Gå til innhold

Erfaringer med opererte kjønnslepper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvilke erfaringer folk her inne har med opererte kjønnslepper.

Er det noen som angrer på at de opererte seg eller tenker du heller at du burde gjort det før? Hvor lang tid tok det fra operasjon til sårene var ferdig grodd? Og synes det godt at du har operert etter at sårene har grodd? Hvor lang tid tok det før du kunne ha sex uten å føle at operasjonen var veldig synlig?

Hva tenker menn om at dama har operert kjønnsleppene hvis de fra naturens side er så lange at de er til plage i hverdagen? Er det flott med indre kjønnslepper som henger langt nedenfor de ytre kjønnsleppene eller foretrekker dere at de er mindre synlige? 

Setter stor pris på ærlige svar og også fint om noen vil dele erfaringer om egen operasjon og resultater hvis noen har fått gjort dette selv. Jeg har blitt vurdert at offentlig helsevesen til å ha unormalt lange indre kjønnslepper. Det handler altså ikke om å opereres av kosmetiske årsaker, men jeg vil likevel høre litt med erfaringer fra andre kvinner og også tanker fra menn i forhold til dette da det er et stort tabu for meg og jeg er usikker på hvor store ettervirkninger operasjonen vil få for meg senere.

Anonymkode: 14cce...95d

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har og lyst å operere men er så usikker selv. Får du det dekket hvis du gjør det?

jeg spurte priv Gyn og hun mente jeg godt kunne operere de. Men bekymre meg for smerter og utfallet etterpå. Hvor lange er dine? (Om du vil svare på det)

Anonymkode: a5372...c9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har og lyst å operere men er så usikker selv. Får du det dekket hvis du gjør det?

jeg spurte priv Gyn og hun mente jeg godt kunne operere de. Men bekymre meg for smerter og utfallet etterpå. Hvor lange er dine? (Om du vil svare på det)

Anonymkode: a5372...c9f

Ja, jeg får det dekket, men har forstått at det skal en del til for at det offentlige dekker dette. De som driver med dette privat sier at ingen får det dekket lenger, men det stemmer altså ikke. Mine er svært lange og henger 4-5 cm nedenfor de ytre når jeg står. De er vel 8-9 cm lange når jeg drar lett i de. Hvor lange er dine? Hvis de er unormalt lange og du er mye plaget bør du ta det opp med gynekologen din og bli henvist for vurdering av operasjon. Eller mente gynekologen at det kun var privat kosmetisk operasjon som var aktuelt?

Skulle ønske vi kunne få svar her inne både fra kvinner som har gjennomført slikt inngrep og gjerne også noen innspill fra menn og deres tanker rundt dette. Jeg synes dette er så flaut selv og det er jo ikke noe man lett bare kan ta opp som tema da det er så stigmatisert i samfunnet. Som om vi opererer oss kun for det kosmetiske. Personlig skjemmes jeg over utseendet der nede i dag, men viktigste grunnen til å operere er jo plagene det gir å ha så lange kjønnslepper som hele tiden henger og slenger, kommer i klem og hekter seg fast i trusekanter, buksesømmer og annet. Det er virkelig ikke moro når man må ta hensyn til kjønnslepper så ofte som jeg må. Kvinner flest er heldige som slipper det.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har operert de indre kjønnsleppene. Det er ikke synlig at operasjon og sying har skjedd i det hele tatt. 

Første uka må man ligge mye, ha på ispose for dempe hevelse. Får god informasjon og  oppfølging og alt gikk fint. Hadde sex etter 6 uker. 

Mine var 4-5 cm lange og de var plagsomme. Men, det var lettere å få orgasme før da leppene stimulerte godt. Nå må jeg gni klitorisen på en annen måte, det var bedre før. Men slipper å passe på de lange leppene. Når det gjelder utseendet erfarte jeg tidligere at menn synes mine lange lepper var sexy. Så for utseende sin skyld er det helt unødvendig å operere. 

Anonymkode: fd0e7...aa0

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har operert de indre kjønnsleppene. Det er ikke synlig at operasjon og sying har skjedd i det hele tatt. 

Første uka må man ligge mye, ha på ispose for dempe hevelse. Får god informasjon og  oppfølging og alt gikk fint. Hadde sex etter 6 uker. 

Mine var 4-5 cm lange og de var plagsomme. Men, det var lettere å få orgasme før da leppene stimulerte godt. Nå må jeg gni klitorisen på en annen måte, det var bedre før. Men slipper å passe på de lange leppene. Når det gjelder utseendet erfarte jeg tidligere at menn synes mine lange lepper var sexy. Så for utseende sin skyld er det helt unødvendig å operere. 

Takk for at du deler! Valgte du å operere privat eller har du fått det gjort offentlig? Var det eventuelt gynekolog eller plastikkirurg som opererte deg? Hvor lang tid tok det fra operasjon til du følte at alt var grodd og ikke synlig å se at du er operert?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for at du deler! Valgte du å operere privat eller har du fått det gjort offentlig? Var det eventuelt gynekolog eller plastikkirurg som opererte deg? Hvor lang tid tok det fra operasjon til du følte at alt var grodd og ikke synlig å se at du er operert?

Jeg opererte privat og det var plastikkirurg som opererte. Den ene indre kjønnsleppen er nå litt lenger enn den andre, men det spiller ingen rolle. Nå er de ca like lange som de ytre om du forstår. Vi ble enige om det før operasjonen.

Etter 8 uker tror jeg ikke noe var synlig etter operasjonen, men studerte det ikke. Første ukene så det ikke bra ut og var hovent sårt og smertefullt. Trengte ikke smertestillende etter første dag, men det varierer sikkert mye. 

Det er godt å slippe klem og å passe på ved bruk av badetøy. Ellers var det som jeg sa lettere å få orgasme med lenger lepper. Nå må klitoris stimuleres mer direkte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det flott med indre kjønnslepper som henger langt nedenfor de ytre kjønnsleppene eller foretrekker dere at de er mindre synlige? 

Kjønnslepper er flotte uansett størrelse og form! Det viktigste er at damen de sitter på, er fornøyd. 

Anonymkode: 93980...95d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg opererte privat og det var plastikkirurg som opererte. Den ene indre kjønnsleppen er nå litt lenger enn den andre, men det spiller ingen rolle. Nå er de ca like lange som de ytre om du forstår. Vi ble enige om det før operasjonen.

Etter 8 uker tror jeg ikke noe var synlig etter operasjonen, men studerte det ikke. Første ukene så det ikke bra ut og var hovent sårt og smertefullt. Trengte ikke smertestillende etter første dag, men det varierer sikkert mye. 

Det er godt å slippe klem og å passe på ved bruk av badetøy. Ellers var det som jeg sa lettere å få orgasme med lenger lepper. Nå må klitoris stimuleres mer direkte. 

Holder det med en uke sykemelding etter operasjonen? Og hvor fort kunne du ta på olabukse og komme deg på matbutikken, gå tur og fungere tilsynelatende som vanlig? Forstår man må vente 6 uker med sex, men tenker hvor "syk" jeg vil være hjemme første tiden. Har aleneansvar for en tenåring som jeg ikke ønsker å fortelle så mye detaljer til og vil heller ikke informere andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes store, lange eller tykke lepper er ekstra sexy. Har alltid tent mer på det en små innetrukkede. Bra at man får gjort noe med disse hvis de gir fysiske plager eller problemer. Men veldig synd hvis det er fordi man er usikker eller ikke trygg på utseendet. Er nok mange menn som meg som synes store eller lange er en ekstra bonus og enda mer pirrende, hvorfor vet jeg ikke men kanskje fordi det er litt "mer" og ikke så annonymt som små inntrukkede.

Så for alle som vil gjøre noe inngrep kun basert på utseendet så vit at det er store mengder menn som elsker de og enda flere som liker alle uansett hvordan de ser ut :-)

Anonymkode: d76b2...f2b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opererte dem for ca 14 år siden. Gjorde det privat, opererte på Aleris(?)  i Trondheim . Selve operasjonen gikk veldig fint, ble bedøvet lokalt, og fikk noe intavenøse "godsaker" som gjorde at jeg syntes det var trist når operasjonen var ferdig😅🙈 Var så dum og tok buss hjem etter noen timer. En busstur på ca 2 timer. For de smertene jeg fikk av å sitte var helt uutholdelige. Gjorde forferdelig vondt. Slik jeg husker det var det ganske vondt i rundt 2 uker. Kunne bare gå i en løs joggebukse, og holde meg veldig i ro. Lengre avstander var det bare å glemme. 

Kan ikke se at jeg er operert, ser ingen arr. Har ikke hatt noe ubehag i ettertid, og følelsen nedentil er som før. Har ALDRI angret meg🙂Ble så mye sikrere seksuelt etterpå.

På forhånd hadde jeg ingen fysiske plager av kjønnsleppene, men var veldig usikker når det kom til sex. 

Har også hatt en vaginal fødsel etter dette, ingen problemer med det heller🙂👍

Anonymkode: a1d31...088

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Holder det med en uke sykemelding etter operasjonen? Og hvor fort kunne du ta på olabukse og komme deg på matbutikken, gå tur og fungere tilsynelatende som vanlig? Forstår man må vente 6 uker med sex, men tenker hvor "syk" jeg vil være hjemme første tiden. Har aleneansvar for en tenåring som jeg ikke ønsker å fortelle så mye detaljer til og vil heller ikke informere andre. 

Hadde en ukes fravær, kun egenmelding. Burde hatt lenger men det gikk på et vis. Men stresset med at jeg ikke skulle presse for mye på området. Det viktige er å ligge mye i starten for å unngå for mye hevelse og at det skal gro.

Jeg gikk i vide bukser i starten, husker ikke når jeg brukte olabukser.

Det gikk mye bedre enn jeg trodde. Ikke vondt å ha å sex etter 6 uker.

Ingen visste noe bortsett fra ei venninne. Men du kan ikke kjøre bil samme dag som operasjonen.

Vet ikke om jeg ville gjort det nå om jeg kunne gå tilbake da sexlivet var bedre før. Lange kjønnslepper stimulerer godt. Men greit å slippe klem av kjønnsleppene så det får være greit at det ble sånn..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg opererte dem for ca 14 år siden. Gjorde det privat, opererte på Aleris(?)  i Trondheim . Selve operasjonen gikk veldig fint, ble bedøvet lokalt, og fikk noe intavenøse "godsaker" som gjorde at jeg syntes det var trist når operasjonen var ferdig😅🙈 Var så dum og tok buss hjem etter noen timer. En busstur på ca 2 timer. For de smertene jeg fikk av å sitte var helt uutholdelige. Gjorde forferdelig vondt. Slik jeg husker det var det ganske vondt i rundt 2 uker. Kunne bare gå i en løs joggebukse, og holde meg veldig i ro. Lengre avstander var det bare å glemme. 

Kan ikke se at jeg er operert, ser ingen arr. Har ikke hatt noe ubehag i ettertid, og følelsen nedentil er som før. Har ALDRI angret meg🙂Ble så mye sikrere seksuelt etterpå.

På forhånd hadde jeg ingen fysiske plager av kjønnsleppene, men var veldig usikker når det kom til sex. 

Har også hatt en vaginal fødsel etter dette, ingen problemer med det heller🙂👍

Takk for at du deler!  Har du merket noe om at det er vanskeligere å få orgasme etter operasjonen eller merker du ingen forskjell i forhold til det som er beskrevet tidligere i tråden? Tenker dette sikkert varierer veldig, men greit å vite om man merker stor endring. Virker som at du er fornøyd med resultatet og ikke har merket noe negativt etterpå?

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som har operert og vil dele sine erfaringer? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er det flere som har operert og vil dele sine erfaringer? 

Lurer, jeg også. Har tenkt på dette i 25 år, alltid hatet at de stikker ut, kommer i klem, klør og er i veien. Så kun for min egen del jeg gjør det, hvis jeg gjør det.

Anonymkode: 7ae3c...c3e

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Flere med erfaringer? Hvor lang tid tok det fra operasjonen til du kunne gå på jobb og fungere som normalt igjen? Jeg er usikker på om jentetur til Praha er uaktuelt ca en ukes tid etter operasjonen. Hva tenker dere som har operert?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2023 den 19.14):

Takk for at du deler!  Har du merket noe om at det er vanskeligere å få orgasme etter operasjonen eller merker du ingen forskjell i forhold til det som er beskrevet tidligere i tråden? Tenker dette sikkert varierer veldig, men greit å vite om man merker stor endring. Virker som at du er fornøyd med resultatet og ikke har merket noe negativt etterpå?

Merker ingen forskjell ift orgasme🤩Har akkurat samme følelsen som før, bortsett fra at  nå er det egentlig bedre siden jeg greier å slappe mere av🙂👍

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Merker ingen forskjell ift orgasme🤩Har akkurat samme følelsen som før, bortsett fra at  nå er det egentlig bedre siden jeg greier å slappe mere av🙂👍

Ser nå i mitt innkallingsbrev at jeg må ha en voksen sammen med meg 24 t. etter operasjonen. Er det virkelig nødvendig? Tenker dette sendes ut til alle som er inne til dagkirurgi. På forundersøkelsen fikk jeg inntrykk av at det var lite inngrep, men at jeg blir sykmeldt en uke for å få ro så sårene kan gro fint. Jeg sa jeg ikke ønsket å informere noen om inngrepet. Tenker du det er greit å være alene i tiden etter inngrepet? 

• Liker 1
Skrevet

Får dere det dekket eller må dere betale selv?

Anonymkode: df627...e30

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Får dere det dekket eller må dere betale selv?

Anonymkode: df627...e30

Hvis det er medisinsk indikasjon for inngrepet får du dekket. Det er svært sjelden dette dekkes. Jeg opereres offentlig og får det dekket, men det skal altså mye til. De fleste kvinnelige underliv anses å være normale selv med god lengde på kjønnsleppene.

Skrevet

Jeg gjorde for ca 10 år siden, privat og betalte altså selv.

Har ikke angret en dag! Kjørte bil hjem etter operasjon selv, null stress. Brukte is for å kjøle ned første dag, deretter noen dager i joggebukse. Virkelig peace of cake, og ingenting å grue seg til. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det tidligere, er så førnøyd. Ingenting som vises.

Anonymkode: 19e94...620

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...