Gå til innhold

Hvilke deler av Norge har best klima for huden? Spesielt om vinteren.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det kan ikke være Oslo? Er Bergen bedre siden det er litt varmere og samtidig fuktig? Eller er vinden der ødeleggende?

Hva med Sørlandet?

Anonymkode: 176ec...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Best klima for huden i Norge? Det må vel være de mildeste stedene, som hører til Herdighetssone 1. Der er det ofte plussgrader største delen av vinteren, og da reduseres jo behovet for å fyre så mye eller varme opp så mye elektrisk, og oppvarmingen er jo nettopp det som gir så tørre slimhinner, tørr hud og lepper og tørt hår om vinteren. Pga inneklimaet vårt.

Som du ser på dette sonekartet fra Hageselskapet, er det ytterst få steder i Norge som er rød sone, dvs sone 1. Noen steder på sørvestlandets kyst bare.

klimasonekart-hageselskapet.png%20(large

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vestlandet. 

Men håret er en evig kombinasjon av flatt/tungt og frizzy, så du får det igjen der. 

Anonymkode: 70d1d...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke temperatur har mest å si men forurensing. Jeg er fra Oslo og når jeg er i nordnorge ute på landet og de små øyene så ser folk der 10-20 år yngre enn enn de er !

Anonymkode: 05bc8...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror ikke temperatur har mest å si men forurensing. Jeg er fra Oslo og når jeg er i nordnorge ute på landet og de små øyene så ser folk der 10-20 år yngre enn enn de er !

Anonymkode: 05bc8...27c

Det er nok et poeng, uten at jeg tror Oslo er verstingen her.

I 20-årene hadde jeg et ganske avslappet forhold til hudpleie, og hadde fin hud. Så flyttet jeg til en storby i utlandet. Huden fikk tørre partier, små nupper, og så generelt grå/sliten ut, og det krevde et skikkelig hudpleieregime til for å få holde den fin. 

Men temperaturforskjeller og tørr uteluft er også en faktor. Merket bedre hud på vinteren da jeg gikk fra å ta kollektivtransport/gå, til å kjøre mellom hjem og jobb. Akkurat som at hendene holder seg mye finere om vinteren om man er flink til å bruke hansker. 

Anonymkode: 70d1d...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...