AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Jobbet som HR-ansvarlig i 10 år, har steget 90 000,- på disse årene. Jeg mener selv dette er altfor lavt. Hva bør være normal lønnsøkning i slike yrker, noen andre som har samme tittel eller lign. tittel jeg kan sammenligne med? Finner ikke noe tittel som passer godt nok på SSB. Anonymkode: 97832...c01
c_buk Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobbet som HR-ansvarlig i 10 år, har steget 90 000,- på disse årene. Jeg mener selv dette er altfor lavt. Hva bør være normal lønnsøkning i slike yrker, noen andre som har samme tittel eller lign. tittel jeg kan sammenligne med? Finner ikke noe tittel som passer godt nok på SSB. Anonymkode: 97832...c01 Kontakt din fagforening.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 c_buk skrev (34 minutter siden): Kontakt din fagforening. Er dessverre ikke organisert. Anonymkode: 97832...c01
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er dessverre ikke organisert. Anonymkode: 97832...c01 Det går an å gjøre noe med, da Anonymkode: 87f12...05b 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Du skriver bare din lønnsøkning på 10 år, ikke hva lønnen din er. Blir derfor vanskelig å vurdere. By/bygd har vel også noe å si. Type firma / størrelse. Har du hele tiden hatt samme ansvarsområde? Har du bidratt utover stillingen din? Anonymkode: 7f2eb...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skriver bare din lønnsøkning på 10 år, ikke hva lønnen din er. Blir derfor vanskelig å vurdere. By/bygd har vel også noe å si. Type firma / størrelse. Har du hele tiden hatt samme ansvarsområde? Har du bidratt utover stillingen din? Anonymkode: 7f2eb...b8c Ifm det med lønnen din, spør fordi det kan jo kanskje være at du startet veldig høyt? Kanskje firmaet/bransjen firmaet er i har hatt tunge år? Anonymkode: 7f2eb...b8c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du skriver bare din lønnsøkning på 10 år, ikke hva lønnen din er. Blir derfor vanskelig å vurdere. By/bygd har vel også noe å si. Type firma / størrelse. Har du hele tiden hatt samme ansvarsområde? Har du bidratt utover stillingen din? Anonymkode: 7f2eb...b8c Stort firma som går knallgodt. By/bygd er ikke relevant da det ligger i et industriområde. Begynte ikke veldig høyt. 520 000, hadde i tidl jobb 450 000, men mindre ansvarsområde. Har bidratt langt utover min stilling, nesten aldri vært sykt, alltid lojal og flittig. Har aldri fått negative tilbakemeldinger. Anonymkode: 97832...c01
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ifm det med lønnen din, spør fordi det kan jo kanskje være at du startet veldig høyt? Kanskje firmaet/bransjen firmaet er i har hatt tunge år? Anonymkode: 7f2eb...b8c Til sammenligning fikk nyansatt i samme stilling, endel høyere lønn enn jeg har idag. Yngre, kortere erfaring, ikke ledererfaring som jeg har. Anonymkode: 97832...c01
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 Føler HR bør belønnes på samme nivå som ufaglærte butikkansatte. Anonymkode: 0d6b3...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 På tide å kalle inn sjefen til lønnsforhandling. Si at du bare har gått opp 90.000 på 10 år, og at du vet at nyansatte har høyere lønn enn deg. Ha med liste over alt du gjør/kan bedre, som feks lederansvar, og spør om de ikke er fornøyde med deg. Si at du aldri er syk. Hvis du ikke får høyere lønn da, får du det ikke. Syns forresten lønnen din er lav i forhold til stilling. (Har jobbet i HR selv) Anonymkode: 81c8d...575 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 Jeg er HR sjef og har 870 000, jobbet i 5 år.. Så ja, vil si ganske lav lønn, jobber du privat eller offentlig? Anonymkode: a0079...725
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler HR bør belønnes på samme nivå som ufaglærte butikkansatte. Anonymkode: 0d6b3...3e6 At det var? Med 10 års erfaring, 8 års ledererfaring, fagbrev og bachelor? Du har nok dårlig erfaring med HR høres det ut som. Anonymkode: 97832...c01 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På tide å kalle inn sjefen til lønnsforhandling. Si at du bare har gått opp 90.000 på 10 år, og at du vet at nyansatte har høyere lønn enn deg. Ha med liste over alt du gjør/kan bedre, som feks lederansvar, og spør om de ikke er fornøyde med deg. Si at du aldri er syk. Hvis du ikke får høyere lønn da, får du det ikke. Syns forresten lønnen din er lav i forhold til stilling. (Har jobbet i HR selv) Anonymkode: 81c8d...575 Takk, er så enig som jeg kan få blitt. Problemet er at det fort blir surt om man klager… Men har søkt en annen jobb, får jeg tilbud der, så har jeg et forhandlingskort til der. Hater sånne samtaler jeg, det er så ubehagelig. Kan jeg spør hva du hadde i lønn? Type utdanning og hvor mange år erfaring? Anonymkode: 97832...c01
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #14 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er HR sjef og har 870 000, jobbet i 5 år.. Så ja, vil si ganske lav lønn, jobber du privat eller offentlig? Anonymkode: a0079...725 Privat, men jeg har fått HR-sjef over meg de siste årene, før var jeg under daglig leder. Anonymkode: 97832...c01
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #15 Skrevet 4. januar 2023 Du burde tenke på dette nøye før du tar det opp synes jeg. Blir det dårlig stemning om du tar det opp og får nei til noe stor økning? Vil du klare å stå i det om du ikke får annen jobb? Har du gode muligheter til å få annen jobb? Lønn er også ikke alt. Bor du nærme der du jobber nå? Innebærer en ny evt. arbeidsplass lengre vei? Har du andre evt. andre goder der du er nå som du ikke helt tenker over som kanskje ikke er å finne i en ny jobb? Kanskje en god pensjonsordning? Gode forsikringer? Jeg forstår godt dog at du ønsker å ta dette opp. Og når den tanken først har planter seg er den vond å bli kvitt. Jeg jobber selv innen HR og hadde egentlig lite relevant erfaring å skilte med da jeg startet, har jobbet i min nåværende stilling i 2 år nå og har økt 90 000 på disse 2 årene. Har nå 640 000. Og tilslutt dersom du tar dette opp burde du, etter min mening, ikke dra inn hva andre tjener, det passer seg ikke. Anonymkode: 7f2eb...b8c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #16 Skrevet 4. januar 2023 Jeg tok dette opp på en medarbeidersamtale for endel år siden, det ble ikke noe mer da, den gangen heller. jeg kan fint stå i det om jeg får nei, men sur, det blir jeg nok. Jeg tror heller ikke at jeg vil slite med å finne noe nytt evt. Relativt kort reisevei idag, ikke spesielt gode pensjonsordninger eller andre goder. Jeg tenker ikke å dra inn andre, men referere til inflasjonskalkulator og hva andre i samme yrker har, derfor interessant å høre hva du for.eks har etter 2 år. Jeg har ingen i nærmeste omkrets som har samme jobb, så vanskelig å finne sammenligningsgrunnlag. I realiteten har jeg gått ned cirka 60 000 i lønn siden jeg startet, om man regner kun inflasjon, ikke de 10 år med kompetanse jeg sitter på. Takk for du delte🙏🏼 Anonymkode: 97832...c01
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #17 Skrevet 4. januar 2023 Den beste måten å øke lønn på er ved å bytte jobb. Spesielt i sånne yrker. Du har vært der altfor lenge og har kun fått det de måtte øke årlig fordi du har godtatt det. Du ligger lavt og du bør absolutt bytte jobb. for å bli mer attraktiv bør du oppdatere din kunnskapsnivå. Mye har skjedd på 10 år og ved å ha oppdatert kunnskap stiller du også sterkere. Finn deg en ny jobb er mitt beste råd. Anonymkode: 5aa8f...78e 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #18 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Den beste måten å øke lønn på er ved å bytte jobb. Spesielt i sånne yrker. Du har vært der altfor lenge og har kun fått det de måtte øke årlig fordi du har godtatt det. Du ligger lavt og du bør absolutt bytte jobb. for å bli mer attraktiv bør du oppdatere din kunnskapsnivå. Mye har skjedd på 10 år og ved å ha oppdatert kunnskap stiller du også sterkere. Finn deg en ny jobb er mitt beste råd. Anonymkode: 5aa8f...78e Jeg er snart i mål med en grad, og har kontinuerlig tatt kurser og fagbrev, så er ganske up to date kunnskapsmessig. Anonymkode: 97832...c01
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #19 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er dessverre ikke organisert. Anonymkode: 97832...c01 Uorganisert, og så lurer du på hvorfor du ikke har bedre lønnsøkning? 😂 Anonymkode: 77ad0...4a8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #20 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, er så enig som jeg kan få blitt. Problemet er at det fort blir surt om man klager… Men har søkt en annen jobb, får jeg tilbud der, så har jeg et forhandlingskort til der. Hater sånne samtaler jeg, det er så ubehagelig. Kan jeg spør hva du hadde i lønn? Type utdanning og hvor mange år erfaring? Anonymkode: 97832...c01 Nå er jeg enig i deler av den andre HR-tråden 🤪 men samtidig ser det ut som om du er grovt underbetalt ut fra det du har skrevet om deg selv og stillingen/bedriften. En bedrift som driver med sånn avlønning over så lang tid ville jeg vurdert å forlate uansett, for å si det sånn. Ikke bare brukt den andre jobben som forhandlingskort, jeg ville tatt den. Anonymkode: 88e81...d14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå