Gå til innhold

Hva er din alder, stilling og hva tjener du i året.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

37, senioringeniør, 755000. Har også et ENK der jeg gjør sensoroppdrag og tjener 120-180k i året.

Anonymkode: e5cf1...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Pensjon får du resten av livet uansett, bare du er norsk statsborger og gammel nok.

Anonymkode: cdcd4...118

Ja men etter 10år blir den mye lavere.

Anonymkode: 5ae9f...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K37. Finansrådgiver med 14års bankerfaring. 825 000 med fastlønn og bonus. Tjener mer hvis jeg jobber overtid, men ønsker ikke det nå som jeg har et lite barn.

Anonymkode: 5ae9f...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

39, kvinne, ingeniør i døgnkontinuerlig turnus. Grunnlønna er 576 000. Men tilleggene og overtida gjør at jeg ender på nesten det dobbelte.

Det er også relevant hvor man bor. Jeg jobber på landet. Kollegaene mine som jobber på Oslo-kontoret får flere hundre tusen mer for samme jobben, men de har mer enn tilsvarende høyere bokostnader. Du får sentrumsnære, oppussede eneboliger med 5 soverom og nesten 1 mål for under 3 millioner her. Så det er veldig få som leier. Nesten alle eier enebolig.

Min lønn hadde vært lav i Oslo, men den er høy her på landet. Jeg tjener mer enn de fleste familier gjør til sammen her, og jeg er på inntektstoppen i kommunen.

Anonymkode: 3a018...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 20.36):

K, 38 år, seniorrådgiver i staten, ca 860tusen inkl div tillegg,  fleksibel arbeidstid hjemmekontor, trening i arbeidstid, litt ekstra ferie jul. Trives veldig bra pga spennende jobb super sjef og kolleger. toop jobbsituasjon med småbarn.

Anonymkode: 6056d...001

Hvilken utdannelse har du? 

Anonymkode: 679be...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 20.51):

Er det noen erfarne regnskapsførere ? Hva tjener dere?

Anonymkode: d9fe7...9d8

850.000 med 6 års erfaring. Autorisert. 

Anonymkode: f7fa6...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pensjon får du resten av livet uansett, bare du er norsk statsborger og gammel nok.

Anonymkode: cdcd4...118

Ja, pensjonen fra NAV ja. Men ikke den fra arbeidsgiver hvis du jobber i det private. Den er ofte bare utbetalt i 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne, 44 år, avdelingsleder helsevesenet , 820.000kr + overtid og fast avspaseringsdag

Anonymkode: 86aa2...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

40. Helsefagarbeider med videreutdanning. Ca 550 000.

Anonymkode: 36f0a...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne, 39 år, jobber som jordmor. 650 000 i grunnlønn, havner på ca. 800 000 + med tillegg.

Anonymkode: d727b...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

It konsulent og teamleder med personalansvar.

40 år kvinne 

Ingen relevant utdanning. 

625 000 

Anonymkode: 30a96...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kvinne, 30

jobber som lektor i realfag m.opprykk og har ca 650 000 i året. 

Anonymkode: 53718...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K42, jobber som mellomleder med personalansvar i privat bedrift. Lønn på 902.000, fri mobil + Internett, og bonus. Den siste biten varierer veldig fra 0 til 300.000 per år. 

6 års relevant utdanning/master og ca 15 år ansiennitet.

Anonymkode: 61ce0...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K 42, psykiatrisk sykepleier i kommune. 610 000. Lønnsforhandlinger i år, og kommer til å kreve 650. Hvis ikke søker jeg meg bort.

Anonymkode: ba8c0...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
25 minutter siden, Serafin said:

Ja, pensjonen fra NAV ja. Men ikke den fra arbeidsgiver hvis du jobber i det private. Den er ofte bare utbetalt i 10 år.

Men potensialet for å opptjene seg en betydelig bedre pensjon for de ti årene som man kan fordele utover flere år enn 10 år selv er stor. Jeg jobber i privat næringsliv med 1,9 millioner i årslønn. I tillegg kommer arbeidsgivers pensjonssparing som er den beste løsningen man kan få med 7 % av lønnen opp til 12 G og 25,1 % på alt over 12 G, og for meg betyr det ca 225.000 kr i året som arbeidsgiver betaler til min pensjonsbeholdning. Jeg er 49 år og har hatt stillingen i 22 år og for øyeblikket står mitt pensjonsfond i ca 9,8 millioner. I tillegg har jeg så god lønn at jeg uten problemer sparer til pensjon 20000 kr i måneden, og der står det nå 4,7 millioner kr (sparte mye mindre når jeg hadde barn hjemme og lån). Med en slik pensjonsbeholdning samt offentlig pensjon vil de aller fleste med en offentlig jobb når de går av med pensjon ha en mye dårligere utbetaling enn hva jeg får og det skyldes mitt valg om å jobbe i det private næringsliv.

Anonymkode: 49e62...28f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne, jobber i industrien, tjente ca.1,2 mill. i fjor. Hadde en del overtid, men er godt fornøyd.

Anonymkode: 85062...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne 36, prosjektleder, tjener 870-ish pluss bonus. Har overtid inkludert, så ingen mulighet for å spe på lønna i denne jobben. 

Er for så vidt fornøyd, men jeg har ansvar for store pengesummer og mye personell, og må være tilgjengelig hele tiden. Lønna kunne i så måte vært høyere.

Anonymkode: 923fc...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...