Prøver1111 Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Var i dag på første ul, og da syntes gyn at det så lite ut til å være 7+0. (Vi hadde kun sex en dag den mnd jeg ble gravid, så jeg er ganske sikker på lengden. Vi kunne se hjertet slå. Hun ringte på en annne gyn, for at hun skulle se på det, og hun mente at det så normalt ut… Er det noen som har hatt lignende ul bilder rundt uke 7? Gjerne legg ved bilder. Takk for svar🤰🏼❤️
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Med tanke på at eggløsning kan inntreffe litt senere (eller før) man tror, og at sædceller kan leve opptil 5-7 dager i livmoren, så er det vel ikke hugget i stein at fosteret er sju uker gammelt på dagen. Selv om du vet dagen for samleiet. Selve befruktingen kan ha skjedd en uke senere, og du har derfor kanskje bare et 6 uker gammelt foster i magen i realiteten. Da vil det jo også være litt mindre enn et på sju uker. Ingen grunn til å gruble mer på dette og sammenligne seg i hjel med andre. Kos deg med graviditeten! Anonymkode: 59cfb...373 3
Prøver1111 Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med tanke på at eggløsning kan inntreffe litt senere (eller før) man tror, og at sædceller kan leve opptil 5-7 dager i livmoren, så er det vel ikke hugget i stein at fosteret er sju uker gammelt på dagen. Selv om du vet dagen for samleiet. Selve befruktingen kan ha skjedd en uke senere, og du har derfor kanskje bare et 6 uker gammelt foster i magen i realiteten. Da vil det jo også være litt mindre enn et på sju uker. Ingen grunn til å gruble mer på dette og sammenligne seg i hjel med andre. Kos deg med graviditeten! Anonymkode: 59cfb...373 Takk for svar. Jeg hadde positiv el test kvelden før samleiet. Så jeg tror det skal stemme relativt greit. Syntes det var rart at de vurderte så forskjellig, de to gynekologene…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Ja, det var lite. Anonymkode: f16ac...134 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 Det har sett likt ut for meg i uke 7 begge gangene jeg var gravid, fikk aldri høre at det var lite. Anonymkode: 3ac87...363
Prøver1111 Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har sett likt ut for meg i uke 7 begge gangene jeg var gravid, fikk aldri høre at det var lite. Anonymkode: 3ac87...363 Så godt å høre… har du bilde av det? Som du vil vise?
Prøver1111 Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det var lite. Anonymkode: f16ac...134 Ja… men vi så jo tydelig hjerteslag, så jeg håper det vokser..
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 Prøver1111 skrev (9 minutter siden): Ja… men vi så jo tydelig hjerteslag, så jeg håper det vokser.. Målte de mm? Anonymkode: f16ac...134
Prøver1111 Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #10 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Målte de mm? Anonymkode: f16ac...134 De sa ikke noe om det.. men håper at det står i rapporten (som mest sansynelig kommer i morgen).
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 7+6 med min førstefødte. Er forøvrig målingene i mm som har noe å si, ikke hva ultralydtekniker synes «ser» lite eller stort ut, så overrasket over at du ikke fikk oppgitt målene. Anonymkode: 72224...00e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 Her er mitt ultralydbilde 6+0. Mtp at man ikke ser noe embryo engang men bare fostersekk så synes jeg ikke at din så liten ut til å bare være 7 uker. Hos meg var det null hjerteslag, ingenting. Bare den lille rundingen. Anonymkode: 8b0d0...e96
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 Min så lik ut som din Anonymkode: df298...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #14 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er mitt ultralydbilde 6+0. Mtp at man ikke ser noe embryo engang men bare fostersekk så synes jeg ikke at din så liten ut til å bare være 7 uker. Hos meg var det null hjerteslag, ingenting. Bare den lille rundingen. Anonymkode: 8b0d0...e96 Er forøvrig 30 uker på veg nå, så det gikk supert selv om vi ikke så noe som helst 😊 Anonymkode: 8b0d0...e96
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #15 Skrevet 4. januar 2023 Slik var min UL i uke 7. Står uke 6-7 på infoskrivet jeg fikk av jordmor. Jeg hadde blødning og var veldig engstelig derfor tidlig ul, men alt gikk fint og er nå uke 25 Anonymkode: 100d3...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #16 Skrevet 4. januar 2023 Har ikke bildet her men da jeg tok UL 7 uker på vei så målte hun størrelsen til å være 6 uker. På neste UL og OUL var det tilbake på den lengden jeg hadde beregnet ut fra EL/mens så da vil jeg tro at den var litt "liten" første UL. Anonymkode: e31c5...520
Mandalorian Skrevet 4. januar 2023 #17 Skrevet 4. januar 2023 Embryo’er og foster vokser med stor variasjon iløpet av hele svangerskapet. Standardmål er satt utifra gjennomsnittet(i hele befolkningen). Men, hvis dette gir deg bekymring så vil jeg anbefale deg å be om en ekstra ul om noen uker(kanskje 9uker?)😊 Det viktigste er at du er trygg på at du og embaby blir ivaretatt og denne bekymringen kan jordmor/lege møte ved å henvise til en ekstra ul❤️ 1
Prøver1111 Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #18 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 7+6 med min førstefødte. Er forøvrig målingene i mm som har noe å si, ikke hva ultralydtekniker synes «ser» lite eller stort ut, så overrasket over at du ikke fikk oppgitt målene. Anonymkode: 72224...00e Ja, det syntes jeg også var rart… jeg tenkte jo heller ikke på å spørre. Jeg hang meg bare opp i at hun syntes det var veldig lite…
Prøver1111 Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #19 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er forøvrig 30 uker på veg nå, så det gikk supert selv om vi ikke så noe som helst 😊 Anonymkode: 8b0d0...e96 Takk, det var betryggende.🥰 vil tro at mine bilder ville vert slik om jeg var der for en uke siden.
Prøver1111 Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #20 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke bildet her men da jeg tok UL 7 uker på vei så målte hun størrelsen til å være 6 uker. På neste UL og OUL var det tilbake på den lengden jeg hadde beregnet ut fra EL/mens så da vil jeg tro at den var litt "liten" første UL. Anonymkode: e31c5...520 Ja, da kan det jo være at den bare har en litt «treig» start… håper det ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå