Gå til innhold

Svigermor «bestiller» hva vi skal gi henne i gave.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er invitert til en middag (hvor det i etterkant ble opplyst at datoen er svigeforeldrenes bryllupsdag) (ikke rundt tall). Svigermor skriver så melding om hva hun ønsker at vi gir i gave, spesifisert ned på butikken det skal kjøpes (som er en konkurrerende butikk til der jeg arbeider;) (morsom detalj;) ) Ønsket er ikke noe dyrt, men jeg synes det er litt frekt/barnslig. Jeg kunne aldri gjort det samme selv. (Sier motsatt: ikke ta med gave, hvis noen spør…) 

Jeg nevnte for min mann at det er noe merkelig å sende en slik bestilling. Han synes ikke det…Er det jeg som er rar? 

Anonymkode: eee95...108

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det helt greit om folk forteller hva de ønsker. Det er jo nærmeste familie, og slik skjult selvskryt  blir bare teit. 

Anonymkode: 7fad4...ea1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mamma vet jeg synes det er vanskelig å finne på gaver, og at jeg liker å gi ting som blir brukt. Derfor kommer hun med ønsker når hun kommer på noe hun trenger / har lyst på. Og jeg sa til henne hva jeg hadde lyst på. Hun fikk lenke og greier. Vi har nok duker og lysestaker i skapene. Da er det bedre å få den dyre sjampoen jeg bruker, og jeg tipset henne på Black week, så kjøpte hun flere 😀

Anonymkode: a1914...36c

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg nevnte for min mann at det er noe merkelig å sende en slik bestilling. Han synes ikke det…Er det jeg som er rar? 

Folk har forskjellige tradisjoner rundt gaver. Hvis din mann ikke reagerer, så bare overlat det til ham.  

Anonymkode: ed474...b3b

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Din svigermor er sær, det er da ikke normalt å ønske gave til egen bryllupsdag 😅

Mine svigerforeldre er like. "Bestiller" gave, utrolig irriterende.

Anonymkode: 748fd...4af

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig hos oss. Ellers ender man opp med lysestaker som aldri brukes....

Anonymkode: 9a12e...22a

• Liker 3
Skrevet

Hm.. får de bryllupsgave hvert år?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde her. Min ex-svigermor gav meg beskjed hver jul/bursdag/anledning om hva som stod på ønskelisten til henne/svigerfar/andre familiemedlemmer. Det var alltid noe litt dyrt, gjerne fra gullsmed eller fancy interiørbutikk el lignende… 

Tilbake fikk jeg alltid noe billig ræl som overhodet ikke falt i smak selv om hun fikk vite hva vi trang/ønsket oss…

Anonymkode: 231aa...d0b

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser virkelig ikke problemet(annet enn at hun vil ha gaver til bryllupsdagen??). Er da mye bedre å kjøpe noe mottakeren liker/har bruk for/har lyst på, enn bare en tilfeldig ting du kjøper bare for å kjøpe noe. Det er jo bare bortkastede penger. 

Anonymkode: 5235a...cd8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Får dere gaver av dem på bryllupsdag? 

Anonymkode: 1af9a...5c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stor fan av ønskelister. Men da i form av nettopp en liste med flere ting, slik at man kan velge hva man vil kjøpe og mottaker ikke helt vet hva de får. Jeg får en uggen følelse av de som nevner bare èn ting de ønsker seg, da blir det bestilling.

Anonymkode: 70009...15f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor har også veldig konkrete ønsker. Men jeg gjør ikke det til mitt problem. Mannen kjøper gaver til egne foreldre. Det vil jeg virkelig anbefale deg også. 

Anonymkode: e48dd...635

AnonymBruker
Skrevet

At folk skal fortelle hva de trenger / ønsker seg høres selvfølgelig veldig greit ut. Mye bedre enn at folk skal kaste bort pengene sine på masse unødvendig dill og dall, som mest sannsynlig kommer til å støve ned i et skap eller en kjeller for eksempel. 

Men at de liksom skal "diktere" nøyaktig hva slags butikker folk skal kjøpe presanger fra synes jeg høres en smule merkelig ut.          

Anonymkode: 70105...fe4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gave til 31års bryllupsdag liksom? OMG det er barnslig, skulle tro det var Ole 6år som bestiller gave til bursdagen.

Ta med en liten potteblomst.

Anonymkode: f853d...22b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi er invitert til en middag (hvor det i etterkant ble opplyst at datoen er svigeforeldrenes bryllupsdag) (ikke rundt tall). Svigermor skriver så melding om hva hun ønsker at vi gir i gave, spesifisert ned på butikken det skal kjøpes (som er en konkurrerende butikk til der jeg arbeider;) (morsom detalj;) ) Ønsket er ikke noe dyrt, men jeg synes det er litt frekt/barnslig. Jeg kunne aldri gjort det samme selv. (Sier motsatt: ikke ta med gave, hvis noen spør…) 

Vær glad du slipper å tenke sier jeg bare....

Anonymkode: 4908b...154

Skrevet

Trodde bryllupsdag var noe ekteparet feiret selv, og gir gave til hverandre, ikke invitere til selskap og forvente gaver fra gjester som om det var et bryllup. Dette høres sært ut. Spesielt når det ikke en gang er rund bryllupsdag. Om det feks. er type sølvbryllup osv. så har jeg litt mer forståelse for at man gir en liten oppmerksomhet og vil feire det litt ekstra akkurat det året. Men om man gjør det hvert år og forventer gave er veldig spesielt.

Altså, det er jo koselig å invitere på middag på bryllupsdagen som påskudd for å samle familien, men ville iallfall ikke forventet gave, og det burde isåfall være nok å ta med en blomst eller en god vin til middagen. Men å forvente å få en spesifikk gave, sært.

Hensikten med å skrive spesifikke gavelister til bryllup er vel også for å lette prosessen for gjesten med å finne gave, og for å unngå at brudeparet sitter med for mange like gaver som må byttes. Likevel er det mange som gir pengegaver i stedet, noe som er helt greit. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her må du jo se an hva som er vanlig i mannens familie. 

Svigermor vet kanskje at han liker å få ønskeliste, så han slipper å dikte noe selv. Sånn er det mange som er. Min mor vil ha nøyktig beskrivelse av hva jeg ønsker meg til bursdager og sånt, med hvor kan hun kjøpe det, hvilken farge, hva sånn og slik, osv. Så når hun har bursdag, så antar hun automatisk at alle andre også liker å få helt spesifikt hva de skal kjøpe, så de slipper å tenke.. 

Jeg blander meg ikke opp i min svigerfamilie sine gavetradisjoner. Det er mannen som besørger gavene, og jeg aner ikke om svigermor "bestiller" ting eller ei - men mannen min hadde i såfall satt stor pris på det så han slapp bruke fantasien. 

Anonymkode: c28a5...25d

Skrevet

For oss som «har alt» er det veldig greit å få noe man faktisk ønsker seg. 

Det som var merkelig her, er jo at hun ønsker seg gave til bryllupsdagen…. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke partneren din når foreldrene har bryllupsdag? Siden det plutselig viste seg å være den dagen. 

Anonymkode: 817e5...cff

AnonymBruker
Skrevet

Som flere skriver, gi mannen ansvaret for gaver til hans familie.

Og så benytter du sjansen til å bestille konkrete ting til egen bryllupsdag eller til jul. :D 

(Men ja, det er litt rart å bestille gave. Det heter ønskeliste, og egentlig ikke bestillingsliste. Og det er rart å ønske gave på bryllupsdagen.)

Anonymkode: d5c20...24b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...