AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Å leie en stor flott leilighet. Eller å eie en liten kjip leilighet. Hva ville du valgt? Anonymkode: c0fde...be5
Ginny Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Jeg ville leid en litt kjip, liten leilighet og spart det jeg klarte og så kjøpt en passe stor leilighet 😊 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Eie liten kjip leilighet. Anonymkode: 798db...d8d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 En kjip leilighet kan jo gjøres finere (om ikke større) og man vil sannsynligvis betale mindre i måneden enn ved å leie en stor, flott leilighet, så - jeg ville vel gått for eid en liten, spart penger og satset på å kunne kjøpe meg noe større. Anonymkode: 7037b...6ec
c_buk Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å leie en stor flott leilighet. Eller å eie en liten kjip leilighet. Hva ville du valgt? Anonymkode: c0fde...be5 Kommer an på livssituasjon. Barn, fast forhold med sterk geografisk tilknytning og pla om å bli boende. Eid. Jobb hvor jeg kan flytte på meg ofte, gjerne internasjonalt, høy lønn og singel. Uten tvil leid.
Portia Catonis Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 Det kommer jo an på prisen, og på om du har tenkt å bo der lenge. Å kjøpe som investering hadde jeg uansett ikke gjort akkurat nå, med mindre du har pengene på bok.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #7 Skrevet 5. januar 2023 Jeg ville eid, hvis du ser for deg å bo der i minst 3 år. Ingen kan kaste deg ut, og du kan pusse opp slik du ønsker over tid. Jeg ville nok leid en liten leilighet først og spart alt jeg kunne til jeg fikk en leilighet jeg syns var ok. Viktig å trives. Anonymkode: e14a7...ad5
aksase Skrevet 5. januar 2023 #8 Skrevet 5. januar 2023 (endret) Det er nesten alltid bedre å eie enn å leie hvis du har muligheten og hvis du ikke bare har et kortvarig boligbehov for noen måneder eller et år. Hvis du kjøper noe og betaler ned på lånet, blir det en slags sparing som du får tilbake når du eventuelt selger igjen og du bygger egenkapital til å kunne kjøpe deg opp til noe bedre senere. Det vanlige er også at boligen øker i verdi og er du heldig øker den mer i verdi enn det du betaler i renter, og dermed kan du gå i overskudd på å eie selv. Men akkurat nå bør du være obs på at boligprisene kan falle framover på grunn av usikker økonomisk situasjon for mange samt stigende renter. Hvis du leier, går alle pengene til huseier og du får ikke et øre tilbake senere. Hvis du har en husleie på grensen til hva du har råd til og som gjør at du ikke klarer å spare, bygger du heller ingen egenkapital, og det blir vanskelig å kjøpe noe senere også. Endret 5. januar 2023 av aksase
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #9 Skrevet 5. januar 2023 Eie den lille og kjipe. Så kunne jeg heller kjøpt meg noe større og bedre etter hvert. Anonymkode: ac773...6fe
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 Hadde aldri i livet vurdert å leie framfor å eie om jeg hadde valget. Anonymkode: 3f3ab...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå