Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at jeg har hatt noe på gang med en kompis en stund, men så er det ting sommaren gjort meg usikker. Nå har han to ganger på tre dager hintet om at vi må ta et glass ( eller en flaske) vin, og noen øl snart. Kan det være en litt sjenert måte å be meg ut på? Han ville vel ikke hintet om det hvis han ikke hadde likt meg litt?

Anonymkode: afe13...1d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg føler at jeg har hatt noe på gang med en kompis en stund, men så er det ting sommaren gjort meg usikker. Nå har han to ganger på tre dager hintet om at vi må ta et glass ( eller en flaske) vin, og noen øl snart. Kan det være en litt sjenert måte å be meg ut på? Han ville vel ikke hintet om det hvis han ikke hadde likt meg litt?

* som har, ikke sommaren.

Han er forresten veldig sjenert og introvert, og har ikke hatt kjæreste på ti år.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ord uten handling, skal du ikke høre mye på. Men om du er langt over hans liga (om jeg kan tillate meg), så prøver han kanskje å sjekke responsen din i evt frykt for direkte avvisning.

Anonymkode: 297f7...06f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om dere har hatt noe på gang så er han jo ikke en kompis, men en potensiell partner - da er det vel opplagt at det er noe mer?

Om dere har vært venner lenge, så er det ikke så rart å ta et glass sammen - er det vel? 

Det er dessuten ingen her som aner noe som helst om hans intensjoner. Snakk sammen. Burde ikke være vanskelig om dere er venner. 

Anonymkode: c1caf...d27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

I hvilken verden er øl/vin med en kompis, en date?

Jeg klarer ikke å se at han «hinter» til noe som helst. Ikke noe mer enn en venninne kunne gjort «vi må ta noen glass snart» osv.

Anonymkode: c22d9...f38

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare spør han, "mener du som en date eller som venner?"

Anonymkode: 719b9...fd5

• Liker 2
Skrevet

Hva enn svaret ditt blir så vær klar i svaret. ikke noe hinting, det forstår ikke vi gutter/menn :)

AnonymBruker
Skrevet
Morten1 skrev (1 time siden):

Hva enn svaret ditt blir så vær klar i svaret. ikke noe hinting, det forstår ikke vi gutter/menn :)

Svarte: Ja, kult! Jeg er med. :)

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ord uten handling, skal du ikke høre mye på. Men om du er langt over hans liga (om jeg kan tillate meg), så prøver han kanskje å sjekke responsen din i evt frykt for direkte avvisning.

Handling uten ord da? Han pleier å være veldig «på» meg når vi treffes. 
TS

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Handling uten ord da? Han pleier å være veldig «på» meg når vi treffes. 
TS

Jeg tenker at han maks er lunken på deg, siden du tydelig sier ja til å ta en øl med han, men han ikke gjennomfører. Er en mann interessert og får grønt lys, da skjer det. 
Han kanskje er "på" deg fordi han merker at du er interessert og synes det er litt gøy. 
PS: du skriver at han er veldig på deg, samtidig som han er introvert og sjenert. Selvmotsigende

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være vennskapelig. 

Anonymkode: 8679f...994

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at han maks er lunken på deg, siden du tydelig sier ja til å ta en øl med han, men han ikke gjennomfører. Er en mann interessert og får grønt lys, da skjer det. 
Han kanskje er "på" deg fordi han merker at du er interessert og synes det er litt gøy. 
PS: du skriver at han er veldig på deg, samtidig som han er introvert og sjenert. Selvmotsigende

Han er akkurat det. Veldig på meg når vi møtes, men selvutnevnt introvert og sjenert. Sammen med andre er han stille og vil helst ikke være med på noe. Med meg vil han henge hele dagen og kvelden. 
TS

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Han er akkurat det. Veldig på meg når vi møtes, men selvutnevnt introvert og sjenert. Sammen med andre er han stille og vil helst ikke være med på noe. Med meg vil han henge hele dagen og kvelden. 
TS

Vennskapelig da, siden han ikke tar initiativet til noe romantisk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 17.31):

Om dere har hatt noe på gang så er han jo ikke en kompis, men en potensiell partner - da er det vel opplagt at det er noe mer?

Om dere har vært venner lenge, så er det ikke så rart å ta et glass sammen - er det vel? 

Det er dessuten ingen her som aner noe som helst om hans intensjoner. Snakk sammen. Burde ikke være vanskelig om dere er venner. 

Anonymkode: c1caf...d27

AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 17.43):

I hvilken verden er øl/vin med en kompis, en date?

Jeg klarer ikke å se at han «hinter» til noe som helst. Ikke noe mer enn en venninne kunne gjort «vi må ta noen glass snart» osv.

AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 21.54):

AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 21.58):

Kan være vennskapelig. 

Anonymkode: 8679f...994

AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 22.09):

Vennskapelig da, siden han ikke tar initiativet til noe romantisk

Men så greit da. Da sier jeg det til samboeren min. «Han vil ingenting. Det er kun vennskapelig.»

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men så greit da. Da sier jeg det til samboeren min. «Han vil ingenting. Det er kun vennskapelig.»

TS

Hæ? Hittil har du lagt fram saken som om du var singel, og hypp på denne kompisen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ? Hittil har du lagt fram saken som om du var singel, og hypp på denne kompisen.

Jeg har verken skrevet noe om at jeg er singel eller hypp på han. Endrer det forutsetningene? 
Alle svarer at han mest sannsynlig ikke er keen på meg uansett, så da spiller det vel ingen rolle. 
TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har verken skrevet noe om at jeg er singel eller hypp på han. Endrer det forutsetningene? 
Alle svarer at han mest sannsynlig ikke er keen på meg uansett, så da spiller det vel ingen rolle. 
TS

Åpningsinnlegget ditt oser av interesse for denne mannen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

TS

Ja? Det er vel helt greit. Min kone har mannlige venner hun blir invitert med på et par glass med rett som det er. De koser seg som venner og jeg har null problem med det. Noen ganger blir jeg med.

Anonymkode: b15b0...1d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

TS

Alle svarer at han sannsynligvis ikke er romantisk interessert i deg fordi det eneste du har beskrevet er en person som vil tilbringe tid med deg (du vet, sånn som venner gjør) og er "på" når dere er sammen, hva nå enn det betyr.

Kanskje er han "keen", men du har ikke skrevet noe som peker særlig tydelig i den retningen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje er han "keen", men du har ikke skrevet noe som peker særlig tydelig i den retningen.

For å omformulere: du har ikke beskrevet oppførselen hans noe særlig i det hele tatt. Hva spesifikt er det han gjør som en venn ikke ville gjort men som en romantisk interessant ville ha gjort?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...