AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Del Skrevet 4. januar 2023 Hvordan går man fram om man har lysst til å flytte til utlandet? Tenker på hus, jobb, papirer... Har lenge hatt en drøm om å bo i utlandet over en periode, men har ikke oppsparte midler, så må jobbe for å leve. Tviler på at drømmen blir virkelig, men, kanskje den kommer litt nærmere om jeg vet gangen i deg Anonymkode: 86639...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #2 Del Skrevet 6. januar 2023 Kommer veldig ann på om du ønsker å flytte til et land innenfor, eller utenfor EU. Utenfor EU er mye vanskeligere.. Anonymkode: 9c8ea...022 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2023 #3 Del Skrevet 7. januar 2023 Jeg bor i utlandet. Det spørs jo helt hvor du skal flytte. Du må huske å melde utvandring til Skatteetaten og levere skattemelding i Norge i tre år etter utflyttingen. Snakker du språket i landet du vil flytte til? Kommer du til å ha arbeidstillatelse? (EØS). Har du kontakter? Utdanning eller spesiell kunnskap som gjør der mer attraktiv på arbeidsmarkedet? Anonymkode: 83366...b89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg har bodd i asia i 10 år. Søkte på jobber mens jeg var i Norge. Når jeg ble ansatt så flyttet jeg ned. Da fikset arbeidsgiver arbeidsvisum og oppholdstillatelse. Det vil jeg tru er det letteste om du vil jobbe i utlandet. Anonymkode: 552fb...e27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Del Skrevet 11. januar 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har bodd i asia i 10 år. Søkte på jobber mens jeg var i Norge. Når jeg ble ansatt så flyttet jeg ned. Da fikset arbeidsgiver arbeidsvisum og oppholdstillatelse. Det vil jeg tru er det letteste om du vil jobbe i utlandet. Anonymkode: 552fb...e27 Eller få seg en digital jobb som man kan gjøre fra hvor som helst i verden, det er det jeg har gjort. Da er det ikke sikkert man får arbeidstillatelse i alle land, men det er en god del land man kan bo i. Anonymkode: 83366...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firtina Skrevet 11. januar 2023 #6 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg bor også i utlandet, utenfor eu/eøs Bodd her i 12 år snart. du kan sende en mld med spørsmål om du vil så kan jeg svare så godt jeg kan. det er så enormt mye info å gi, men vanskelig når jeg ikke vet helt hvor jeg skal begynne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #7 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 19.19): Hvordan går man fram om man har lysst til å flytte til utlandet? Tenker på hus, jobb, papirer... Har lenge hatt en drøm om å bo i utlandet over en periode, men har ikke oppsparte midler, så må jobbe for å leve. Tviler på at drømmen blir virkelig, men, kanskje den kommer litt nærmere om jeg vet gangen i deg Anonymkode: 86639...5f4 Kommer mye an på hva du mener med "utlandet"? Sverige? Australia? Brasil? Jeg har bodd i "utlandet" i mange år. Utlandet er altså et annet land enn Norge. Men det er så individuelle forskjeller på de forskjellige "utlandene" at det er umulig å svare deg uten å vite mer hva du egentlig vil. Anonymkode: 0dfb5...c00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Del Skrevet 11. januar 2023 Beholde medlemskapet i folketrygden er det aller viktigste. https://www.nav.no/no/person/flere-tema/arbeid-og-opphold-i-utlandet/relatert-informasjon/frivillig-medlemskap-opphold-utenfor-norge Anonymkode: 8b2ab...b9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Del Skrevet 11. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Beholde medlemskapet i folketrygden er det aller viktigste. https://www.nav.no/no/person/flere-tema/arbeid-og-opphold-i-utlandet/relatert-informasjon/frivillig-medlemskap-opphold-utenfor-norge Anonymkode: 8b2ab...b9e Man kan ikke bare beholde det som man vil. Man må være student, pensjonist eller ha norsk arbeidsgiver. Anonymkode: 83366...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå