Gå til innhold

Må lufte litt følelser og spørre om noe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uhm. Det finnes jo støttekontakter og verger, men finnes det tilbud til noen som synes det er vanskelig å gjøre ting "alene" i offentligheten? Som f.eks. å ta førerkortet, utdanning, eller for eksempel å reise til ett annet land? At noen er med liksom.. er ikke støttekontakter bare for å sosialisere seg? som å dra på kino, café osv? For det trenger jeg ikke.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er på en måte avhengig av å føle meg trygg, og da trenger jeg en person jeg føler trygghet med. 

Spørsmålet mitt blir sikkert veldig dumt.. 

Egentlig burde jeg nok hatt med en forelder jeg følte meg trygg på, men det har jeg aldri hatt og kommer aldri til å få. Og jeg er dessuten 27 år, men utryggheten er der fortsatt. 

Skulle nesten ønske at det fantes en type "trygghet-omsorgs-behandling" for voksne, for de som ikke fikk det i oppveksten. 

Anonymkode: d6874...dc6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært noe det.. Men det du trenger er vel på en måte en kontaktperson du kan støtte deg litt på? Men du får nok ikke med deg en kommunalt betalt person til utlandet, men det hadde jo vært opp til deg/dere hva dere brukte tida deres på eller, om du fikk innvilget støttekontakt. Dvs at hvis du trenger hn til å sitte i baksetet mens du har kjøretime, så go for it. 

Har du venner? Kan du bruke dem litt hyppigere til ulike ting du trenger hjelp med?

Anonymkode: fef70...8c9

AnonymBruker
Skrevet

Og for å legge til mitt eget innlegg: Den siste setninga di der, det vil jeg bare si at finnes. Ikke sikkert det er helt som du ser for deg, men effektivt. Og du må jo få plass og sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel venner gjøre?

Dra på ferie ect. Mange tør ikke ta fly alene, men er lett med en vennegjeng.

Ta førerkort. Da får du jo hjelp, av kjørelæreren. En kjørelærer blir jo da den kontaktpersonen. Og ikke nyere enn en ny støttekontakt. Du blir jo kjent med kjørelæreren etter mange kjøretimer.

Anonymkode: e4ae9...049

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Og for å legge til mitt eget innlegg: Den siste setninga di der, det vil jeg bare si at finnes. Ikke sikkert det er helt som du ser for deg, men effektivt. Og du må jo få plass og sånn. 

Gjør det? Hva kalles det? 

Anonymkode: d6874...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Har også tenkt at det burde finnes en *familie* får voksene å alltid følt meg gal får det😂 voksent livet er vanskelig når man ikke har lært hva såpe som går hvor , hvordan stelle kroppen , hva spise og pusse tenner å sånne ting. Er utrolig flaut også. 26 år nå å sliter enda med ting andre synes er vanelige. 

Anonymkode: b70aa...25a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...