Gå til innhold

Er det vanlig å ikke klare å ha sex når begge vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fantastisk kjæreste som har vært min i akkurat to måneder nå. Det vi sliter med, og som egentlig virker flaut og rart, er at vi ikke "greier" å ha samleie. Begge har veldig lyst, men det er akkurat som at ting ikke klaffer. Dersom det mentale er på plass, er ikke det fysiske på plass og omvendt. Når vi prøver blir penis ofte fort slapp, eller så er det åpningen som ikke ha rukket å blitt stor nok. Er dette veldig uvanlig? Har prøvd flere tips og triks, men ikke lykkes.

Vet det høres veldig merkelig ut, og det er nettopp det vi også syntes. Eller er det egentlig vanlig, og bare veldig tabubelagt? Erfaringer? 

Vi er unge voksne som jeg vil anse som "voksne" i hodet også. Ikke noe typisk barnslige ungdommer som prøver seg frem som flaue osv. Vi er sikre på hverandre, og vi prater om både tykt og tynt. Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok veldig forskjellig. 

Det jeg kan si, er at vi ganske tidlig inn i forholdet ble klar over at det ikke var en selvfølge for oss å få til samleie. Det er sånt hvert par må finne si løsning på. For oss går det i hovedsak ut på at han blir for slapp for fort. Da er det viktig for oss at alt det andre er på plass. Vi kysser og stryker hverandre. Jeg gjør ting på ham, eller han på meg. Kanskje mest det siste, så han ikke skal "prestere". Så glemmer vi at vi prøvde å ha samleie, han slapper av og har det fint, og har kanskje rukket å gi meg en orgasme , og plutselig fungerer penisen hans helt fint og vi har samleie. Eller ikke. Vi har eksperimenterte en del med stillinger og funnet et par som ser ut til å øke sannsynligheten for at han forblir hard. Og så snakkes vi mye om fantasier og vi gjør ting for å gjøre hverandre kjent og trygge. Jeg vil si det tok et drøyt år før vi virkelig hadde knallgod sex i form av samleier sammen. Vi har også jevnlig annen type sex. Jeg tror det største delen av sex sitter i hodet. Derfor må seksuelle problemer ofte løses i hodet og ikke i senga. 

Anonymkode: 95f8f...42f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orka et forhold der jeg (og/eller mannen) hadde så store psykiske problemer at vi sleit med å ha normal sex sammen... Er det rene potensproblemer må mannen være stødig nok til å ville gjøre noe med det, i form av å besøke lege i første omgang.

Anonymkode: 32419...495

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hørt om det på akkurat denne måten. Det jeg foreslår, er å bruke mer tid. Ligg nakne sammen, ta på hverandre, hold rundt hverandre. La sex dreie seg om forspill og gjensidig onani, timesvis og dagesvis. Før eller siden er dere der at dere begge er klare for penetrering.  

Anonymkode: 68147...2b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres også muligens ut som dere er noe analytiske og litt for mye i hodet og ikke lever helt i øyeblikket? Jeg leser ikke tonnevis med kåthet og lidenskap i innlegget ditt.. En ting er å kunne snakke om alt, men det setter ikke nødvendigvis fyr på laknene. 

Kanskje dere også gir opp litt fort, tenker at jaja, det klaffet ikke denne gangen heller og pakker sammen penisen og legger dere? 

Det har jo skjedd meg utallige ganger at "åpningen ikke har rukket å bli stor nok", eller at man er hakket for trang/tørr/for lite oppvarmet/han er litt stor som jeg heller ville sagt. Men det er da aldri noe man stopper opp for?! Det er jo bare å ha mer forspill, eller bare gønne på egentlig, få den presset inn. Bruk hender, spytt, glidemiddel. Det går seg til. Og er han slapp så er jo heller ikke det en stopper, han kan fingre/slikke deg for eksempel, ofte blir de harde igjen når man fortsetter å ha sex på andre måter eller bare koser.

Kanskje dere skal slutte og tenke og prate så mye, og bare føle kåtskap og nytelse.

Anonymkode: 43220...141

• Liker 2
Skrevet

Gi dere selv tid og ikke stress med det. Nyt hverandres selskap, så blir dere klare samtidig etterhvert. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det rene potensproblemer må mannen være stødig nok til å ville gjøre noe med det, i form av å besøke lege i første omgang.

Anonymkode: 32419...495

Det kan være en idé å teste ut, om man er klar over at medisiner for potens kan ha sine egne bivirkninger. Vi foretrekker feks vrang kuk mot intens hodepine etter sex.

Anonymkode: 95f8f...42f

AnonymBruker
Skrevet

Har dere hatt disse problemene med andre partnere?

Anonymkode: eb74f...569

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke akkurat disse problemene, men har vulvodyni som gjør det vanskelig med penetrerende sex. Tror det er relativt vanlig at par opplever en eller annen form for utfordring med sexlivet i løpet av livet, det bare blir ikke så mye pratet om.

For vår del er cluet å ikke stresse, masse klining, berøring, oralsex og gjensidig onani. Penetrering er ikke alt, viktigste er at man har det deilig og nyter hverandre og opplever den intimiteten det er å gi hverandre seksuell nytelse. Og så løser problemene gjerne seg etterhvert, enten av seg selv eller ved å oppsøke lege for det.

Anonymkode: 4abf8...dde

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hadde ikke orka et forhold der jeg (og/eller mannen) hadde så store psykiske problemer at vi sleit med å ha normal sex sammen... Er det rene potensproblemer må mannen være stødig nok til å ville gjøre noe med det, i form av å besøke lege i første omgang.

Så du mener at sexen er det viktigste i et forhold? Og en forutsetning?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har dere hatt disse problemene med andre partnere?

Vi er hverandres første.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke akkurat disse problemene, men har vulvodyni som gjør det vanskelig med penetrerende sex. Tror det er relativt vanlig at par opplever en eller annen form for utfordring med sexlivet i løpet av livet, det bare blir ikke så mye pratet om.

For vår del er cluet å ikke stresse, masse klining, berøring, oralsex og gjensidig onani. Penetrering er ikke alt, viktigste er at man har det deilig og nyter hverandre og opplever den intimiteten det er å gi hverandre seksuell nytelse. Og så løser problemene gjerne seg etterhvert, enten av seg selv eller ved å oppsøke lege for det.

Takk, det roet meg litt, selv om jeg ikke vil kalle meg stresset over det. Utenfra opplever man det bare som en dans på roser, når det kanskje egentlig er noe flere har problemer med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymousBruker skrev (44 minutter siden):

Takk, det roet meg litt, selv om jeg ikke vil kalle meg stresset over det. Utenfra opplever man det bare som en dans på roser, når det kanskje egentlig er noe flere har problemer med.

Ja, er nettopp det. Utfordringer i senga er liksom ikke det man flagget høyest. Men jeg tror ikke det er noe unormalt med dere, spesielt siden dere er hverandres første så er det naturlig at det er keitete og rart i starten. Bare nyt å utforske hverandre, så tror jeg garantert det løsner etterhvert :)

Anonymkode: 4abf8...dde

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymousBruker skrev (På 4.1.2023 den 22.00):

Har en fantastisk kjæreste som har vært min i akkurat to måneder nå. Det vi sliter med, og som egentlig virker flaut og rart, er at vi ikke "greier" å ha samleie. Begge har veldig lyst, men det er akkurat som at ting ikke klaffer. Dersom det mentale er på plass, er ikke det fysiske på plass og omvendt. Når vi prøver blir penis ofte fort slapp, eller så er det åpningen som ikke ha rukket å blitt stor nok. Er dette veldig uvanlig? Har prøvd flere tips og triks, men ikke lykkes.

Vet det høres veldig merkelig ut, og det er nettopp det vi også syntes. Eller er det egentlig vanlig, og bare veldig tabubelagt? Erfaringer? 

Vi er unge voksne som jeg vil anse som "voksne" i hodet også. Ikke noe typisk barnslige ungdommer som prøver seg frem som flaue osv. Vi er sikre på hverandre, og vi prater om både tykt og tynt. Takk på forhånd!

Som andre også har påpekt:

Dette høres rett og slett ut som at sex er blitt en for stor greie, og dermed ikke en naturlig ting dere bare gjør sammen for sin egen del uten å tenke for mye over det.

Og blander man stress, forventninger og annen dritt inn i sexlivet er det helt naturlig at f.eks ereksjonsproblemer følger. Veldig vanlig, faktisk.

Så ta det hele med ro, og bli vant til å ligge nakne og kose med hverandre uten større forventinger enn at dere bare skal ha det fint sammen der og da.

Ting kommer seg etterhvert helt på egen hånd. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...