Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt noen menn ifra tinder, noen har vært veldig sånn at de vil at jeg skal dra hjemme hos de første gangen jeg møter de. Det gjør jeg ikke; liker å møtes først ute et sted, drink eller tur. Så etterpå dra på hjemmedate, etter man blir bedre kjent.

Men mange er flinke til å skjule sine mørke sider de første gangene, Har dere vært redde for å bli utsatt for noe farlig når dere drar på hjemmedate på 1 og 2.date, at dere har ting i bakhodet? Hva om personen kan ha  personlighetsforstyrrelse, og fremviser dette hjemme men ikke under turen, fordi da fremstår han hyggelig. Men med en gang dere er hjemme, så f.eks endrer han seg😊

Anonymkode: df9e1...649

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tenker det er viktig å ha en sunn skepsis ja. Jeg drar ikke hjem til noen på første date. Kun på Off plass. En kvinne er vanligvis svakere enn mannen om han ikke har redelige hensikter.

Og en redelig og oppegående mann forstår at kvinnen reserverer seg mot å møtes hjemme første date.

Endret av Jocelynn
  • Liker 2
Skrevet

Jeg møtte flere hjemme hos de eller inviterte de hjem da jeg datet. 
Var aldri redd. Ser på meg selv som en god menneskekjenner og hadde chattet med de en stund før vi møttes.

Har fremdeles kontakt med noen av de, og er fremdeles ingen som har fremvist nå mørke sider.

AnonymBruker
Skrevet

Drar aldri hjem til noen på første date, og av de jeg har møtt flere ganger er det ingen av dem som har oppført seg noe ubehagelig eller noe heldigvis. Nå er jeg ganske godt voksen da, og føler at jeg er god på å gjennomskue folk som ikke er ærlige med hva de ønsker eller har en uønsket personlighet. Jeg vil oppfordre unge til å være ekstra forsiktige.

Anonymkode: 93b44...1aa

• Liker 1
Skrevet

Oppegående folk inviterer ikke på hjemmedate første eller andre treff.

Det betyr «jeg vil bare ha sex» i beste fall. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei skal ikke på hjemmedate når jeg ikke kjenner de orker ikke det sex presset som også automatisk kommer. Bedre med off plass

Anonymkode: cd7fa...1fc

• Liker 2
Gjest Marte79
Skrevet

Vel, hvis det er noen med personlighetsforstyrrelse eller andre psykiske greier, er de (dessverre) nok flink til å skjule det ved første date. Så sånn sett hjelper det lite med å vente til 2.date og tror at det er mye tryggere. Uansett om det er 1. eller 5.date du skal besøke hjemme noen, er det lurt å si ifra til en av dine beste venner f.eks.: i dag skal jeg møte «navn til daten» hjemme ved «adressen» .Så kan du i tillegg gi beskjed hvor lenge du har planlagt å være der og at du skal fortelle vennen din etterpå hvordan det gikk. Da vet i hvertfall noen hvor du er og hvor lenge sånn ca. 

AnonymBruker
Skrevet

Såklart har jeg det alltid i bakhodet at han kan være psykopat eller farlig. Vi damer får alltid skylda når vi er godtroende og noe skjer "Hvorfor var du så dum å ble med han hjem?!" 

Jeg drar aldri på hjemmedate med mindre jeg kjenner de GODT og har gjort en skikkelig bakgrunnsjekk på hvem de er. Det jeg er mest redd for er å bli presset til sex, mange menn (og damer) skjønner ikke at det er overgrep når mannen prøver seg, dama sier nei og mannen fortsetter og fortsetter å prøve seg og gir dama dårlig samvittighet helt til hun går i frys og han tror manglende fysisk motstand er det samme som et samtykke (til tross for tjue nei). Og det er en svært vanlig måte å bli utsatt for overgrep på på sånne hjemmedates.. 

De mennene som inviterer meg på hjemmedate eller vil komme til meg 1, 2 eller 3 date er i bestefall kun ute etter sex og i værstefall en voldtektsmann eller kan plutselig bæde og havne i psykose (det har jeg opplevd) så jeg avviser de pent og bryter kontakten. Bruker bare tid på menn som vil bli kjent over lengre tid på offentlig sted og ikke rusher med hjemmedate og sex.

:)

Anonymkode: f6582...c5c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Såklart har jeg det alltid i bakhodet at han kan være psykopat eller farlig. Vi damer får alltid skylda når vi er godtroende og noe skjer "Hvorfor var du så dum å ble med han hjem?!" 

Jeg drar aldri på hjemmedate med mindre jeg kjenner de GODT og har gjort en skikkelig bakgrunnsjekk på hvem de er. Det jeg er mest redd for er å bli presset til sex, mange menn (og damer) skjønner ikke at det er overgrep når mannen prøver seg, dama sier nei og mannen fortsetter og fortsetter å prøve seg og gir dama dårlig samvittighet helt til hun går i frys og han tror manglende fysisk motstand er det samme som et samtykke (til tross for tjue nei). Og det er en svært vanlig måte å bli utsatt for overgrep på på sånne hjemmedates.. 

De mennene som inviterer meg på hjemmedate eller vil komme til meg 1, 2 eller 3 date er i bestefall kun ute etter sex og i værstefall en voldtektsmann eller kan plutselig bæde og havne i psykose (det har jeg opplevd) så jeg avviser de pent og bryter kontakten. Bruker bare tid på menn som vil bli kjent over lengre tid på offentlig sted og ikke rusher med hjemmedate og sex.

:)

Anonymkode: f6582...c5c

Veldig enig i dette. Jeg går aldri med på å besøke noen på 1. date (ikke andre eller tredje heller) og aldri 1. date hjemme hos meg. Har oftere hatt med noen hjem fra andre date da, og det har alltid gått bra. Men føler meg på en måte tryggere hjemme hos meg selv enn hjemme hos en mann jeg ikke kjenner noe særlig fra før. Forstår jo at begge deler har en risiko, men jeg synes det føles tryggere hos meg.

Ideelt sett bør man nok være med noen flere ganger offentlig før man tar han med hjem eller blir med han hjem. Men for meg er det mer skummelt og helt uaktuelt å møte noen hjemme hos meg eller hos han første møte. Føler en trygghet i at jeg har møtt han på et offentlig sted som kafe eller noe lignende først, snakket sammen og fått en inntrykk av han. Hvis noe skurrer eller virker rart, dropper jeg han. Menn som insisterer på å komme hjem til meg eller han på første møte avviser jeg og avslutter all kontakt. Jeg føler at dette er en hensynsløs og tvilsom måte å oppføre seg på. Enhver mann med normal intelligens må jo forstå at for oss kvinner er det en viss risiko ved å møte en vilt fremmed mann hjemme. 

Anonymkode: 34a3d...75b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en ting å si om hjemmedate første daten: NEI! 

Hater menn som spør om det.. og tenker at de er enten late eller bare keen på å prøve seg veldig. 

Jeg har opplevd overgrep og alskens ting på sånne  "dater" før jeg lærte leksa. Så aldri mer. De som foreslår det får nei av meg, og de som ikke godtar det er et t og slett ikke min type. 

Anonymkode: aff49...cbd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...