AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Jeg nærmer meg 60 og er bekymret for hvordan det vil bli å bli gammel. Kan det være en vanskelig overgang selv om man er heldig å få være frisk? Er det vanskelig å akseptere at kroppen vil bære preg av alderen? Anonymkode: a12e6...856 1
Overaltalltid Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 (endret) Nå blir jeg bare 40 og føler meg ikke gammel. Ser ikke gammel ut heller . Gleder meg litt til den dagen så jeg kan slappe av 😅 Kanskje når jeg ikke har glede av livet lenger ,da føler jeg meg kanskje gammel? Har man livsglede og kvalitet så tror jeg man føler seg nesten evig ung ☺️ Endret 4. januar 2023 av Overaltalltid
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Du er jo ikke "godt opp i åra " da😅(i mine øyne). Jeg lurer på hvordan de som har opplevd å bli gamle følte det. Men takk for fint svar. Ts Overaltalltid skrev (6 minutter siden): Jeg blir 40 og føler meg ikke gammel. Ser ikke gammel ut heller . Gleder meg litt til den dagen så jeg kan slappe av 😅 Kanskje når jeg ikke har glede av livet lenger ,da føler jeg meg kanskje gammel? Har man livsglede og kvalitet så tror jeg man føler seg nesten evig ung ☺️ Anonymkode: a12e6...856
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 Jeg nærmer meg 50 og føler meg ikke gammel. Men jeg merker at jeg blir behandler annerledes enn før, så andre tenker at jeg begynner å bli gammel. Jeg kjenner også at kroppen har flere vondter enn før. Drømmer om mer tid til å pleie meg selv og trene.. men jobb, barn og gamle foreldre tar all min tid. Anonymkode: 454b7...5b1
Overaltalltid Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er jo ikke "godt opp i åra " da😅(i mine øyne). Jeg lurer på hvordan de som har opplevd å bli gamle følte det. Men takk for fint svar. Ts Anonymkode: a12e6...856 I følge tenåringen i hus levde jeg jo i gamledager 😅🤷
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg nærmer meg 50 og føler meg ikke gammel. Men jeg merker at jeg blir behandler annerledes enn før, så andre tenker at jeg begynner å bli gammel. Jeg kjenner også at kroppen har flere vondter enn før. Drømmer om mer tid til å pleie meg selv og trene.. men jobb, barn og gamle foreldre tar all min tid. Anonymkode: 454b7...5b1 Du har et godt poeng der. At man blir obs på hvordan man blir oppfattet av andre. At det kanskje vil påvirke hvordan man føler seg selv. Tenker du får bedre tid til deg selv når du blir på min alder🥰. TS Anonymkode: a12e6...856
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 Overaltalltid skrev (11 minutter siden): I følge tenåringen i hus levde jeg jo i gamledager 😅🤷 😂👍 Anonymkode: a12e6...856
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 Er 47. Føler meg ung og sprek og ser bra ut. Mitt eneste problem er at omverdenen ikke ser meg slik. Er man 50, så er man gammel liksom, uansett hva man selv føler. Veldig synd i grunnen. Anonymkode: 689bb...721 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #9 Skrevet 5. januar 2023 Dere svarer jo ikke på det Ts spør om. 🫢 Men det er jo typisk her🙄 Anonymkode: 9a70f...677
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere svarer jo ikke på det Ts spør om. 🫢 Men det er jo typisk her🙄 Anonymkode: 9a70f...677 Kanskje jeg formulerte meg uklart😅 TS Anonymkode: a12e6...856
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #11 Skrevet 5. januar 2023 Min bestemor følte seg som 28 mentalt hele livet til hun døde 86 år gammel. Hun var en varm og strålende dame, men utenom kroppslige plager hadde hun. Mentalt sa hun alltid hun følte seg som 30 år. Jeg er 47 og føler meg ikke gammel selv, men det skal tilføyes at jeg føler det i blant når ting er vondt og vanskelig. Jeg har venner i alle aldere og en kompis som er 58 nå føler på angst rundt det å bli eldre. Vi har pratet en del om dette. Anonymkode: 1806b...5a8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #12 Skrevet 5. januar 2023 Jeg tror det der er veldig individuelt. Noen oppi årene markerer jo helt tydelig alder både mentalt og utseendemessig. Andre igjen holder seg ung med innsats for både kropp og utseende og har ikke minst et ungt sinn. Jeg har hørt gamle folk si at det er kun på utsiden at de er gammel.. inni seg er de samme unge jenta eller gutten med både lengsler og drømmer om enn av en noe annen karakter. Selv er jeg 48.. trener og steller meg på alle måter og med et veldig positivt sinn. Jeg er heldig og har arvet min mors gode humør og energi. Du finner ikke meg i sofaen med strikketøyet akkurat.. jeg ønsker ikke å bli en satt kjerring for å si det sånn.. ikke at jeg ser ned på andre mennesker, jeg har dyp respekt for at vi alle er forskjellige, men så langt i livet har jeg helt andre interesser. Du finner meg derfor på fjellturer, trening eller i sosialt selskap med andre. Ikke har jeg kroppslige eller helserelaterte plager heller. Synes også det er viktig å ta vare på seksualiteten og å holde seg attraktiv for partneren min. Så jeg tror som sagt at dette er veldig individuelt. Anonymkode: 7b7c3...65b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #13 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er 47. Føler meg ung og sprek og ser bra ut. Mitt eneste problem er at omverdenen ikke ser meg slik. Er man 50, så er man gammel liksom, uansett hva man selv føler. Veldig synd i grunnen. Anonymkode: 689bb...721 Kjenner på det samme. Er like gammel som deg. Jeg klarer ikke identifisere meg selv med min egen alder. Hører jeg om folk som er rundt 50 tenker jeg på de som gamle, helt til jeg innser jeg er like gammel selv. Har fått masse yngre kolleger etter hvert og det er rart å tenke på de sikkert tenker på meg som "hun eldre dama", mens jeg føler vi er helt på nett 😆 Jeg synes ofte det går et skarpere skille mellom de som har barn og de som ikke har det. Jeg har selv valgt ikke å få barn og føler jeg fortsatt er "barnsligere" enn de som har barn og kanskje har ork til å beholde en litt mer ungdommelig adferd enn småbarnsforeldrene. Jeg har et par andre kolleger i samme alder som heller ikke har barn og de er også litt mer ungdommelige av seg. Anonymkode: 6b5f6...9d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå