover. Bråvåkner av at det er en tomflaske i gangen som faller ned fra posen den ligger inni. Da har jeg allerede ligger og sovet i fire timer. Det er ingen andre her, og ting flytter ikke på seg helt av seg selv. Dette var ca klokka fire og har ikke fått sove siden for er redd for om det kan være mus i leiligheten. Jeg bor i blokk i 2. etg. Kan de komme seg inn? Har ingen vinduer åpne. Anonymkode: e6931...aae
Troyamin Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 Mus er dyktige klatrere. De kan også skvise seg gjennom sprekker og hull som er så små at de kun får hodet gjennom. Rotter derimot, kan i verste fall, komme seg opp gjennom toalettet i blokk og bygårder. Men mest sannsynlig er det vibrering som har gjort at flasken har flyttet seg litt etter litt før den tilslutt datt ut. 6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Hvordan finner man isåfall ut av dette? Anonymkode: e6931...aae
Troyamin Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 Sett opp feller. En liten bit smøbukk karamell eller peanøttsmør er uimotståelig for både mus og rotter. Du kan også investere i et billig overvåkingskamera eller viltkamera som du stiller mot fellen. 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 Jeg hadde rotter i 4. etg. Kom gjennom ventilasjonen. Anonymkode: 00a7b...081 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 Troyamin skrev (1 minutt siden): Sett opp feller. En liten bit smøbukk karamell eller peanøttsmør er uimotståelig for både mus og rotter. Du kan også investere i et billig overvåkingskamera eller viltkamera som du stiller mot fellen. Har hatt kamera i stuen som tar opp bevegelser og lyder men den har bare tatt opp vandrende lys», har ikke vært noen dyr på kameraet. Men takk for gode tips, skal få tak i feller og se for man kan av og til høre lyder om nettene, og jeg har ikke mat liggende omkring annet enn i matskuffe. Anonymkode: e6931...aae 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde rotter i 4. etg. Kom gjennom ventilasjonen. Anonymkode: 00a7b...081 Ventilasjonen her er i tak og høyt på vegg, kan de hoppe da? Anonymkode: e6931...aae
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #8 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ventilasjonen her er i tak og høyt på vegg, kan de hoppe da? Anonymkode: e6931...aae Hoppe pg klatre og gnage seg gjennom slt mulig. Anonymkode: 40c42...a2c 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #9 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hoppe pg klatre og gnage seg gjennom slt mulig. Anonymkode: 40c42...a2c Fy… hvordan bli kvitt spetakkelet isåfall. Legge ut gift? Anonymkode: e6931...aae
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 Vi fikk en en mus i 3 etg i blokk. Hadde klatret veggen opp utenifra, mursteins blokk. Anonymkode: 81694...724 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #11 Skrevet 5. januar 2023 De tar vell heisen Anonymkode: e7787...eb5 2
Motelvibes Skrevet 5. januar 2023 #12 Skrevet 5. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi fikk en en mus i 3 etg i blokk. Hadde klatret veggen opp utenifra, mursteins blokk. Anonymkode: 81694...724 At, hvordan, hva? Endret 5. januar 2023 av Motelvibes
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #13 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde rotter i 4. etg. Kom gjennom ventilasjonen. Anonymkode: 00a7b...081 Rotter INN i leiligheten?! Grøss😱 Anonymkode: 6c504...81e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #14 Skrevet 5. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Fy… hvordan bli kvitt spetakkelet isåfall. Legge ut gift? Anonymkode: e6931...aae Det er mye som ikke er lov dessverre. Og farlig for oss mennesker og eventuelt husdyr. Feller er det mest effektive som jeg har prøvd - som tidligere innlegg i tråden sier; legg på en bit fra smørbukk, så går musa i fella. Om dette er i en blokk, kan det jo være greit å gi beskjed til styret også? Om det da er ett stort problem i blokka kan det kanskje bli satt inn andre muligheter enn at du alene prøver å ta alt? Anonymkode: fa29d...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #15 Skrevet 5. januar 2023 Motelvibes skrev (2 minutter siden): At, hvordan, hva? Klart den kan det. Det er en mus! Har du aldri sett ekorn og mus gå oppover glatte flater? Anonymkode: e9ba5...6da 4
Wenda Skrevet 5. januar 2023 #16 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ligger og sover. Bråvåkner av at det er en tomflaske i gangen som faller ned fra posen den ligger inni. Da har jeg allerede ligger og sovet i fire timer. Det er ingen andre her, og ting flytter ikke på seg helt av seg selv. Dette var ca klokka fire og har ikke fått sove siden for er redd for om det kan være mus i leiligheten. Jeg bor i blokk i 2. etg. Kan de komme seg inn? Har ingen vinduer åpne. Anonymkode: e6931...aae Ja mus kommer seg inn overalt, men det høres mer ut som en tilfeldighet. Med mindre du har sett spor av mus så er det nok bare flasken som datt ned. Ikke noe mer eller mindre Er 100% sikker på at jeg ikke har mus i vårt hus, men flasker faller ned støtt og stadig når posene på bøttekottet er litt fulle 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #18 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er mye som ikke er lov dessverre. Og farlig for oss mennesker og eventuelt husdyr. Feller er det mest effektive som jeg har prøvd - som tidligere innlegg i tråden sier; legg på en bit fra smørbukk, så går musa i fella. Om dette er i en blokk, kan det jo være greit å gi beskjed til styret også? Om det da er ett stort problem i blokka kan det kanskje bli satt inn andre muligheter enn at du alene prøver å ta alt? Anonymkode: fa29d...e4d Styret har gitt beskjed før om at de har pågående «museproblem» i kjelleren hvor bodene og parkering er. Så de påsto at de har skadedyrsfirma en gang i mnd på besøk… Anonymkode: e6931...aae
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #19 Skrevet 5. januar 2023 Wenda skrev (6 timer siden): Ja mus kommer seg inn overalt, men det høres mer ut som en tilfeldighet. Med mindre du har sett spor av mus så er det nok bare flasken som datt ned. Ikke noe mer eller mindre Er 100% sikker på at jeg ikke har mus i vårt hus, men flasker faller ned støtt og stadig når posene på bøttekottet er litt fulle Ikke sett noen spor av noe. Mulig det bare var vibrasjoner. Anonymkode: e6931...aae
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #20 Skrevet 5. januar 2023 CrazyCatLady2500 skrev (6 timer siden): Anbefaler katt. Allergisk Anonymkode: e6931...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå