AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Venter vårt første barn i mars/april og bor ca 30 min nord for Oslo. Bruker den dyne? Hvilken størrelse? Leste at den nye anbefalingen er at de ikke bruker dyne, men hva annet kan de bruke? En ullbody og babyteppe? Sånn nattpose? Ullbody, nattpose og teppe? Hjelp 😅 Anonymkode: 23175...bd4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #2 Skrevet 5. januar 2023 Nattpose. Det er både tryggere (baby kan ikke få den over hodet) og mer praktisk (baby sparker den ikke av seg). Du finner ørten til en billig penge. Hm og ikea har gode nattposer. Våre har brukt pysj eller bare body, avhengig av temperatur. Anonymkode: ad7f8...608
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 Syns nattpose var best😊 begynte med dyne og det gikk bra i et par mnd. Så begynte hun å sparke den over hodet sitt. Kjøpte easygrow sin nattpose og den kan anbefales på det sterkeste. Den har TOG 1,9 eller 2 tror jeg og regnes som en helårspose. Har en arvet fra ikea og men den syns jeg er kaldere. Hvis du søker på nett så finner du gode forklaringer på hva du skal kle barnet i etter hvor mange grader det er. Vi brukte body på sommeren, vanlig bomullspysj på høsten og ullpysj nå på vinteren. Alle babyer er forskjellige så her må en nesten bare prøve seg fram. Du får en indikasjon på barnets kroppstemeratur ved å kjenne i nakken. Det skal være varmt, men ikke klamt/svett Anonymkode: 50dfb...2ca
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #4 Skrevet 6. januar 2023 Nattpose uten armer og ullbody brukte vi Dyne bruker hu ikke enda, er 2 år og hver gang vi har prøvd har det endt opp med at den havner over hodet, hun kaver og får den ikke bort , så dyne = ikke aktuelt her i hus…. Har sluttet med nattpose nå, så bruker ullpysj 😊 Anonymkode: dbe4c...208
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå