Kartoffel Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Har kjøpt sofagruppe i brun cognac : https://www.bohus.no/stue/sofa/3-seter/weston-3-seter-xl men hva passer egentlig sammen med denne? Føler plutselig jeg må bytte ut alle de andre møblene 😱 Har en del eikemøbler fra før. Trenger også tips til hva slags annen hjørnesofa som kan passe sånn noenlunde til da den skal stå i samme rom. Hjelp! Er det noen interiør-mennesker her med gode innspill? Jeg er helt grønn på sånt!
Earwen Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Ville tenkt varme farger og detaljer i tre eller sort. Beige, grønt, oker, natur, blush er fine farger å mikse med. Blir nok kjempefint! 2
Amossa Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Vi har den i tv-stuen. Bare 3-seteren. Blått er flott til denne sofaen. Vi malte veggene i supermatt vegg "Kveldshimmel" fra Jotun. Med blå vegger og brun sofa var det enkelt å finne stoler og bord som passet til. Da er mulighetene mange. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 Jeg tenker farger som er naturlige, som beige, grønt, mørkeblå. Må bare si jeg synes den sofaen var veldig fin! Anonymkode: cd24a...c8e 3 1
n_97 Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Den rette blå eller grønnfargen vil være fin kontrast. Få med fargeprøve hjem og ha i bakhodet at fargene kan bli annerledes i stort format enn på en liten prøve. 1
Kartoffel Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2023 Amossa skrev (5 timer siden): Vi har den i tv-stuen. Bare 3-seteren. Blått er flott til denne sofaen. Vi malte veggene i supermatt vegg "Kveldshimmel" fra Jotun. Med blå vegger og brun sofa var det enkelt å finne stoler og bord som passet til. Da er mulighetene mange. Vi har blå vegger i stua 🙂 vil eikemøbler passe til tror du? Føler liksom at det bare er svarte bord og den industrielle stilen sol er avbildet med denne sofaen, og vi har ingenting av dette 🙈
Kartoffel Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tenker farger som er naturlige, som beige, grønt, mørkeblå. Må bare si jeg synes den sofaen var veldig fin! Anonymkode: cd24a...c8e Så fint å høre du syns den var fin, jeg ble plutselig så usikker etter kjøp selv om jeg egentlig har ønsket meg sofaen lenge.
Kartoffel Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #8 Skrevet 5. januar 2023 n_97 skrev (5 timer siden): Den rette blå eller grønnfargen vil være fin kontrast. Få med fargeprøve hjem og ha i bakhodet at fargene kan bli annerledes i stort format enn på en liten prøve. Vi har mørkeblå vegger. Tenker du at sofa i blå eller grønn (altså den andre sofagruppen i rommet) vil passe?
Kartoffel Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2023 https://www.bohus.no/stue/sofa/hjoernesofa/quadrato-hjoernesofa-2 Vil denne passe til? Med den andre + mørkeblå vegger.
n_97 Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 5 hours ago, Kartoffel said: Vi har mørkeblå vegger. Tenker du at sofa i blå eller grønn (altså den andre sofagruppen i rommet) vil passe? Det kan bli fargerikt med de tre fargene mot hverandre, om dere er den typen. Men jeg er ikke interiørarkitekt altså
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #11 Skrevet 5. januar 2023 Må bare spørre: er du sikker på at du skal ha hjørnesofa? Mye bedre med to tre-setere og supplere med noen flotte stoler med lav rygg. Til den skinnsofaen (veldig fin!) du har valgt synes jeg fargene lilla eller grønn er flott, det meste passer egentlig bortsett fra svart skinn. Anonymkode: 976a3...a0f 2
Kartoffel Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #12 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må bare spørre: er du sikker på at du skal ha hjørnesofa? Mye bedre med to tre-setere og supplere med noen flotte stoler med lav rygg. Til den skinnsofaen (veldig fin!) du har valgt synes jeg fargene lilla eller grønn er flott, det meste passer egentlig bortsett fra svart skinn. Anonymkode: 976a3...a0f Den andre sofagruppa vil jeg gjerne at skal være hjørnesofa ja, fordi det er tv-kroken 😁
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #13 Skrevet 5. januar 2023 Kartoffel skrev (4 minutter siden): Den andre sofagruppa vil jeg gjerne at skal være hjørnesofa ja, fordi det er tv-kroken 😁 Ok. Jeg møblerer aldri for TVen, den kommer inn til slutt. Men jeg ville kanskje gått for en sofa som er ganske lik i utformingen som den i skinn. Synes den hjørnesofaen ble litt klumpete og massiv i underkanten. Ellers er det flott med kontraster i stoff og farge. Anonymkode: 976a3...a0f
Jocelynn Skrevet 5. januar 2023 #14 Skrevet 5. januar 2023 Jeg hadde en brun skinnsofa for mange år siden. Jeg fikk det aldri til… Men så lærte jeg meg om komplimentærfarger, og da løste jeg koden. I ettertid så har jeg sett mange lekre bilder med brun sofa og blå vegger -som du allerede har fått tips om. 🤗 Nå angrer jeg litt på at jeg ikke har den sofaen lenger! 😅
ElectricScum Skrevet 5. januar 2023 #15 Skrevet 5. januar 2023 Sånn umiddelbart tenkte jeg Rune Rudberg. Men sofaen var fin den, så trekker tilbake mitt første innfall.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #16 Skrevet 5. januar 2023 Vi har teak møbler, masse grønne planter og mørke mosegrønne gardiner. Vi har renovert et hus fra 60 tallet, hvor vi ønsker å beholde stilen siden det er et flott arkitekttegnet hus. Anonymkode: 70e52...72b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #17 Skrevet 5. januar 2023 Vi har brun skinnsofa og har okerfargede og gammelrosa detaljer til. Anonymkode: 3b2e0...502
Kartoffel Skrevet 5. januar 2023 Forfatter #18 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi har brun skinnsofa og har okerfargede og gammelrosa detaljer til. Anonymkode: 3b2e0...502 Det hørtes fint ut! Hva slags bord og teppe har du til?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #19 Skrevet 5. januar 2023 Kartoffel skrev (15 timer siden): https://www.bohus.no/stue/sofa/hjoernesofa/quadrato-hjoernesofa-2 Vil denne passe til? Med den andre + mørkeblå vegger. Jeg synes denne blir krasj. Den er for ulik i form og fargen er for lik. Hadde gått for en som har en form mer som denne: https://www.hovdenmobel.no/sofa/scandinavian-touch/ (Drømmer om en konjakkfarget skinnsofa selv) Anonymkode: 03532...ed0
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #20 Skrevet 5. januar 2023 Kartoffel skrev (2 timer siden): Det hørtes fint ut! Hva slags bord og teppe har du til? Teppet er brunt som sofaen og har et bord til med plate i røkt eik. Teppet heter Bentley og er kjøpt på Bohus, bordet var noe vi allerede hadde. Anonymkode: 3b2e0...502 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå