Gå til innhold

Kan ikke ha bryllupsfest senere enn kl 23

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har endelig funnet drømmelokalet vårt mtp beliggenhet og mat som er inkl i prisen. Så, i en bisetning forteller de at festen i lokalet må avsluttes kl 23. Umiddelbart tenkte jeg at dette var veldig tidlig, men nå er jeg usikker. Vielsen er ferdig 14, det er oppmøte i lokalet fra kl 15 og maten (buffet) fra ca 1630. Da har man altså 6,5 timer etter mat til kake, dans og mingling. Er dette nok? Vi skal kun ha 40 gjester, så det blir ikke voldsomt med taler.. 🤔🤔

Anonymkode: e9588...e9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har endelig funnet drømmelokalet vårt mtp beliggenhet og mat som er inkl i prisen. Så, i en bisetning forteller de at festen i lokalet må avsluttes kl 23. Umiddelbart tenkte jeg at dette var veldig tidlig, men nå er jeg usikker. Vielsen er ferdig 14, det er oppmøte i lokalet fra kl 15 og maten (buffet) fra ca 1630. Da har man altså 6,5 timer etter mat til kake, dans og mingling. Er dette nok? Vi skal kun ha 40 gjester, så det blir ikke voldsomt med taler.. 🤔🤔

Anonymkode: e9588...e9a

Det høres trasig ut å skulle avslutte en fest så tidlig.  Vår ble avsluttet 01.30 men vi kunne holdt på mye lengre. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del liker ikke å feste til langt på natt, så jeg hadde nok gått hjem før kl 23 åkke som.

Jeg ville også foretrukket eget bryllup avsluttet tidlig, så jeg og mannen fikk debriefet sammen før vi skulle sovne. 

Så jeg ville overhodet ikke sett negativt på lokale med festslutt kl 23, god unnskyldning til å hive gjestene ut.

Anonymkode: 850f7...b60

• Liker 5
Skrevet

De som vil kan jo bare dra ut på byen og drikke videre der. Hadde ikke vært et problem for meg hvert fall 

Anonymkode: e789e...7d1

• Liker 1
Skrevet

Kjempe bra og avslutte så tidlig. Jeg hadde virkelig likt det som gjest. 

Anonymkode: d439e...8b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker der er nok tid. Dere kan vurdere å droppe å dessert og gå rett på kaker om det føles knapt med tid. Dere kan også ta bilder før vielsen for å spare tid, eller sørge for at bildene blir tatt der vielsen er, eller ved lokalet. Informer om at taletid er x antall minutter, slik at ikke middagen drøyes. Og informer gjestene om at festen avsluttes kl 23. Da er alle forberedt. Dere kan vurdere å ordne transport for gjestene til byen hvis de vil feire videre der.

Anonymkode: dfdf8...ce0

Skrevet

Alt for tidlig! 

Anonymkode: 6ab09...498

Skrevet

Det fremstår kjipt/gjerrig. 

Anonymkode: 328f8...ae9

• Liker 1
Skrevet

Ville vært totalt uaktuelt for våres del…Men, så liker vi en fest og var selv i den siste gruppen som tok kvelden i våres eget ved 03-tiden. 

Anonymkode: 8dc3b...971

Skrevet

Hvis man får middag, pluss over seks timer med fest, så burde vel dette være mer enn nok?? 

Og dersom noen faktisk ønsker å feste enda lenger, så kan de vel gå til en nattklubb eller noe for å drikke videre. 

Anonymkode: 6f7a9...dc5

Skrevet

Det  kommer jo helt an på gjestene deres og hva slags vaner og forventninger de har. Jeg har vært i bryllup som naturlig avsluttet før midnatt og bryllup hvor det har blitt danset til den lyse morgen. Det er dere som vet hvor festglade gjester dere har. Uansett ville jeg nevnt det i invitasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...