AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Er en dame som nærmer meg 40. Savner å ha en stil, misunner dem som er flinke med snitt og farger. Jeg bare slenger på meg en jeans eller treningstights. Det er jo ikke klær for en moden dame. Hvordan kan jeg bli flinkere til å kle meg mer «eksklusivt»? Anonymkode: 64b2e...625
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Jeg synes det var veldig interessant å lære mer om kroppen min og hvilke snitt den kler av the kibbe body type test. Selv er jeg en soft natural, og etter jeg begynte å kle meg etter linjene, har jeg fått sååå mange komplimenter på stilen min. Veldig hyggelig! Jeg er også en soft autumn i farger, noe som forklarer hvorfor jeg ser helt død ut i svart, men brunt er superfint. Anbefales! Anonymkode: 2439d...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #3 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg synes det var veldig interessant å lære mer om kroppen min og hvilke snitt den kler av the kibbe body type test. Selv er jeg en soft natural, og etter jeg begynte å kle meg etter linjene, har jeg fått sååå mange komplimenter på stilen min. Veldig hyggelig! Jeg er også en soft autumn i farger, noe som forklarer hvorfor jeg ser helt død ut i svart, men brunt er superfint. Anbefales! Anonymkode: 2439d...f5d Takk, det skal jeg sjekke ut Anonymkode: 64b2e...625
Forundret.. Skrevet 5. januar 2023 #4 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg synes det var veldig interessant å lære mer om kroppen min og hvilke snitt den kler av the kibbe body type test. Selv er jeg en soft natural, og etter jeg begynte å kle meg etter linjene, har jeg fått sååå mange komplimenter på stilen min. Veldig hyggelig! Jeg er også en soft autumn i farger, noe som forklarer hvorfor jeg ser helt død ut i svart, men brunt er superfint. Anbefales! Anonymkode: 2439d...f5d Det var interessant men åh herregud! Jeg klarer ikke engang å finne ut hvilken type jeg er. Og så fant jeg opplegget på engelsk, det er jeg sååå enormt stødig i... 😆 Jeg skal gi det et nytt forsøk på å prøve å forstå det.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #5 Skrevet 5. januar 2023 Anbefaler å ikke bare gå ut fra kibbe eller kroppstype. Ei heller fargeanalyse, kontrastanalyser, osv. Problemet med slike, er at de kun ser på kroppen og utseendet ditt, og ikke tar personlighet og smak med i betraktingen. Jeg er en "soft summer" på fargeanalysene. Men: jeg HATER omtrent samtlige farger i den paletten. Jeg er også en lav-kontrast både i farge og verdi - som betyr at jeg ikke skal gå med farger som er for langt fra hverandre på fargesirkelen, og ikke ha mye store mønstre, ikke ha store kontraster i lyse og mørke farger, osv. Og jeg skal ALDRI bruke svart eller hvitt... Altså.. Jeg elsker svart. Det er favoritt-fargen min. Jeg elsker også å gå med svart bukse og hvit bluse. Jeg hater hater hater duse dølle pastellfarger. Du har også "dressing your truth" som tar mer hensyn til personligheten din - den passer mye bedre for meg. Så jeg ville sett på fargeanalyser, kroppsanalyser, "dressing your truth", osv. MEN: så ville jeg tenkt selv, og valgt vekk det som ikke passer for meg. Jeg har lest mye om kroppsfasong og slikt av hva som passer, og lært litt om det også. Så bruker jeg pinterest mye for inspo - og ser ikke bare på "oi, dette ser så bra ut på henne"; men tenker også på "vil det se bra ut på MEG? Vil det passe inn i livet MITT?" Det er for eksempel mye som ser helt smashing ut på andre, men som er helt feil for meg - og mye som overhodet ikke passer til personligheten min selv om det ser dritkult ut. Jeg synes for eksempel åletrange skinnbukser ser dritbra ut, men selv om jeg er slank og veltrent og har kroppen for det, ville det bare føltes helt feil PÅ meg. Og som småbarnsmor er det også mye som bare er helt håpløst upraktisk selv om det ser stilig ut Anonymkode: 33c19...cef 3
Lizard Skrevet 5. januar 2023 #6 Skrevet 5. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg synes det var veldig interessant å lære mer om kroppen min og hvilke snitt den kler av the kibbe body type test. Selv er jeg en soft natural, og etter jeg begynte å kle meg etter linjene, har jeg fått sååå mange komplimenter på stilen min. Veldig hyggelig! Jeg er også en soft autumn i farger, noe som forklarer hvorfor jeg ser helt død ut i svart, men brunt er superfint. Anbefales! Anonymkode: 2439d...f5d Dette anbefales veldig! Jeg er en soft classic i kroppstype, og en light spring i fargene. Har slåss med garderoben min i flere år, men nå har veldig mye falt på plass. Endret 5. januar 2023 av Lizard
Bacteria Skrevet 6. januar 2023 #7 Skrevet 6. januar 2023 Dette kibbe-opplegget… det er jo så vanskelig! Selv har jeg funnet ut at jeg har en klassisk kroppstype, men ansiktstrekkene passer mer inn i den naturlige typen. Falt i et kaninhull på nett, fant det ikke igjen men der var det ei som snakket om at det er mulig å være en blanding av tre essenser eller noe. Det ga litt mening for meg, så jeg kler meg klassisk i bunn, med litt naturlige og også gamine elementer. Fargeanalyse elsker jeg, er også SA men er ikke alle fargene på den paletten som er like heldige. Det viktigste er vel at man finner en stil som passer til det livet man lever. 1
Kipling Skrevet 6. januar 2023 #8 Skrevet 6. januar 2023 On 1/4/2023 at 10:31 PM, AnonymBruker said: Er en dame som nærmer meg 40. Savner å ha en stil, misunner dem som er flinke med snitt og farger. Jeg bare slenger på meg en jeans eller treningstights. Det er jo ikke klær for en moden dame. Hvordan kan jeg bli flinkere til å kle meg mer «eksklusivt»? Anonymkode: 64b2e...625 Finn noen bilder av stil du syns er pent, og prøv å etterligne den. Prøv på ulike passformen og finn hva som ser best ut på deg. Hele greia er desverre litt prøv og feil så det blir nok noen feilkjøp og noe som ser litt rart ut, men sånn må det være. Begynner du å gjøre dette så vil stilen bli bedre og bedre med tiden etter hvert som du lærer hva du kler og ikke kler. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #9 Skrevet 6. januar 2023 On 1/4/2023 at 10:31 PM, AnonymBruker said: Er en dame som nærmer meg 40. Savner å ha en stil, misunner dem som er flinke med snitt og farger. Jeg bare slenger på meg en jeans eller treningstights. Det er jo ikke klær for en moden dame. Hvordan kan jeg bli flinkere til å kle meg mer «eksklusivt»? Anonymkode: 64b2e...625 Jeans er fint på alle i alle aldre? Anonymkode: 77f51...d34 1
Roci Skrevet 7. januar 2023 #10 Skrevet 7. januar 2023 Hvor analytisk vil du gå til verks da, TS?🙂 Kibbe er jo ganske omfattende. Jeg har hatt god hjelp av boka "The Curated Closet" og å følge instagramkontoer med stiler jeg liker. Jeg er en del eldre enn deg, men finner mye inspirasjon hos disse: @emmahill @modelmouth @ladyofthemanor77 @lydiajanetomlinson @useless_dk De to sistnevnte går også litt mer i dybden rundt hvordan man setter sammen antrekk, proporsjoner osv. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #11 Skrevet 8. januar 2023 Ta en skikkelig opprydning i garderoben. Selg unna på tise og finn, og gi bort resten til fretex eller lignende. Bruk de pengene på å unne deg noen kvalitetsplagg, men ha gjerne en plan før du begynner å shoppe. Bruk pinterest til å lage deg noen samlinger med stiler og antrekk som du synes er fine, og prøv deretter å kopier dem. Du kan finne mye fint på billigbutikker, og spesielt nå som er det er salg! Men kjøp også på tise, spesielt vesker som er i litt vågale farger og lignende er greit å heller kjøpe brukt, siden de fort kan kan gå av moten osv. Kos deg! Anonymkode: e09e9...da0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #12 Skrevet 8. januar 2023 Få deg en designer 😼 Anonymkode: bcf0d...ec6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #13 Skrevet 8. januar 2023 Jeg har hatt samme problem men nå har det endelig løsnet for meg🙂 Først fant jeg ut hvilken kroppstype jeg er, deretter tenkte jeg gjennom hvilke klær jeg føler meg vel i og foretrekker å bruke. Det gjelder og hvilke stoffer og farger jeg foretrekker. Har hørt på endel podcaster om klær og sett på Pinterest og blitt inspirert. Det er viktig å kle seg i ting som du liker og føler deg vel i, nytter ikke med klær som andre mener at du kler, så lenge du ikke føler det selv. Så for meg ble det pærefasong (en slags), jeg bruker nesten kun naturstoffer (bomull, ull, viskose, Kashmir, silke, lin). Jeg liker veldig godt fransk chic stil og fargene der. Har funnet ut at svart og mørke farger faktisk ser veldig pent ut på meg, og for mye farger kan bli forstyrrende. Men jeg bruker farger altså og liker det, men er mer bevisst på hva. Før tenkte jeg; jammen rødt kler jeg jo så må ha en rød genser! Uten å tenke gjennom om jeg faktisk syntes jeg så fin ut, hva rødfargen gjorde for meg- er det jeg som går med genseren eller genseren som går med meg? Jeg er naturlig brunette, men det betyr ikke automatisk at rødt ser fint ut på meg uansett. Det har med hårtype, ansiktstrekk, personlighet og mye mer. Etter jeg fant min kroppsfasong ble det og mye lettere å finne riktig snitt på kjoler, jakker, genser osv. Anonymkode: 52eed...d3a
Rosakatt Skrevet 8. januar 2023 #14 Skrevet 8. januar 2023 Kibbe ga meg et mye dårligere kroppsbilde enn det jeg hadde før, å gjorde meg klar over ting jeg aldri har tenkt på. Nå føler jeg meg hverken femenin eller attraktiv lengre. Kroppen min er bare en stor og ukomfortabel klase med lemmer. Kan jo hende man får en god opplevelse, fordi man har en finere kropp enn meg først og fremst, men ja kanskje ikke så dårlig selvtilitt heller. Men vær forsiktig, for de går så til de grader i detaljene, og noen er så myke, små, feminine, andre er tørre(?)maskuline, brede, ekstreme osv. Du kan vel gjette at jeg har fått et maskulin kompleks med kroppen min nå hoff. Ikke at det et dumt å være mann! Men ja, jeg vil jo helst være feminin som andre kvinner er
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #15 Skrevet 8. januar 2023 Rosakatt skrev (21 minutter siden): Kibbe ga meg et mye dårligere kroppsbilde enn det jeg hadde før, å gjorde meg klar over ting jeg aldri har tenkt på. Nå føler jeg meg hverken femenin eller attraktiv lengre. Kroppen min er bare en stor og ukomfortabel klase med lemmer. Kan jo hende man får en god opplevelse, fordi man har en finere kropp enn meg først og fremst, men ja kanskje ikke så dårlig selvtilitt heller. Men vær forsiktig, for de går så til de grader i detaljene, og noen er så myke, små, feminine, andre er tørre(?)maskuline, brede, ekstreme osv. Du kan vel gjette at jeg har fått et maskulin kompleks med kroppen min nå hoff. Ikke at det et dumt å være mann! Men ja, jeg vil jo helst være feminin som andre kvinner er Jeg prøvde å sette meg inn i dette kibbe greiene og jeg datt av før jeg var halvveis, så mye detaljer og styr. Mye lettere å forholde seg til ca kroppstype, og så ta det derfra. Jeg f eks hvorfor jeg alltid har følt meg mer vel i litt større overdeler og smalere bukser, det er fordi jeg er pære, og den type klær skaper illusjon av timeglass. Det er bare å google de ulike kroppstypene (pære, eple, søyle, timeglass), så finner du masse klesforslag og ikke minst kjendiser med disse kroppstypene og klær de bruker, veldig inspirerende. Anonymkode: 52eed...d3a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå