AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Fikk det på resept idag, noen med erfaringer? Er 8 uker på vei og kvalm om natten... Anonymkode: 6b83b...323
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Brukte afipran og phenergan hele svangerskapet med barn nr 2. Nå med nr 3 gikk jeg på afipran og phenergan til jeg fikk zofran rundt uke 16, går nå på zofran og phenergan og skal nok gå på det ut svangerskapet (30 uker på veg nå). Anonymkode: 48e8e...7e4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: Brukte afipran og phenergan hele svangerskapet med barn nr 2. Nå med nr 3 gikk jeg på afipran og phenergan til jeg fikk zofran rundt uke 16, går nå på zofran og phenergan og skal nok gå på det ut svangerskapet (30 uker på veg nå). Anonymkode: 48e8e...7e4 Fikk du noe bivirkninger? Anonymkode: 6b83b...323
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Brukte afipran og phenergan hele svangerskapet med barn nr 2. Nå med nr 3 gikk jeg på afipran og phenergan til jeg fikk zofran rundt uke 16, går nå på zofran og phenergan og skal nok gå på det ut svangerskapet (30 uker på veg nå). Anonymkode: 48e8e...7e4 Hvor godt hjelper det? Tar det bort nok av kvalmen til at du får gjort annet enn å holde deg i ro på sofaen etc? Kjenner du fortsatt kvalme? Oppkast?; Anonymkode: 67823...e4f
Million Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Jeg fikk det under mitt svangerskap, og det fungerte veldig bra på meg. Jeg kviknet til i løpet av 20-30 minutter etter å ha tatt en tablett, og da sto jeg så på hodet inn i kjøleskapet for å spise. Fjernet kvalmen effektivt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Fikk du noe bivirkninger? Anonymkode: 6b83b...323 Av afipranen kunne jeg få litt restless legs, spesielt på kvelden. Zofranen blir jeg dønn forstoppet av, og phenergan kan jeg bare ta på kvelden fordi jeg sovner av den. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor godt hjelper det? Tar det bort nok av kvalmen til at du får gjort annet enn å holde deg i ro på sofaen etc? Kjenner du fortsatt kvalme? Oppkast?; Anonymkode: 67823...e4f Afipran hjalp meg egentlig ikke så mye i det heletatt, det var derfor jeg fikk godkjent zofran til slutt. Kastet fortsatt opp på afipran og havnet likevel på sykehuset i begge de siste svangerskapene, fikk da afipran intravenøst samt væskebehandling. Zofran fungerer bedre, har nesten ikke kastet opp etter jeg begynte på det. Er bare kvalm og i dårlig form, men holder på mat og drikke og trenger derfor ikke hjelp av sykehus. Anonymkode: 48e8e...7e4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 https://legemiddelverket.no/nyheter/nye-anbefalinger-ved-bruk-av-metoklopramid-afipran Anonymkode: a85c8...4d8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 Jeg synes afipran hjelper masse og har ikke bivirkninger for meg. Anonymkode: bed3c...1c7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 Vær forsiktig med afipran. Det virker som et harmløst legemiddel, men det har ganske kjipe bivirkninger. Det skal bare brukes i 5 dager også stoppe. Anonymkode: eafb9...a61 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 Jeg har brukt Afipran i flere uker og har ingen bivirkninger. Har god effekt på kvalmen for meg. Grunnen til at det ikke anbefales bruk over 5 dager er pga fare for nevrologiske bivirkninger, men det gjelder først og fremst for bruk i 3. trimester. Uansett, gjør det du føler er best/følg legens råd Anonymkode: a1cd6...da9
Matas Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Tråden er også ryddet for avsporinger. Med vennlig hilsen, Matas, mod.
Anbefalte innlegg