Gå til innhold

Dele på bursdagsutgifter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnefar er ikke sammen, men vi samarbeider bra og venner. Jeg har hovedomsorg og han har barnet kun fast annenhver helg pga jobbsituasjon.  Han betaler fullt bidrag uten problem og er en snill og god pappa. Begge eks svigerfamilier kommer også godt overens. 

Vi deler på utgiftene til barnebursdager som feires med klassen, disse bursdagene har vi feiret sammen med 3-4 andre barn som har bursdag rundt samme tid. Da leier vi lekeland/rush eller lignende. 

Men vi har også alltid et stort familieselskap med besteforeldre, tanter, onkler, kusiner, nevøer osv fra begge sider av familien. Ja vi blir ganske mange, alltid hjemme hos meg og det er alltid jeg som står for hele regningen. Det koster jo litt å ha kaker til så mange, pynte osv. Er det urimelig at vi skal dele på utgiftene? 

Anonymkode: 097cb...5d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be han om å kjøpe/bake en kake neste gang. Helt fair det 

Anonymkode: c2177...109

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En har vel et bursdagsselskap en har råd til? 
Snakk med far og forklar, og hør om han kan bidra. 
Enkelt og greit 

Anonymkode: 3d2db...58b

AnonymBruker
Skrevet

Om han betaler bidrag, er ikke dette da en del av pakken? Altså at bidrag også skal dekke slike ting? 

Jeg ville synes det var litt rart om han liksom skulle vippse deg. Da ville jeg heller bedt ham bidra med kaker, osv. Men SÅ dyrt er det da ikke....? Har stor slekt selv, og synes ikke det er dyrt med noen kaker og brus og kaffe. 

Anonymkode: 83cfa...e9d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Strengt tatt går dette innunder barnebidraget. Det går an å spørre så klart. Men det er meningen at bidraget skal dekke det barnet trenger i hverdagen. Hvor du velger å legge lista i forhold til bursdag er opp til deg. 

Anonymkode: 91780...2dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Om han betaler bidrag, er ikke dette da en del av pakken? Altså at bidrag også skal dekke slike ting? 

Jeg ville synes det var litt rart om han liksom skulle vippse deg. Da ville jeg heller bedt ham bidra med kaker, osv. Men SÅ dyrt er det da ikke....? Har stor slekt selv, og synes ikke det er dyrt med noen kaker og brus og kaffe. 

Anonymkode: 83cfa...e9d

Bursdager og fritidsaktiviteter går ikke under bidraget. Dette må man enes om.

Briller, regulering og konfirmasjon kan man søke bidrag om utover det normale

Anonymkode: 42dc3...cda

AnonymBruker
Skrevet

Skal man se så firkantet på det, så burde vel han arrangere eget bursdagsselskap for sin side av familien? Men det er jo ikke det noen av oss ønsker. 

Og jo det koster litt å ha bursdag for over 30 personer jo mat, godteposer, pynt til bursdag, kake(r), dessertbord, brus, snacks, ballonger osv. Jeg har fint råd til alt dette selv, men iom at jeg holder selskap for begge sider av familien så syns jeg at barnefar også kan betale sin del. Selskapet hadde jo kun kostet halvparten om han skulle arrangert eget selskap for sin familie. 

Anonymkode: 097cb...5d4

AnonymBruker
Skrevet

I og med at han allerede betaler halve barnebursdagen så er det helt naturlig at han betaler halve familiebursdagen hvis hans familie deltar 

Anonymkode: c3cb6...405

AnonymBruker
Skrevet

Be han om å fikse noen kaker og ha med godteposer og brus? Kanskje farmor kunne tenke seg å bake?

Anonymkode: 91a81...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...