Knerw Skrevet 15. januar 2023 #21 Del Skrevet 15. januar 2023 Vi gråt, og lo, oss igjennom alle episodene i dag. Så mye fine folk. ❤️ Veldig bra og fin serie. Viktig at det blir satt fokus på demens/alzeimers. Trist at det rammer så mange unge mennesker, det er skremmende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 15. januar 2023 #22 Del Skrevet 15. januar 2023 Mrs Kaizer skrev (På 4.1.2023 den 23.25): Noe av det fineste jeg noen gang har sett på tv. Så rørende og flott. Så mange nydelige mennesker, både kormedlemmene, deres pårørende, dirigent Kim og programleder Ingrid. Anbefales! Jeg syntes det var gørrkjedelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banjo Skrevet 15. januar 2023 #23 Del Skrevet 15. januar 2023 Det er noe av det fineste og mest rørende jeg har sett på tv noen gang. Og jeg likte så godt tankene og vurderingene som er gjort før serien ble startet, at opptaksperioden skulle være kort så alle fikk utbytte av øvelsene og å se det etterpå, med tanke på at dette er en progressiv lidelse. Og at de ikke ville starte serien uten at de visste at de kunne tilby kor til medlemmene også etter at kameraene var skrudd av. Syns også ringvirkningene i kommunene rundt i Norge er fantastiske. Det blir startet demenskor andre steder, for nå er dette i vinden. Og kor er et billig tiltak som gir mye. Husker når jeg besøkte mine demente besteforeldre som barn, da var sang eneste veien å få kontakt med dem. De husket ikke hvem vi var, men når vi sang for dem så lyste de opp og ble med på sangen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 17. januar 2023 #24 Del Skrevet 17. januar 2023 Nydelig serie!! ❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. januar 2023 #25 Del Skrevet 18. januar 2023 Serafin skrev (På 15.1.2023 den 22.33): Jeg syntes det var gørrkjedelig. Du er ikke alene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 18. januar 2023 #26 Del Skrevet 18. januar 2023 Aldeles nydelig serie som belyser noe som er så utrolig viktig å få belyst. Å se hvordan de blomstrer når de får synge og hva det gjør med dem - det er bare fantastisk å se. Måtte dette bidra til at mange kommuner danner demenskor. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 18. januar 2023 #27 Del Skrevet 18. januar 2023 (endret) Nydelig Og i denne settingen var Ingrid Gjessing Linhave hèlt fantastisk. Endret 18. januar 2023 av Tradegy 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 23. januar 2023 #28 Del Skrevet 23. januar 2023 Rørende fint program! Ser ut som de demente har stor glede av å komme sammen og synge i kor. Flott engasjement! 😌♥️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moth-Ear-Earth Skrevet 23. januar 2023 #29 Del Skrevet 23. januar 2023 Enig 🙂 men synes at vi fikk sett for lite av selve konserten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 23. januar 2023 #30 Del Skrevet 23. januar 2023 Jepp, det er fint program, så for de pårørende og deres familie er det en oppmuntring i hverdagen. Godt det er flere som vil gå samme vei. Vi vet aldri når vi blir demente vi som sitter her inne heller. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freyja Valkyrie Skrevet 23. januar 2023 #31 Del Skrevet 23. januar 2023 Enig, veldig fint program 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 23. januar 2023 #32 Del Skrevet 23. januar 2023 Det var et flott tiltak. Og kormedlemmene hadde stor glede av det. Det som er så flott, er at det dukker stadig opp nye Demenskor rundt om i landet. 🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 24. januar 2023 #33 Del Skrevet 24. januar 2023 To tråder slått sammen, ryddet for avsporinger. Christina82, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 5. februar 2023 #34 Del Skrevet 5. februar 2023 Demenskoret i Molde var vel et av de første tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 18. februar 2023 #35 Del Skrevet 18. februar 2023 Jeg har nå sett alle episodene og sitter igjen med litt blandede følelser. Det er et fint program med en entusiastisk dirigent med fin utstråling. Det trekker seere. Været var bra, og videoredigeringen har vært bra. Det har også vært interessant å lære mer om demens. Vi trenger sårt kunnskap om dette. Hva er meningen bak demenskoret? Er det å vise at de også kan synge, selv om det ikke låt så veldig bra.? Skal de være frontfigurer for demens, på samme måte som deltakerne i "ingen grenser". Jeg synes det er diskutabelt den måten de ble vist frem på i siste episode, hvor de hadde konsert. Hva syntes deltakerne og pårørende om dette? Å vise frem deltakerne må være i samarbeid med pårørende. Er det nok å bare lytte til dem? jeg synes noen av deltakerne ( vil ikke nevne navn her) burde vært mer beskyttet, da de åpenbart har kommet svært langt i demensen. Det var litt flaut å se på synes jeg. Hva tenker dere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peppa88 Skrevet 18. februar 2023 #36 Del Skrevet 18. februar 2023 Pipaluk skrev (10 timer siden): Jeg har nå sett alle episodene og sitter igjen med litt blandede følelser. Det er et fint program med en entusiastisk dirigent med fin utstråling. Det trekker seere. Været var bra, og videoredigeringen har vært bra. Det har også vært interessant å lære mer om demens. Vi trenger sårt kunnskap om dette. Hva er meningen bak demenskoret? Er det å vise at de også kan synge, selv om det ikke låt så veldig bra.? Skal de være frontfigurer for demens, på samme måte som deltakerne i "ingen grenser". Jeg synes det er diskutabelt den måten de ble vist frem på i siste episode, hvor de hadde konsert. Hva syntes deltakerne og pårørende om dette? Å vise frem deltakerne må være i samarbeid med pårørende. Er det nok å bare lytte til dem? jeg synes noen av deltakerne ( vil ikke nevne navn her) burde vært mer beskyttet, da de åpenbart har kommet svært langt i demensen. Det var litt flaut å se på synes jeg. Hva tenker dere? Hva meningen er? Frontfigurer? Har du ikke nettopp sett sesongen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 18. februar 2023 #37 Del Skrevet 18. februar 2023 Peppa88 skrev (19 minutter siden): Hva meningen er? Frontfigurer? Har du ikke nettopp sett sesongen? Jo det har jeg. Hva tenker du er meningen med programmet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 19. februar 2023 #38 Del Skrevet 19. februar 2023 Pipaluk skrev (På 18.2.2023 den 12.15): Jeg har nå sett alle episodene og sitter igjen med litt blandede følelser. Det er et fint program med en entusiastisk dirigent med fin utstråling. Det trekker seere. Været var bra, og videoredigeringen har vært bra. Det har også vært interessant å lære mer om demens. Vi trenger sårt kunnskap om dette. Hva er meningen bak demenskoret? Er det å vise at de også kan synge, selv om det ikke låt så veldig bra.? Skal de være frontfigurer for demens, på samme måte som deltakerne i "ingen grenser". Jeg synes det er diskutabelt den måten de ble vist frem på i siste episode, hvor de hadde konsert. Hva syntes deltakerne og pårørende om dette? Å vise frem deltakerne må være i samarbeid med pårørende. Er det nok å bare lytte til dem? jeg synes noen av deltakerne ( vil ikke nevne navn her) burde vært mer beskyttet, da de åpenbart har kommet svært langt i demensen. Det var litt flaut å se på synes jeg. Hva tenker dere? Jeg liker ikke når det lages underholdning av syke mennesker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå