Gå til innhold

Farge på vegger , grått kjøkken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg hus og skal pusse leiligheten jeg skal bo i. Ja hus med 2 leiligheter. ☺️

Har bestilt nytt kjøkken fra IKEA. Det endte med gråe fronter. 
 Men da lurer jeg på hvilken farge jeg kan ha på veggene. Tror hvit blir litt for kaldt. 
Har strie tapet som skal male sparkles.
 Noen som har tips ?

AnonymBruker
Skrevet

Ville valgt Sand eller lignende farge. Kommer an på gulv, da.

Anonymkode: f8e9e...b27

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laminatgulv gulv sånn gammel tre farge . 
Dette lurer jeg  også på? Hvilken farge på vegg på kjøkken når skapene er grå 

Anonymkode: 9ede6...5bc

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken gråfarge er det på kjøkkenet? Kald grå? 

Anonymkode: f33f3...48f

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 0.20):

Hvilken gråfarge er det på kjøkkenet? Kald grå? 

Anonymkode: f33f3...48f

Varm grå. 

Skrevet

Når skapene er grå så trenger du en sterk farge ellers for ikke å bli deprimert. 

Anonymkode: aef56...f67

• Nyttig 1
Skrevet

Kommer helt an på gråfargen og gulvet. Men hvis den er varm med gule undertoner, så vil jeg foreslå Sand og Hvit te. Det er nøytrale og lune toner beige som passer til mye.

Anbefaler at du tar med fargeprøver (papir) hjem og henger det opp på veggen. Da ser du hvordan fargen oppfører seg i rommet. 

Anonymkode: 382bd...039

Skrevet

Rosa er fint til grått. Har antique brass på kontoret med grå detaljering grønne planter- veldig fornøyd

Anonymkode: d7683...61d

• Liker 2
Skrevet

Grønt

Anonymkode: d3842...02d

• Liker 3
Skrevet

Jeg har mørk grønn, Dark teal fra Jotun tror jeg det er, på mitt kjøkken.

Anonymkode: 88e07...9a8

• Liker 2
Skrevet

Bilder?

Anonymkode: e011d...673

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 16.30):

Bilder?

Anonymkode: e011d...673

Holder på

å pusse opp. Skal ha eike gulv. Nå på veggen er det strie tapet. Men skal ha veggfornyer. 
kjøkkenet kommer i mars regner eg med. Men det er IKEA kjøkken 

Skrevet
Lille39 skrev (4 timer siden):

Holder på

å pusse opp. Skal ha eike gulv. Nå på veggen er det strie tapet. Men skal ha veggfornyer. 
kjøkkenet kommer i mars regner eg med. Men det er IKEA kjøkken 

Hvilken modell er det? Det er ulike grå fargekoder på kjøkkenmodellene. 

Anonymkode: dce1b...5e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2023 den 15.54):

Hvilken modell er det? Det er ulike grå fargekoder på kjøkkenmodellene. 

Anonymkode: dce1b...5e6

Voxtorp mørkgrå. 
model 80454092

Skrevet
Lille39 skrev (26 minutter siden):

Voxtorp mørkgrå. 
model 80454092

Space
Blushing peach
Minty breeze
Devine
Soft skin
Senses
Washed linen, morgendis eller ascott hvis du vil ha en lysere nyanse av grått. Morgendis kan kræsje hvis den skal males inntil karmer som er i bomull. Kan også bikke mot blå/lilla i noen lys, så du må se hvordan den (og andre farger) oppfører seg i ditt lys. 

Personlig ville jeg valgt noe lysere og friskere (og litt nøytralt) for å balansere en såpass tung farge som Voxtorp mørk grå er. 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Space
Blushing peach
Minty breeze
Devine
Soft skin
Senses
Washed linen, morgendis eller ascott hvis du vil ha en lysere nyanse av grått. Morgendis kan kræsje hvis den skal males inntil karmer som er i bomull. Kan også bikke mot blå/lilla i noen lys, så du må se hvordan den (og andre farger) oppfører seg i ditt lys. 

Personlig ville jeg valgt noe lysere og friskere (og litt nøytralt) for å balansere en såpass tung farge som Voxtorp mørk grå er. 

Karmene er hvite. Men takk for svar. Skal gå gjennom fargetonene du skrev ☺️☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Space
Blushing peach
Minty breeze
Devine
Soft skin
Senses

Vil ha det lunt å feminint. Men igjen ikke for tungt. 

Skrevet
Lille39 skrev (9 minutter siden):

Vil ha det lunt å feminint. Men igjen ikke for tungt. 

Da burde alle fargene jeg nevner passe fint. Blushing peach, devine, soft skin, og senses, vil passe ekstra godt da. Men som sagt bør du ta med fargeprøver for å se hvordan fargen oppfører seg i lyset ditt. Selv har jeg en forkjærlighet for devine :) 

"Hvitt" er ikke hvitt. Det er stor forskjell på klassisk hvit og bomull. Sistnevnte er det som ofte er standard på karmer og lister, og kan kræsje med en del farger. Særlig farger som morgendis vil få karmene til å se veldig gule ut, samt gråfargen vil plutseilg kunne se blå/lilla ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da burde alle fargene jeg nevner passe fint. Blushing peach, devine, soft skin, og senses, vil passe ekstra godt da. Men som sagt bør du ta med fargeprøver for å se hvordan fargen oppfører seg i lyset ditt. Selv har jeg en forkjærlighet for devine :) 

"Hvitt" er ikke hvitt. Det er stor forskjell på klassisk hvit og bomull. Sistnevnte er det som ofte er standard på karmer og lister, og kan kræsje med en del farger. Særlig farger som morgendis vil få karmene til å se veldig gule ut, samt gråfargen vil plutseilg kunne se blå/lilla ut. 

Jobber du innen dette området ? Med tanke du har peiling☺️☺️ takk for hjelpen. 
skal sjekke de fargene ut. 

Skrevet
Lille39 skrev (6 minutter siden):

Jobber du innen dette området ? Med tanke du har peiling☺️☺️ takk for hjelpen. 
skal sjekke de fargene ut. 

Nei, men jeg har malt veldig veldig mye oppgjennom årene. Og sånn har man lært en hel del :) 

Lykke til, håper du finner en farge som passer for deg. Det er så utrolig mye å velge mellom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...