Gå til innhold

Pass av katt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når dere er bortreist og må ty til kattepasser; hvor lange (og hvor mange) besøk får katten av kattepasser per dag? 

Anonymkode: 4c28a...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ett besøk per dag, kan ikke forvente mer enn det med mindre vi snakker om kattunger. Eller veldig godt betalt..

Anonymkode: bbf74...0c2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svigers som er nærmeste nabo passer. De er innom et par ganger om dagen minst (pus får våtfor morgen og ettermiddag). Svigermor kan fint være hos henne en liten stund, eller så går pus over til dem og sover litt i sofaen 😛 så vi er ganske heldige. 
hadde det ikke vært for svigers hadde vi sørget for en passer som kunne reist innom to ganger om dagen for å gi våtfor og kanskje kose i noen minutt, men mer føler jeg ikke at man kan kreve. 

Anonymkode: f4fbf...1fd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine får ett besøk per dag, da er "barnevakten der ca. en halvtime.

Anonymkode: b5a10...1e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3 ganger daglig, ca 10-30 min på hvert besøk. Kattepasser bor 1 km unna.

Anonymkode: ec00b...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært katteopasser for mange katter i nabolaget, og alle ber stort sett om ett besøk om dagen ( det er vel det som står i loven også, at husdyr som feks katt skal ha tilsyn minimum en gang i døgnet)

Jeg pleier dog alltid å ta minst to turer per dag, og blir en stund for å kose litt. Har noen ganger også tatt med meg PC og hatt noen timer hjemmekontor der.

Endret av Splittbinders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på landet og når det ikke er for kaldt, dvs. under 10-15 minusgrader, er de ute og da kan de egentlig klare seg i flere dager uten tilsyn. De jakter rotter, mus og fugler, finner vann selv, og har uthus å søke ly i. 

Men vi avtaler med kattepasser uansett, slik at de kan komme inn og finne mat og vann, om de vil, men ikke alltid de vil det når det er fint vær ute.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aksase skrev (12 timer siden):

Bor på landet og når det ikke er for kaldt, dvs. under 10-15 minusgrader, er de ute og da kan de egentlig klare seg i flere dager uten tilsyn. De jakter rotter, mus og fugler, finner vann selv, og har uthus å søke ly i. 

Men vi avtaler med kattepasser uansett, slik at de kan komme inn og finne mat og vann, om de vil, men ikke alltid de vil det når det er fint vær ute.

Vet ikke om du bryr deg (de som gjør sånn gjør gjerne ikke det), men det der er ikke lov, folk har fått bøter for å forlate kattene sine over flere dager, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har vært kattepasser er jeg innom en gang om dagen og bruker gjerne en halvtimes tid. Påfyll av mat og vann, tømming av kattekasse når det trengs og kose litt med kattene for å sjekke at de har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Når dere er bortreist og må ty til kattepasser; hvor lange (og hvor mange) besøk får katten av kattepasser per dag? 

Anonymkode: 4c28a...686

Hvis vi er borte en uke på vinteren så får katten besøk hver annen dag og katten er inne selvfølgelig. Vet ikke hvor lenge de er der. På sommeren er katten ute og har pass hver dag for da spiser nabokatten også av maten som står inne i garasjen. Har åpning så lett å gå ut og inn. Da har vi også satt opp besøksplan med flere kattepassere. Dette har fungert veldig bra i mange år. Når katten er inne bruker vi større matskåler og flere vannskåler. Vi har også 2 kattetoalett. 

Anonymkode: d1c0a...743

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min kattevakt er innom en gang om dagen. Hun går fortsatt på skolen, så det hender seg hun tar med seg lekser som hun gjør hjemme hos meg, så innimellom er hun der i flere timer. Ellers er det mellom en halv time og en time stort sett

Anonymkode: 4d6b9...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker Pawshake og Rover, både for å passe andre sine katter og for å få pass til egne. 
Avtalene er minst en halvtime pr besøk. 
Passer jeg kattunger så blir jeg vanligvis booket til to besøk pr dag. 

Men jeg har tre katter, og kun en er sosial med kattepasser. De andre har null behov for kontakt, og passer ser ikke alltid den ene engang. 

Anonymkode: 44d98...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg hadde katter og var borte 2 uker var kattepasser innom hver dag. Jeg hadde to. Var heldig siden vedkommende bodde i nærheten av meg. Jeg har og vært katte passer. Den ene katten var utekatt og da var jeg innom hver dag. En annen katt som trengte pass hadde jeg hos meg og det gikk fint. Jeg tar aldri betalt for kattepass. Viktig at kattepasser holder seg til det som er avtalt. 

Anonymkode: 40a6e...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er på ferie no. Katten er inne, går ikke ut. Og har tilsyn 2 ganger for dagen. 

Anonymkode: e396e...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vet ikke om du bryr deg (de som gjør sånn gjør gjerne ikke det), men det der er ikke lov, folk har fått bøter for å forlate kattene sine over flere dager, 

Hvis du leser siste avsnittet, så ser du at vi ikke forlater kattene i flere dager. Vi avtaler alltid kattepass selv om kattene ville klart seg godt uten også.

Anonymkode: f4ed8...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mulig vi er litt overbeskyttende, men her har vi alltid kattevakten boende hos oss eller kattene boende hos kattevakten :fnise:

Stort sett ordner vi så venner eller søsken av oss bor her, så fyller vi opp huset med god mat, drikke og fri tilgang på det de måtte ønske. Kattene har folk hos seg mye av tiden og de vi kjenner får en liten «ferie» hos oss :rodmer: vinn-vinn

Anonymkode: 68229...238

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mulig vi er litt overbeskyttende, men her har vi alltid kattevakten boende hos oss eller kattene boende hos kattevakten :fnise:

Stort sett ordner vi så venner eller søsken av oss bor her, så fyller vi opp huset med god mat, drikke og fri tilgang på det de måtte ønske. Kattene har folk hos seg mye av tiden og de vi kjenner får en liten «ferie» hos oss :rodmer: vinn-vinn

Syns ikke det er overbeskyttende i det hele tatt. Tenk så mye bedre for kattene det er enn at de knapt ser et menneske i en uke fordi kattepasser kun stikker innom for å fylle på mat og vann en gang om dagen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns ikke det er overbeskyttende i det hele tatt. Tenk så mye bedre for kattene det er enn at de knapt ser et menneske i en uke fordi kattepasser kun stikker innom for å fylle på mat og vann en gang om dagen. 

Det er faktisk en veldig fin løsning for vår del! 
Vi er ikke bekymra for kattene når vi er borte, kattene blir vant til ulike mennesker og vi kan skape en liten «ferie-/hyttefølelse» for venner som kanskje ikke har så god råd 🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...