Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg følger med på "Jul på Månetoppen" i år; det er første år jenta mi er stor nok til at hun får noe utav det. Hun synes det er artig med nissene :)

Men nå lurer jeg på hvordan de egentlig henger sammen, disse seriene. Var det "Amalies jul" eller "Jul i Blåfjell som kom først"? Og kom "Jul på Månetoppen" sist? Kom de tre år etter hverandre, eler var det andre serier mellom? Er det de samme rødnissene som er med i "Amalies jul", som i "Jul på Månetoppen"?

Er det noen andre julekalendere også, annet enn Jul i skomakergata (som vel ikke skal gå flere ganger)?

Satser på at det er noen med flere/større barn som kan gi meg oversikten her...

Skrevet

Etter det jeg har klart å få med meg så kom "Jul i blåfjell "først og så kom "Amalies Jul" året etter det. "Jul på Månetoppen" kom sist.

Mener at Skomakergata var innimellom disse her en plass.

Jeg tror noen av rødnissene i "Amalies jul" er de samme som er med i " Jul på månetoppen".

Skrevet (endret)

Jeg har alltid trodd Amalies jul kom først, og et søk ga meg dette svaret:

1995 - Amalies Jul

1996 - Jul på Sesam stasjon

1997 - Amalies Jul

1998 - Jul i Skomakergata

1999 - Jul i Blåfjell

2000 - Amalies Jul

2001 - Jul i Blåfjell

2002 - Jul på Månetoppen

2003 - Jul i Skomakergata

2004 - Jul i Blåfjell

2005 - Jul på Månetoppen

Endret av Malama
Skrevet

Takk for fin oversikt, Malama!

Nå husker jeg at det var noe med sesam stasjon også, ja...

Skrevet

Amalies jul kom først, så Blåfjell og Månetoppen kom til slutt som den serien som binder de to første sammen. Nye hovedpersoner, men flere av de "gamle" personene dukker opp i Månetoppen.

Nisseungen fra Amalies jul kommer på besøk til Jentungen.

Blant blånissene dukker Tvilling og Turte opp, selv om det er Storm som er hovedpersonen denne gangen.

Også er jo Mamsen og Lillegutt fra Blåfjell med i Månetoppen også.

Kjempekoselig serie. Amalies jul er min favoritt.

Skrevet

Amalies jul har jeg dessverre aldri sett. Må prøve å få den med meg en gang.

Skrevet

Jeg har hørt at nrk ikke skal sende amalies jule mer, heller ikke skomakergata....

Men om to år skal det komme en oppfølger til månetoppen sier ryktene jeg har hørt!!!

Skrevet

Skomakergata sender de i alle fall ikke mer, men den ser jeg hvert år, på dvd.

Skrevet

Kommer de ALDRI til aa sende Skomakergata igjen?!? Skandale! :frustrert:

Skrevet

De har i alle fall sagt at de aldri skal sende den mer. Derfor kjøpte jeg den på dvd.

Skrevet

Tror den engasjerte ungene dårlig da den gikk for to år siden.

• Liker 1
Skrevet

Ja, har hørt noe om det.

Men det var besluttet allerede før de sendte den da at det var siste gangen. Jeg kjøpte den på dvd, og ser den hvert år, i tillegg til at jeg i år ser månetoppen. Det er litt dårlig kombinasjon med overtid hele desember da, så jeg må ta det opp for å få sett det. Synes det er koselig jeg.

Og ja, jeg ser alene (eller sammen med sambo da). Barn har jeg ikke. Men barnslig er jeg vel da :)

Skrevet

Jeg og samboeren ser også på barnetv i hele desember, er så koselig! Selv om man ikke har barn. Og i år det det jo bare den julekalenderen det er noe vits i å se på, resten synes jeg ikke noe særlig om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...