Gå til innhold

Spørsmål om barnebidrag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:)

Jeg og x’en hat privat avtale. Han er under gjeldsordning for tiden, og betaler lite bidrag. Jeg regnet ut på nav sin bidragskalkulator og skal etter deres satser ha mer enn dobbelt så mye.( Jeg vil ikke kreve det, bare så det er sagt)

Han sier at siden han har så mye gjeld(namsmann) så vil jeg sitte igjen med 300kr pr mnd. 

Stemmer dette, eller trumfer barnetrygden gjeld? 
Jeg trodde han ville få lengre betalingstid for gjeld, slik at barna får det de har krav på?

Har prøvd å Google meg fram til svar, men finner ingenting..

Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: e69bb...4f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjelden hans blir prioritert til sist. Altså gjelden blir ikke tatt hensyn til. Ungene trenger jo mat og klær selv om far har gjeld. 

Og hvorfor vil du ikke ha de pengene? De er til ungen hans. 

Anonymkode: f9bdb...697

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnebidrag har førsteprioritet, så kommer annen gjeld etterpå. Du hadde fått ditt uansett. Anbefaler deg å ta det via nav, både beregning og innkreving. 

Anonymkode: e84ca...cc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har prøvd å Google meg fram til svar, men finner ingenting..

Sikkert fordi du kaller det barnetrygd. 

Anonymkode: e84ca...cc0

Skrevet

Barnebidrag trumfer gjeld👍🏼 Du burde sende inn søknad via Nav, da er det de som krever inn og utbetaler. Forstår at far er i en kjip situasjon og du sier at du ikke vil kreve inn osv, men barna bør prioriteres(økonomisk)😊 Du er ikke kjip som ønsker forutsigbarhet rundt barnebidrag, organiserer du det gjennom Nav så slipper du evnt diskusjoner osv rundt dette i fremtiden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. ❤️
Ser at jeg skrev barnetrygd et sted i HI, men det er ho selvfølgelig ikke det jeg har søkt på.

Noen som har noe svart på hvitt, som jeg kan vise til x?

Ts:)

Anonymkode: e69bb...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Søk på bidragsforskudd Ts. Hvis barnebidrag ikke betales etter satsene, så vil bidragspliktig opparbeide seg gjeld til nav fordi de betaler bidraget for han. Når han får økonomien opp å gå igjen så tar nav pengene de har lagt ut for han tilbake. 

Ingenting gjør at han slipper bidrag. Barnet har rettighetene sine uansett hans økonomiske situasjon. 

Du burde bare ta det under nav. Du er ikke vanskelig om du gjør det, bare ryddig også slipper du å passe på at han betaler. 

Anonymkode: f9bdb...697

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...