Gå til innhold

Hva er din alder, stilling og hva tjener du i året.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MissJolie skrev (3 timer siden):

Det er forskjell på indre og ytre motivasjon. Det er forsket mye på dette. Jeg mener så klart alle jobber burde ha en anstendig lønn, men det er ikke slik at eneste årsak til at du utfører jobben din tilfredsstillende er fordi det skal finnes en ekstra gulrot for deg. Spesielt synes jeg det er urovekkende i en jobb slik du har. Du skriver ikke at det er kø fordi det er mye og dere er overarbeidet, men fordi du faktisk ikke gidder og er treig med vilje, fordi det er ingen gulrot til deg. Hvis det er slike du opplever jobben, så er dette kanskje ikke en riktig jobb for deg. 

Jeg personlig tjener greit nå, men jeg har hatt mange arbeidsforhold hvor jeg tjente dårlig, men det kunne ikke falle meg inn å ikke gjøre en god jobb likevel. Driven er indre motivasjon og mine egne krav til meg selv. Verden skylder deg faktisk ingenting og det provoserende at arbeidere driver dank fordi man er furten. 

Hallo der....

Jeg jobber selv på legevakt (mann 45)..og det blir dessverre slik at vi ikke gidde å jobbe ræva av oss for en lønn som ikke tilsvarer det vi produserer (og det å produsere pasienter som mener de trenger øyeblikkelig helsehjelp, der er det MYE å ta tak i, for det er absolutt ikke alle). Vi jobber tross alt i kommunen, og i kommunen så jobbes det jævlig tregt, Ikke forvent noe mere av en kommunal legevakt, enn andre kommunearbeidere. Om du ikke gidder å oppsøke din egen fastlege (som jobber privet og får betalt deretter), så får du heller oppsøke en privat legevakt om det haster så innmari mye for deg å få sjekket din vonde rygg etter 3 uker, eller sår din hals på dag 2. PÅ legevakt er det en strukturert mal på hva som haster og ikke, og den gidder de færreste ansatte å "overmanipulere", slik at akkurat DU skal komme tidligere inn til  lege, I tillegg...så er legene også kommunalt betalt på dag og natt, og det skal kun behandles ting som er fare for liv og helse innenfor denne tiden. BRUK FASTLEGE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mann 39, bilklargjører. 17års erfaring. 
lønn på 490 000kr noe jeg er greit fornøyd med. 

Anonymkode: 07b1c...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...