Gå til innhold

Hvilken saft er din favoritt? Jeg må bytte ut pepsi max! ​​😬​

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 23.25):

Er det ikke kullsyre i dem? Det har jeg ikke likt tidligere i alle fall. 

Har forsøkt sodastream, men det ble som falsk brus. Har ikke forsøkt med saft. Har ikke maskinen lengre. Kan man ikke bare kjøpe vann med kullsyre å bruke, blir det det samme? 

Hvordan er den i forhold til vanlig lerum solbærsaft? For den vanlige likte jeg for mange år siden i alle fall. Har tenkt å forsøke den igjen men vil forsøke sukkerfri først.

TS

Anonymkode: 26cf1...a4b

Kjøp en bris uten smak og bland med saft, liker du det kan du kjøpe kullsyremaskin og lage din egen brus😊 Jeg er ikke glad i vann, men drikker mye vann om det er kullsyre i, blander også med vanlig husholdningssaft og det er veldig godt😋

Anonymkode: 271b6...42b

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kjøp en bris uten smak og bland med saft, liker du det kan du kjøpe kullsyremaskin og lage din egen brus😊 Jeg er ikke glad i vann, men drikker mye vann om det er kullsyre i, blander også med vanlig husholdningssaft og det er veldig godt😋

Anonymkode: 271b6...42b

Jeg forsøkte to vann med kullsyre, det var ikke godt dessverre. Hadde håpet det kunne gjøre fun light mulig å drikke, men nei. 

TS

Skrevet

Zeroh jordbær og rabarbra er min favoritt for tiden. 

Har bestilt smakstilsetning i pulverform som skal blandes med vann. Veldig spent på hvordan den/de er. De hadde ikke så mange smaker da, men. Fra Protein . no .. Kanskje det kunne vært noe?

Anonymkode: 2c52c...a0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 23.41):

Pepsi max, vann med smak, sukkerfri saft osv sliter alle like mye på tennene pga. syre. Ingen forskjell. 

Anonymkode: 9fe1a...e5f

Nei, det gjør de ikke!!! Det er store forskjeller! For at en drikke skal gi etseskader på tennene pga syre så må pH verdien på drikken være under 3,5. Den sureste farris bris har en pH verdi på 4,2. Altså er all Farris bris trygg å drikke med tanke på syreskader på tennene!

Anonymkode: f4cb0...4de

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

den nye med vannmelon er veldig god:) 

Anonymkode: 819ba...9e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 23.30):

Men pepsi max og sukkerfri saft/iste, vann med smak osv er jo nøyaktig det samme, sånn helse- og ernæringsmessig? Hvorfor unngå akkurat pepsi max? 

Anonymkode: 9fe1a...e5f

Det samme tenker jeg….

Anonymkode: 85bf2...a40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.1.2023 den 12.03):

Jeg forsøkte to vann med kullsyre, det var ikke godt dessverre. Hadde håpet det kunne gjøre fun light mulig å drikke, men nei. 

TS

Du må smake det mer enn 2 ganger før du begynner å like det :) Mine barn ville ikke gå fra saft til vann. Nå drikker de kun vann eller Farris uten smak utenom melk til frokost/kvelds og brus kun i helgene. Dette er ungdommer og gutter. 

Anonymkode: 85bf2...a40

Skrevet

Her går det mest i fun light( den grønne) aner ikke hva den egentlig smaker- men den er litt syrlig 😀

AnonymBruker
Skrevet

Solbærsaft. Brukte 1 ss i 3dl.

Anonymkode: 21fde...521

AnonymBruker
Skrevet

Lerum sine et gode 😍 De fleste, om ikke alle, er uten aspartam også, om du tenker på helsa ☺️

Anonymkode: 01eab...6c1

• Nyttig 1
Skrevet

Iste med fersken, finnes med og uten sukker. 

AnonymBruker
Skrevet

DRIKK VANN.

Anonymkode: 56bb5...aa0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Zeroh goldenberry er god ☺️

Anonymkode: 4cce9...11a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2023 den 23.02):

Da har jeg prøvd noen av de dere har foreslått. Har funnet ut at fun light er den verste saften som finnes, ingen faller i smak og de har en ekkel ettersmak. 

Lerum solbærsaft uten sukker var veldig god
Zeroh mango & lemon var veldig god
First price appelsinsaft var god 
Zeroh annanas var OK, men ikke til hverdags. Kanskje god om sommeren med isbiter. 
Fun light rød julebrus var ikke god
Fun light iste var ikke god
Fun light jordbær var ikke god
Fun light cloudy apple var ikke god 

Tror jeg har snart smakt på all saft som finnes i Norske butikker. Familien begynner å bli lei av å få all saften jeg ikke liker 😅 Tror jeg holder meg til de tre øverste å starte med. Takk for hjelpen folkens. 

-TS

En ting jeg stiller meg veldig undrende til her er: Som et presumptivt voksent menneske, slår du deg virkelig til ro med at du må drikke brus eller saft for å slukke tørsten? Synes du at det er noe du kan leve med og føle deg ok med?

Hvorfor ikke heller lære deg til å drikke vann som et normalt voksent menneske? Det er dessuten gratis, og utrolig mye bedre for kroppen enn vann tilsatt alskens tilsetningsstoffer, som brus og saft jo er.

Det går kanskje an å gradvis tynne ut brusen du er vant til å drikke med kullsyreholdig vann, sånn at du til slutt blir fornøyd med å drikke farris og lignende? Og samme med saft, lage den svakere og svakere, helt til du står igjen med bare vann.

For meg er det veldig rart at voksne mennesker ønsker å opprettholde en såpass usunn og barnslig vane som det er å slukke tørsten med annet enn rent vann gjennom dagen.

Anonymkode: feaa2...e9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 1/5/2023 at 12:07 AM, AnonymBruker said:

Jeg liker heller ikke saft i normale mengder, men en dråpe eller to i vannglasset gjør susen.

Anonymkode: 3b187...6ee

Enig. Jeg drikker mye saft. Blandingsforholdet som er anbefalt på flasken er alt for mye! Jeg lager den mye svakere.

Anonymkode: c8416...d69

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Zeroh har gode smaker. Tror ikke favoritten min med hyllebærblomst selges lengre.

Jeg har blandet det med kullsyrevann og det har vært veldig godt, men kan se at det ikke er for alle. For meg siden smaken på den saften ikke er lik noen form for brus, så var det ikke som «fake cola, sake fanta» ol. 

Anonymkode: f1570...d4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brænne saft! Både type rød og gul.

Anonymkode: c2540...e44

AnonymBruker
Skrevet

Lerums solbærsaft er min favoritt.

Anonymkode: f43c3...782

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 23.12):

Hjelp meg å kaste pepsi max utav livet mitt for godt! Jeg trenger tips til saft. Hva er din favoritt saft? Helst uten sukker men også de med. 

Jeg har forsøkt og ikke likt:

Fun light Appelsin
Fun light bringebær
Fun light Mandarin
Zeroh cherry & raspberry
Coop Frii Fruktsmak

Jeg har forsøkt og likt, men de er for kvalmende som tørstedrikke en hel dag:
Fun Light fruktfest
Zeroh lemon & lime

Kommentarer som "drikk vann, det er best" blir bare ignorert. Hadde det vært så enkelt så hadde jeg gjort det. 

Hva med kullsyremaskin? Bland en dl eplejuice med kullsyrevann.

Anonymkode: 2d81b...e17

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting jeg stiller meg veldig undrende til her er: Som et presumptivt voksent menneske, slår du deg virkelig til ro med at du må drikke brus eller saft for å slukke tørsten? Synes du at det er noe du kan leve med og føle deg ok med?

Hvorfor ikke heller lære deg til å drikke vann som et normalt voksent menneske? Det er dessuten gratis, og utrolig mye bedre for kroppen enn vann tilsatt alskens tilsetningsstoffer, som brus og saft jo er.

Det går kanskje an å gradvis tynne ut brusen du er vant til å drikke med kullsyreholdig vann, sånn at du til slutt blir fornøyd med å drikke farris og lignende? Og samme med saft, lage den svakere og svakere, helt til du står igjen med bare vann.

For meg er det veldig rart at voksne mennesker ønsker å opprettholde en såpass usunn og barnslig vane som det er å slukke tørsten med annet enn rent vann gjennom dagen.

Anonymkode: feaa2...e9c

Vent med belæringen til du vet hva avhengighet faktisk er. 

Anonymkode: 853d5...a3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...