Gå til innhold

Hjemmelaget ravioli

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

jeg skal lage middag en overraskelsesmiddag til samboer og tenkte ravioli da han elsker det. Jeg har aldri laget det før og blir dermed usikker. Tenker at for hans del er det best med ost eller kjøttfyll. Noen tanker på hva jeg kan fylle de med/gode kombinasjoner? Har dere i så fall ideer om saus til? Ønsker helst ikke å bruke altfor mye penger på dette da økonomien ikke er helt på topp nå. Tusen takk til dere som svarer❤️

Anonymkode: 5e3bc...225

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg laget ofte fylt med ricotta og spinat, servert enkelt med salviesmør og riflet parmesan. Godt og enkelt, om en er litt trent. Om du aldri har laget ravioli før er det litt mer styr. Må finne rette konsistensen på deigen, rulle ut rett tykkelse (jeg bruker tykkelse 6 på min pastamaskin). Vet ikke om jeg ville laget ravioli som overraskelse om jeg aldri hadde laget det før. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
JulieA skrev (10 timer siden):

Jeg laget ofte fylt med ricotta og spinat, servert enkelt med salviesmør og riflet parmesan. Godt og enkelt, om en er litt trent. Om du aldri har laget ravioli før er det litt mer styr. Må finne rette konsistensen på deigen, rulle ut rett tykkelse (jeg bruker tykkelse 6 på min pastamaskin). Vet ikke om jeg ville laget ravioli som overraskelse om jeg aldri hadde laget det før. 

Takk for tips :) 

Jeg skjønner bekymringen og jeg syns selv det virker komplisert. Likevel så tenker jeg å prøve da det i verste fall blir en latter og å ta opp en frossenpizza fra fryseren :) 

Anonymkode: 5e3bc...225

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må si meg enig i at oppskriften til JulieA er min favoritt for hjemmelaget pasta. Gjør det enkelt, slik italienerne gjør det. Kombinasjonen av ricotta, spinat, salvie, smørsaus, er fantastisk i seg selv. I stedet for å lage mektig fyll og mektig saus, som slår i hjel hverandre og overdøver de gode smakene. Det er også veldig lett å få riktig konsistens på ricottafyllet, og veldig lett å fylle med dette, så det er også en nybegynnervennlig variant. 

Tips fra meg er å passe på tykkelsen. Det var det jeg sleit mest med da jeg begynte å lage pasta, å få deigen tynn nok. Det krever helt riktig konsistens på pastadeigen, at du jobber med den helt etter boka, og en god pastamaskin. 

Og som du selv sier; ødelegger det kvelden at du feiler så er neppe han noe å samle på uansett, en skikkelig mann vil sette større pris på forsøket enn resultatet. 

Anonymkode: 358cf...55d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rør sammen ricotta med et par typer raspet ost og noe hakket spekeskinke, salt og pepper. Jeg bruker jarlsberg og parmesan selv. Kan være godt med noe rødløk eller vårløk også, og så salt og pepper. Stikkordet er iallefall ricotta, resten er bare ekstra 😃

Anonymkode: 61723...9e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...