Blueberrymuffin Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Er jeg den eneste som så denne saken på vg i dag, og tenkte at det var helt tullete? https://www.vg.no/rampelys/film/i/WR6Mbk/romeo-julie-stjerner-saksoeker-filmselskap-hevder-de-ble-lurt-til-nakenscener « Olivia Hussey (71) og Leonard Whiting (72) var bare 15 og 16 år da de spilte inn filmklassikeren «Romeo & Julie». Nå krever de milliarder i erstatning. Søksmålet, som lyder på 500 millioner dollar – altså om lag fem milliarder norske kroner, baserer seg på at Hussey og Whiting hevder de ble lurt til å kaste klærne foran kamera mens de var mindreårige.» Når dette først kommer etter 56 år! Så er jeg vel ikke den eneste som sitter igjen med tanken om at dette er noe de kun gjør for pengene. Et fatalt forsøk på å grabbe til seg noen milliarder. Jeg mener, at om dette hadde vært et reellt problem hadde de saksøkt for flere år siden, ikke nå først etter 56 år. Tanker? 4
Rosa Sitron Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Skjønner de godt jeg. Tok vel litt tid før de innså det var ugreit og enda lenger tid før de følte for å innrømme det.
Akryl Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Der var jo veldig umoralsk og nedsettende handling av filmselskapet. I det siste årene har samfunnet fått noe bedre holdninger og dommeren vil forstå deres sak enklere.
Equinox Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 Når hun så sent som i 2018 har forsvart nakenscenene så kan man jo tenke sitt. 7
Hannah80 Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Saksøker for milliarder faktisk. Totalt galskap. 5
Akryl Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 Kvittre skrev (5 minutter siden): Er noen av de saksøkte i live? Firmaet er ikke konkurs og er i livet.
Grüner Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 Filmselskapet opptrådte uetisk mot to unge og sårbare skuespillere, så en anklage mot dem er på sin plass. Men å søke om milliarderstatning for noe sånt er jo bare helt latterlig og i tillegg å vente i 50 år med å komme med søksmålet. 2
Blueberrymuffin Skrevet 4. januar 2023 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2023 (endret) Rosa Sitron skrev (1 time siden): Skjønner de godt jeg. Tok vel litt tid før de innså det var ugreit og enda lenger tid før de følte for å innrømme det. Litt tid? Du mener 56 år bare er litt tid. Du vet slike saker har foreldelsesfrist. Akryl skrev (40 minutter siden): Der var jo veldig umoralsk og nedsettende handling av filmselskapet. I det siste årene har samfunnet fått noe bedre holdninger og dommeren vil forstå deres sak enklere. Var det umoralsk når de i 2018 forsvarte nakenscenen? Eller er det mer umoralsk at de nå går imot tidligere forsvar hvor de har forsvart nakenscenen, men nå endrer mening for å gjøre et stor pengescoop, noe som bare undergraver alle de som faktisk har vært utsatt for misbruk. Equinox skrev (12 minutter siden): Når hun så sent som i 2018 har forsvart nakenscenene så kan man jo tenke sitt. Enig. Skamløst at de nå etter 56 år plutselig forandrer mening når det er snakk om penger. Endret 4. januar 2023 av Blueberrymuffin 2
LCFA Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 (endret) Hvordan beregnet de seg frem til fem milliarder kroner? Sikkert et morsomt excel-ark. Men sannsynligvis er dette bare tenk-på-et-tall som i mange andre saksøkinger når kjendiser er involvert. Fantasillioner. Det høye og mistenkelig runde beløpet tyder på hvor useriøst dette er. Endret 4. januar 2023 av LCFA 1
Drizzt Skrevet 5. januar 2023 #11 Skrevet 5. januar 2023 Blueberrymuffin skrev (15 timer siden): Er jeg den eneste som så denne saken på vg i dag, og tenkte at det var helt tullete? https://www.vg.no/rampelys/film/i/WR6Mbk/romeo-julie-stjerner-saksoeker-filmselskap-hevder-de-ble-lurt-til-nakenscener « Olivia Hussey (71) og Leonard Whiting (72) var bare 15 og 16 år da de spilte inn filmklassikeren «Romeo & Julie». Nå krever de milliarder i erstatning. Søksmålet, som lyder på 500 millioner dollar – altså om lag fem milliarder norske kroner, baserer seg på at Hussey og Whiting hevder de ble lurt til å kaste klærne foran kamera mens de var mindreårige.» Når dette først kommer etter 56 år! Så er jeg vel ikke den eneste som sitter igjen med tanken om at dette er noe de kun gjør for pengene. Et fatalt forsøk på å grabbe til seg noen milliarder. Jeg mener, at om dette hadde vært et reellt problem hadde de saksøkt for flere år siden, ikke nå først etter 56 år. Tanker? Enda en sak i gruppen: ''Hva kan vi saksøke noen for og tjene noen penger?'' 1
Lunda Skrevet 5. januar 2023 #12 Skrevet 5. januar 2023 (endret) 15 hours ago, Akryl said: Firmaet er ikke konkurs og er i livet. Ikke helt. Det originale firmaet som lagde filmen, British Home Entertainment, er for lengst kjøpt opp av Paramount. Endret 5. januar 2023 av Lunda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå