Gå til innhold

Flyttet til nytt borettslag hvor jeg ikke får være anonym

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et vanskelig forhold til familiemedlem som er kriminell, psykisk voldelig og stalket andre familiemedlemmer på deres adresse og jobb og vært ute etter meg i alle år også. Ingen i familien ønsker kontakt men han har satt seg på trappa til søskenet mitt og innledet masse uønsket og truende kontakt. Jeg har til nå bodd helt anonymt i blokk, uten navn på ringeklokke ute eller inne, da disse skiltene kun har bestått av papirlapper og gammeldagse skilt, og jeg har hatt kun etternavnet og ikke fornavnet mitt på postkasse inne i låst blokk. Jeg har falskt navn på sosiale medier og alltid vært opptatt av å ikke være sporbar for å ivareta trygghet.

Nå har jeg flyttet til et toppdrevet borettslag med digitale skjermer som skilt, det andre syns er flott er skrekk og gru for meg! Nå står mitt fulle navn INKLUDERT leilighetsnummeret utenpå blokken ved ringeklokkene.  Det aller verste er at leilighetsnummeret også står både utenpå blokken med mitt navn og inne på postkassen med mitt navn, så hvem som helst som vil finne meg kan nå vite eksakt hvilken dør som er min til og med! 

Disse skiltene er strukturert på den måten med alle leilighetsnummere og navn så det ville vært veldig synlig om én rekke/boenhet på skiltet plutselig skulle stå tomt der det vanligvis står leilighetsnummer og navn. Jeg kan til nød overleve at det står leilighetsnummer men da vil jeg ha et alias navn på utsiden av blokken i det minste og ikke mitt eget. 

Hva kan jeg si til ansvarlig i borettslaget for å ivareta sikkerheten og anonymiteten min bedre? 

Anonymkode: 3aab0...ba3

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forklar årsaken og så kan du be om besøksforbud hos politiet! Ville ha gjort det først, for da har du noe mer konkret til styrelederen!

Anonymkode: c1008...1f3

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forklar årsaken og så kan du be om besøksforbud hos politiet! Ville ha gjort det først, for da har du noe mer konkret til styrelederen!

God ide dette ts.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å gi beskjed om at du ikke vil stå oppført, trenger ikke å lage noe dramatikk over det. Bare si du har dine grunner. Ingen som gidder å lage noe bråk om dette.

Anonymkode: 29acd...e64

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare gi beskjed om at du ikke vill stå synelig og må du får du fortelle at du bør på hemmelig adresse uten å si hvorfor. Bor selv som deg og har en til postkasse i en annen by 

Anonymkode: 06834...fca

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Besøksforbud hjelper ikke når man trenger å bo anonymt. Den som får besøksforbud vil få oppgitt adressen hen skal holde seg unna. 

Anonymkode: b704e...589

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Et kjapt og konsist dokument fra politiet om sakens kjerne burde i alle fall holde. Skulle vel tro du får medhold hos politiet om behovet ditt. Med denne i hånd burde det ikke bli noe problemer med styreleder. Uansett hvor kverulerende han og styret skulle være. Da slipper du også unna med så mye egne historier som i verste fall kan bli mistrodd hos vanskelige mennesker.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Si du har en p syk slektning som har skremt deg og at du ønsker å anonymisere deg. 

Anonymkode: aaf0d...ef8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Besøksforbud hjelper ikke når man trenger å bo anonymt. Den som får besøksforbud vil få oppgitt adressen hen skal holde seg unna. 

Ikke alltid, her fikk vedkommende er geografisk område som no go zone

Anonymkode: 27a68...bb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, ikke nødvendigvis. Man får som regel besøksforbud mot en person og ikke mot en adresse. Det er irrelevant hvor TS bor. Den som blir ilagt besøksforbud har uansett ikke lov til å kontakte henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg er urettferdig nå, men har sett det i flere tilfeller ; folk flytter og så undersøker de ikke forhold rundt leilighet og kommer etter de har flytta inn og krever ting forandra. I min verden så undersøker man at ting er som de skal FØR man bestemmer seg for leiligheten. 

Anonymkode: c1fa9...102

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke alltid, her fikk vedkommende er geografisk område som no go zone

Anonymkode: 27a68...bb6

Da er det vel et oppholdsforbud og ikke et besøksforbud. Besøksforbud er nok det greieste her. Trenger ikke å forholde seg til hvor TS bor. Bare at TS ikke skal kontaktes uansett hvor hun måtte befinne seg.

Skrevet

Borettslaget ditt er kanskje knyttet til ett boligbyggelag? 

Hvis du ikke får gjennomslag hos Styrer der du bor, kontakter du boligbyggelaget❤️

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Mulig jeg er urettferdig nå, men har sett det i flere tilfeller ; folk flytter og så undersøker de ikke forhold rundt leilighet og kommer etter de har flytta inn og krever ting forandra. I min verden så undersøker man at ting er som de skal FØR man bestemmer seg for leiligheten. 

Anonymkode: c1fa9...102

Så ts skulle latt være å kjøpe leiligheten, fordi hun ikke skjønte at de ville tingene henne til å ha fult navn utenpå blokka? 

Ts - navn er personopplysning, det samme er leilighetsnummer. Jeg ville ringt datatilsynet og spurt om dette går under gdpr/samtykke. Om ja er det ingen grunn til å dra inn politiattest eller personlige grunner. Du har har ikke samtykket til at de deler din opplysning, den må da fjernes umiddelbart. 

Anonymkode: 6280f...7ae

AnonymBruker
Skrevet

Forklar situasjonen til styret, spør om et annet navn kan stå på skjermen, slik at ingenting stikker seg ut som annerledes om det skulle være et problem. Det burde jo ikke være noe problem at det f.eks står "Linda Hansen" istedenfor det du heter. Så kan venner og andre du vil skal vite hvor du bor få vite at det er deg. 

Anonymkode: 45c6b...981

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...