Gå til innhold

Jeg gjør samboer styggere for å unngå sjalusi - har dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før dere kommer etter meg, vær så snill prøv å se det fra mitt synspunkt.

Jeg er samboer med en flott mann på 37 år, og er selv 36 år gammel. Jeg har hele livet slitt med dårlig selvtilitt og sjalusi, jeg har prøvd psykolog i årvis uten at det hjalp. 
Min samboer hører til de mindre pene, og det er derfor jeg ble sammen med han, jeg visste at utroskap jeg hadde opplevd i 3 tidligere forhold ikke kom til å skje her. 
Med tiden utviklet jeg følelser for han og har begynt å kjenne at jeg virkelig er veldig glad i han. 

Problemet mitt er at jeg har dårlig samvittighet. Gjenom de 3 årene vi har vært sammen, har jeg oppmuntret han til å style seg slik han blir styggere. Stusse skjegget mer enn nødvendig, klippe håret så det ser litt teit ut, kle seg i det som ikke passer han. Han tror jo at jeg LIKER det og at han gjør det for min del. Men jeg gjør det for å få han til å se stygg ut for andre damer.

Jeg har de siste 2-3 mnd hadd dårlig samvittighet, burde jeg prate med han om dette og beklage? Er så redd for å bli dumpet, men samtidig føler jeg meg så slem. 

Ønsker saklig svar da dette er et problem som går veldig inn på meg.

Anonymkode: b8d45...470

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må få hjelp....

Anonymkode: c1f71...be2

• Liker 25
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du vet selv at du feiler noe. Du bør derfor dra. For hans del. Han fortjener mye bedre enn deg.

Anonymkode: 8d3e9...cfe

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du har to valg, skjerp deg, eller forlat han

Anonymkode: 4ff2a...bf8

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange holder på sånn og vil "skjerme" partner for max oppmerksomhet. Jeg vet at min sjalu kjære vil jeg skal kle meg ned rundt andre. Greit for meg egentlig 😄 Men han synes jeg er fin i utgangspunktet da. 

Anonymkode: 17a55...ea2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker å redde forholdet, så snu dette rundt. Foreslå at han stusser skjegget på en fin måte, foreslå en kledelig frisyre, etc. Hvis du ikke klarer å bli kvitt sjalusien, så kanskje du kan oppsøke hjelp for det?

Hvis du sier sannheten, så tenker jeg at du kan miste han. Jeg antar at dere begge elsker hverandre, og at du slutter med denne adferden nå. Bra at du innser hva du har gjort, så du kan snu det 👍

Anonymkode: a42a2...371

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest _Falkor_
Skrevet

"Min samboer hører til de mindre pene og derfor ble jeg sammen med han" 😅🥲

Du må bare prøve å jobbe mer med deg selv, dette høres ikke sunt ut for hverken deg eller han.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil egentlig foreslå at du snakker med noen profesjonelle sånn at du kan få det bedre inni deg og ordne opp i sjalusien. Når du får det bra vil partneren din også få det bra. Sånn du har løst det nå er jo praktisk, men også veldig stygt både mot deg selv og ikke minst din partner.

Anonymkode: 58bdf...c69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du er villig til å bli sammen med noen som er så stygg at han ikke får noen andre  og derfor tar til takke med deg. Du kunne vært sammen med en som får kjangs på andre damer, men allikevel velger deg. Du må tro du fortjener meget lite. 

Anonymkode: 42b98...faa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herre gud! Det er din utgave av burka. Jeg dør av latter😂

Anonymkode: d2046...8a1

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo bomma helt.

De som er vant til positiv oppmerksomhet, reagerer ikke på det.

Hvis ei dame plutselig viser interesse for din mann, vil han jo legge veldig merke til det, og kanskje bli litt for glad...

Anonymkode: 79c12...447

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må få hjelp....

Anonymkode: c1f71...be2

Enkelte er immune mot behandling. Det har hun også bekreftet i hi. 

Anonymkode: be406...26c

AnonymBruker
Skrevet

hva? Er dette virkelig en greie? 

Kjæresten min prøver å fete meg opp..lurer på om det er samme intensjon da??

Anonymkode: 4feea...b7f

• Liker 1
Skrevet

Er enig i at ts ikke behandler sin samboer særlig godt.

Men samboeren trenger jo ikke å trimme skjegget, kle seg eller velge hårsveisen som hans samboer ønsker. Vi har jo alle ansvar for eget utseende.  

Virker som det er mange apatisk menn der ute. Som lar kjæresten overta ansvar for bekledning osv etter mor har gitt fra seg tilsvarende ansvar 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får si at du har funnet ut at han kanskje kler en annen frisyre bedre.. eller at du har lyst til å se hvordan han blir med skjegget sånn og sånn istedenfor.. 

Bare forandre i vei.. mote forandrer seg.. 

Anonymkode: 21126...576

Skrevet

TS,

Livet er rare greier. Det viktige er vel om han har det bra sammen med deg, og med seg selv?

Tror du at han og dere vil få det bedre av at du forteller han dette som du skrev om?

PS. Attraktive menn er ikke mer utro, men du kan bli mer sjalu, så jobb med din utrygghet og ikke med å få han å se keitete ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns dette er en bagatell og du trenger ikke innrømme noe. Hvis det føles som du gjør noe galt kan du slutte med det, men hva han gjør med klær og hår har han ansvar for selv.

Jeg vil likevel anbefale deg å fortsette jakten på en psykolog / behandling for sjalusien din, det kan ikke være godt å ha det sånn.

Anonymkode: fab63...76a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er du så usikker burde du kanskje ikke vært i noe forhold i det hele tatt. Helt ærlig. 

i alle fall aldri la dine egne følelser  ødelegge for mannen som ønsker å være sammen med deg... 

Anonymkode: 59460...698

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For å være helt ærlig er dette faktisk verre enn utroskap i mine øyne. Om mannen min hadde tvunget seg selv til å bli glad i meg fordi jeg var for stygg til at noen andre skulle villet ha meg hadde jeg kastet opp i ansiktet hans tror jeg. Du ville ikke bli dømt men det blir du faktisk, noe så usselt å holde noen for narr på den måten. Å være utro kan ha hundre grunner uten å være ondskapsfullt, dette er ondskapsfullt uansett hvor dårlig selvtillit du har. 

Anonymkode: c29ca...515

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...