AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Har tenkt litt på dette. Er det flere av oss her? Anonymkode: bb85f...a9c
Silva Pluvialis Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Det håper jeg ikke. Det er lavmål og direkte provoserende for de som har kreft eller andre alvorlige sykdommer. Det blir som de som føler at de er lam, og vil sitte i rullestol. Et direkte hån mot de som har blitt tvunget i rullestol som følge av ulykke eller sykdom. 8 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Hvorfor i all verden håper du på dette? For å bli sett? Tatt vare på? Anonymkode: e3d00...f30
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 Ikke nå lengre men en periode jeg var veldig langt nede psykisk og ikke fikk hjelp ønsket jeg det for da hadde jeg fått hjelp. Sa det til saksbehandler på nav og fikk til svar at det hadde mange av hennes klienter med psykisk lidelse sagt. Anonymkode: a90b0...887 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Tenker at dette vil INGEN hvis de vet hva det går ut på! Hvorfor vil du det? Er det døden som virker forlokkende? I så fall er ikke dette en god måte å dø på! Tenk deg at du har omgangssyken. Gang ubehageligheten med 10. Da er du ALVORLIG kreftsyk/ evt. får cellegift. Vil du det??? Hilsen en som har overlevd kreft Anonymkode: 21f7c...eb7 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 Nei. Men på mine mørkeste dager har jeg fantasert om å havne i en mindre ulykke, for å kunne rettferdiggjøre å måtte være borte fra familien noen dager pga innleggelse. Da har jeg vært helt på felgen, hatt ekstremt søvnunderskudd pga sykt barn, og drømt om en liten "sykehusferie" hvor jeg bare kan hvile og bli tatt vare på noen dager. Når disse tankene har kommet har jeg skjønt hvor viktig det har vært at jeg faktisk får hvile og tatt vare på meg selv. Jeg har heldigvis blitt flinkere til å hente inn hjelp fra øvrig familie og venner når det blir for mye for meg, så jeg får avlastning og kommer til hektene igjen. Anonymkode: 7ceb2...6b3 4 4
AnonymousBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 Gjorde det da jeg sleit veldig mentalt. Følte meg ikke sett, og at dersom jeg skulle bli hørt, så måtte det en fysiologisk sykdom til. Helt forferdelig at det skal være sånn, men det sier noe om hvor dårlig mental helse blir nedprioritert. Ser det hele tiden fremmes, men det må nok enda mer til. I dag virker det bare skummelt å bli syk for meg, spesielt når min mor nylig ble rammet av kreft - grusomme greier. 3 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei. Men på mine mørkeste dager har jeg fantasert om å havne i en mindre ulykke, for å kunne rettferdiggjøre å måtte være borte fra familien noen dager pga innleggelse. Da har jeg vært helt på felgen, hatt ekstremt søvnunderskudd pga sykt barn, og drømt om en liten "sykehusferie" hvor jeg bare kan hvile og bli tatt vare på noen dager. Når disse tankene har kommet har jeg skjønt hvor viktig det har vært at jeg faktisk får hvile og tatt vare på meg selv. Jeg har heldigvis blitt flinkere til å hente inn hjelp fra øvrig familie og venner når det blir for mye for meg, så jeg får avlastning og kommer til hektene igjen. Anonymkode: 7ceb2...6b3 Det også, kommer når jeg er sliten. Anonymkode: a90b0...887
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenker at dette vil INGEN hvis de vet hva det går ut på! Hvorfor vil du det? Er det døden som virker forlokkende? I så fall er ikke dette en god måte å dø på! Tenk deg at du har omgangssyken. Gang ubehageligheten med 10. Da er du ALVORLIG kreftsyk/ evt. får cellegift. Vil du det??? Hilsen en som har overlevd kreft Anonymkode: 21f7c...eb7 Det er bare det at når jeg var så langt nede ønsket jeg å enten dø eller få hjelp. Psykisk sykdom er ekstremt vondt i perioder, det innebærer kroppslige smerter og andre symptomer også. Det er ikke bare tanker og følelser som er på bærtur ved psykisk sykdom, hele kroppen er syk. Anonymkode: a90b0...887 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bare det at når jeg var så langt nede ønsket jeg å enten dø eller få hjelp. Psykisk sykdom er ekstremt vondt i perioder, det innebærer kroppslige smerter og andre symptomer også. Det er ikke bare tanker og følelser som er på bærtur ved psykisk sykdom, hele kroppen er syk. Anonymkode: a90b0...887 Det er ingenting mot smertene ved fysisk sykdom. Anonymkode: 46179...44c 2 1
Sofakona Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 En som har en kronisk skjeldent sykdommer nei ..og en som har Helse angst...def nei... Ingen vil ønske at de fikk kreft eller ble syk...man skal takke daglig for at man har en frisk kropp... 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 Nei. Har allerede alvorlig sykdom, og trenger ikke en til. Det blir ikke tatt spesielt mye hensyn til sykdommen min heller, annet enn at nav aldri har vært slemme med meg. Det er da noe, men bedre å være i jobb, ha kollegaer, være nyttig og tjene penger. Anonymkode: 9be76...ce2 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 Det er ikke så uvanlig å tenke slik om man har depresjon. Anonymkode: d14a3...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #14 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er ingenting mot smertene ved fysisk sykdom. Anonymkode: 46179...44c Smerte er smerte. Anonymkode: d290a...51b 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #15 Skrevet 4. januar 2023 Ulykke med rask død: ja. Alvorlig sykdom: nei Bakgrunn for ønsket var depresjon og som et mer attraktivt eller akseptabelt alternativ til sm. Anonymkode: eabc0...73b 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #16 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har tenkt litt på dette. Er det flere av oss her? Anonymkode: bb85f...a9c Har sett kjære med kreft, og at du kan ønske deg de smertene, den fortvilelsen og den sorgen de opplevde, er for meg, ufattelig. Jeg tenker da at du må være utrolig uvitende, eller veldig psykisk syk. Anonymkode: 4cbcb...ffc 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #17 Skrevet 4. januar 2023 Tror det er ganske vanlig hvis man har usynlig sykdom eller psykisk sykdom. Kreft er en av de få sykdommene som er « godkjent». Da får en hjelp og omtanke , istedenfor kjeft og hat. Det er nok også vanlig blant mange suicidale. En ønsker jo bare og dø, og det kan være familie og venner som holder igjen fordi en ikke vil utsette dem for selvmord. Får en uhelbredelig kreft får en dø som en ønsker, uten og ha dårlig samvittighet og det blir enklere dødsfall for familie. Anonymkode: d0cdb...50d 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #18 Skrevet 4. januar 2023 Som ungdom hadde jeg en nær venninne med synlig handikap, mens jeg selv hadde usynlig sykdom. Vi snakket mye om hvor urettferdig dette var, begge veier. Jeg hadde på mange områder like stort behov for tilrettelegging, men måtte kjempe for det hele tiden. Hun opplevde derimot at alle antok at hun trengte hjelp til alt mulig, når hun egentlig klarte det aller meste med bare litt hjelp. Nå er vi voksne, og hvem er det som jobber og har hundre jern i ilden? Ikke den som så funksjonsfrisk ut, jeg er 100% ufør. Hun fungerer fremdeles strålende med litt ekstra hjelp, jeg orket ikke lenger å kjempe. Jeg er litt bitter, men har akseptert at det er slik det er blitt. Det er ihvertfall ikke hennes skyld, og vi er fremdeles gode venner Anonymkode: 5809d...00e 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #19 Skrevet 5. januar 2023 Tvillingsjel skrev (17 timer siden): Det håper jeg ikke. Det er lavmål og direkte provoserende for de som har kreft eller andre alvorlige sykdommer. Det blir som de som føler at de er lam, og vil sitte i rullestol. Et direkte hån mot de som har blitt tvunget i rullestol som følge av ulykke eller sykdom. Dette blir jo å ta seg nær av alt. De som ønsker seg kreft har jo sine grunner til det, og sliter helt definitivt psykisk, eller med vanskelige følelser av noe slag. Anonymkode: b45ad...633 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #20 Skrevet 5. januar 2023 Jeg har hatt lyst på "kreft". Og tror ikke det er uvanlig. Nå er jeg utrolig takknemlig for at jeg ikke har det. For meg handlet det om at jeg var så på felgen utmattet, men hadde en lang rekke med regler om at jeg ikke fikk lov å hvile, jeg evnet ikke å ivareta meg selv, og jeg måtte følge "reglene i hodet". Hvis jeg da bare hadde blitt innlagt med kreft, eller vært i en ulykke så jeg måtte ligge på sykehus, da hadde jeg måtte hvile for da hadde jeg vært for sykt til annet. Ikke fordi jeg tror det hadde vært fint, men fordi jeg så sårt trengte en pause, og var desperat. Det endte med at jeg gikk på veggen. Og har vært sengeliggende i 6 mnd. Nå tenker jeg ikke sånn lenger. Er ganske jævlig å være utmattet og sengeliggende uten å gå ut døra i lang tid, uten å møte folk. Men bedre enn sånn jeg hadde det. Anonymkode: b45ad...633 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå