Gå til innhold

Tarmkreft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i 1,5 mnd. nå plutselig fått så mye slim i avføringen. I tillegg mye oftere avføring, flere ganger om dagen. Før maks en gang om dagen.

Ofte kommer det også bare slim.

Har ikke direkte magesmerter, men oppblåst og litt øm. Mye luft!

Går helst IKKE til legen, for HATER å snakke om avføring, utrolig ubekvemt.

Er det noen som har opplevd lignende? Om det er alt annet enn kreft, lar jeg det derfor heller være. 

Men om disse symptomene KAN være kreft, må jeg vel bestille en time om dette…

Anonymkode: 40a4f...2ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare ta deg sammen og gå til legen! Kanskje det er bra for deg å måtte snakke om det for at du skal bli mer komfortabel rundt en kroppslig funksjon som i grunn er helt naturlig. 

Anonymkode: 932e8...4e5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, kjære deg. Du må komme deg til legen. Hva tror du konsekvensene blir om du ikke går og sjekker det ut med en enkel av.prøve i første omgang? Tenk på alle de undersøkelsene du må gjennom. 

Anonymkode: 97199...f80

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Desto yngre du er desto mer usannsynlig med tarmkreft, men det er andre alvorlige sykdommer som kan gi slike plager. Du bør komme deg til legen en tur.

Anonymkode: 81279...bfc

• Hjerte 1
Skrevet

Så hvis det ikke er kreft, men f.eks Crohns, og tarmen din er så betent at den til slutt lager fistelganger sånn at avføringen din kommer ut av et hull ved siden av rumpehullet, da lar du vær å gå til legen siden det ikke er kreft? 

Kom deg til legen! Det kan være noe helt ufarlig som en liten infeksjon, eller bare ubalanse i mikrobiotet (bakteriefloraen), men det kan også være andre alvorlige tilstander som bør behandles. Legen din har garantert snakket om avføring 1000 ganger tidligere 😜

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bestill deg legetime kjære deg🙂Trenger absolutt ikke å være noe farlig, men slike symptomer må alltid undersøkes av en lege! Jeg hadde en annen problemstilling enn deg. Kvidde meg for å dra til legen, heldigvis tok fornuften over. Hos meg var det faktisk kreft (ikke tarmkreft), og alt kunne opereres bort uten videre behandling. Hadde jeg ventet lengre, hadde det ikke trengt å gått like bra. Så bestill deg en legetime i dag!🙂

Lykke til og god bedring❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj. Takk for alle svar! Bestiller time i dag 😌❤️

TS

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg var det IBS. 

Skjønner at du synes det er ubekvemt snakke om det, men vil det si at du synes det er bedre ha det slikt i mange år fremover? 

Den første måneden jeg hadde hyppig avføring og mye slim var irriterende, men jo lengre det var slik, jo verre syntes jeg det var. Jeg slet med å få i meg tilstrekkelig næring og jeg syntes det var skikkelig ubehagelig være ute i sosiale settinger, siden jeg ofte måtte på do, som ga mye lyd... Etter noen måneder ble slim byttet ut med mye væske, så utslipp av luft kunne medføre flekker gjennom klær... Dødskult! :vetikke:
Det ble gradvis verre før jeg endelig fikk de undersøkelsene jeg trengte for å finne ut hva som trigget det hos meg. 

Anonymkode: 87409...68e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oj. Takk for alle svar! Bestiller time i dag 😌❤️

TS

Så flott, nå ble jeg glad. Bedre å sjekke ut og kanskje forebygge noe💙

Anonymkode: 97199...f80

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...