Gå til innhold

Flytte til utlandet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan går man fram om man har lysst til å flytte til utlandet? 

Tenker på hus, jobb, papirer... Har lenge hatt en drøm om å bo i utlandet over en periode, men har ikke oppsparte midler, så må jobbe for å leve. 

Tviler på at drømmen blir virkelig, men, kanskje den kommer litt nærmere om jeg vet gangen i deg

Anonymkode: 86639...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kommer veldig ann på om du ønsker å flytte til et land innenfor, eller utenfor EU.
Utenfor EU er mye vanskeligere..

Anonymkode: 9c8ea...022

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bor i utlandet. Det spørs jo helt hvor du skal flytte. Du må huske å melde utvandring til Skatteetaten og levere skattemelding i Norge i tre år etter utflyttingen.

Snakker du språket i landet du vil flytte til? Kommer du til å ha arbeidstillatelse? (EØS). Har du kontakter? Utdanning eller spesiell kunnskap som gjør der mer attraktiv på arbeidsmarkedet?

Anonymkode: 83366...b89

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i asia i 10 år.

Søkte på jobber mens jeg var i Norge. Når jeg ble ansatt så flyttet jeg ned. Da fikset arbeidsgiver arbeidsvisum og oppholdstillatelse.

Det vil jeg tru er det letteste om du vil jobbe i utlandet.

Anonymkode: 552fb...e27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har bodd i asia i 10 år.

Søkte på jobber mens jeg var i Norge. Når jeg ble ansatt så flyttet jeg ned. Da fikset arbeidsgiver arbeidsvisum og oppholdstillatelse.

Det vil jeg tru er det letteste om du vil jobbe i utlandet.

Anonymkode: 552fb...e27

Eller få seg en digital jobb som man kan gjøre fra hvor som helst i verden, det er det jeg har gjort. Da er det ikke sikkert man får arbeidstillatelse i alle land, men det er en god del land man kan bo i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også i utlandet, utenfor eu/eøs :)

Bodd her i 12 år snart. 

du kan sende en mld med spørsmål om du vil så kan jeg svare så godt jeg kan. det er så enormt mye info å gi, men vanskelig når jeg ikke vet helt hvor jeg skal begynne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 19.19):

Hvordan går man fram om man har lysst til å flytte til utlandet? 

Tenker på hus, jobb, papirer... Har lenge hatt en drøm om å bo i utlandet over en periode, men har ikke oppsparte midler, så må jobbe for å leve. 

Tviler på at drømmen blir virkelig, men, kanskje den kommer litt nærmere om jeg vet gangen i deg

Anonymkode: 86639...5f4

Kommer mye an på hva du mener med "utlandet"? Sverige? Australia? Brasil? 

Jeg har bodd i "utlandet" i mange år. Utlandet er altså et annet land enn Norge. Men det er så individuelle forskjeller på de forskjellige "utlandene" at det er umulig å svare deg uten å vite mer hva du egentlig vil. 

Anonymkode: 0dfb5...c00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Man kan ikke bare beholde det som man vil. Man må være student, pensjonist eller ha norsk arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...