Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er uføretrygden og han vil  flytte til Montenegro. Han vil jeg skal bli med , men jeg har hus, dyr , jobber og barna mine her( de er voksne da) . Han har og hund , men sier det ikke er problem å ta med hunden. Han sier det er billig å kjøpe et  hus på landet ved sjøen og man får så mye mer for pengene at både meg og han kan leve på hans uføre trygd. Han liker at det ikke er snø og is på vinteren der. Han mener vi kan kjøpe noe sammen der. Men jeg tør ikke. Hva tror dere om dette?  Lurt?  satse på det eller ei?

Anonymkode: 79435...778

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver ikke hvor gammel du er, men det høres mer ut som en plan for når du blir pensjonist? Litt dumt å slutte å jobbe når du er 45 liksom. Kan han vente? 

Anonymkode: 379cc...79e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er 45. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva hvis det blir slutt mellom dere? Så står du i et fremmed land, uten jobb eller annen inntekt. Skal du bli i Montenegro alene da, uten penger? Ikke sikkert du vil greie en flytting tilbake til Norge økonomisk. Det er dyrt både å reise hit og å bo her. Og hva hvis du da er blitt eller blir syk? Det er dyrt å være syk her uten trygderettigheter i Norge. 

Anonymkode: 05173...cd7

• Liker 1
Skrevet

Spennende! Har du en utdannelse som gjør at du kan få deg en liten jobb der? Isåfall så ville jeg ha vurdert det, om det lønner seg økonomisk for dere. Kanskje sparer dere så mye på det at det går fint å reise hjem til voksne barn ofte også?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg ikke gjort i din alder. Mener han at du skal selge alt, flytte vekk fra familie og ikke gjøre noen ting? Fraskrive deg muligheten for en fast inntekt og pensjonssparing. Kanskje leve på overskuddet ditt fra hussalget. Du har også unge barn. Hva når det kommer barnebarn?

Jeg kunne godt ha flyttet sørover i Europa, men da skulle jeg ha vært sikret økonomisk. Også dersom jeg valgte å flytte tilbake til Norge. 

Anonymkode: 2197d...634

• Liker 2
Skrevet

Går det an for deg å leie ut huset her hjemme da? Hvis dette er noe du har lyst å teste ut? For guds skuld IKKE selg huset!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lei ut huset, ta permisjon et halvt år. Du ødelegger din egen pensjon, og står på bar Bakke hvis noe skjer.

Anonymkode: 5575e...ae0

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du jobbe med i Montenegro, da?

Anonymkode: e95fd...8a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han sier...man får så mye mer for pengene at både meg og han kan leve på hans uføre trygd. 

Tullprat. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke. Har ei venninne fra studiene som kommer derfra,fikk se bilder fra feriene hennes det så kjempefint ut. I tillegg så tror jeg menneskene er bra der.

Anonymkode: 4b263...641

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal dere få visum til å bo der over 3 mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri flyttet så langt vekk fra barna mine. Plutselig kommer en ny pandemi, og så får jeg ikke sett de på flere år. Hadde uansett ikke gjort det. Men det er meg.

Anonymkode: 32a42...8d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort.

Anonymkode: 099e8...2a3

AnonymBruker
Skrevet

Er han derfra? Kan du språket? 

Flott i Montenegro, men å flytte dit hadde jeg ikke gjort. Det er jo drittkaldt innendørs når det er kjølig ute, så husk å ta med deg dundyne så du har til vinteren. Er ikke badetemperatur hele året det.

Anonymkode: a2546...a12

AnonymBruker
Skrevet

Vent til du blir 70 og pensjonist, da kan du prøve det ut. 

Anonymkode: 6d3a9...69c

AnonymBruker
Skrevet

Montenegro er ikke så billig at man kan leve like godt på én norsk uføretrygd der som man kan på en norsk uføretrygd og en jobb i Norge. Dere vil måtte gå langt ned i standard.

Selv om du får deg jobb der nede så tror jeg dere vil komme dårligere ut økonomisk.

Anonymkode: d65a3...657

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde aldri flyttet så langt vekk fra barna mine. Plutselig kommer en ny pandemi, og så får jeg ikke sett de på flere år. Hadde uansett ikke gjort det. Men det er meg.

Anonymkode: 32a42...8d2

Under koronapandemien så slapp fremdeles alle land sine egne statsborgere inn.

Anonymkode: d65a3...657

AnonymBruker
Skrevet

La han reise og prøve ut den ideen ! 
Du bør ha is i magen og vente og se hvordan det går å leve der nede uten familie. 
Har han egen kapital til å kjøpe hus for ? 
Hund i karantene koster også penger vel? 

Anonymkode: 24394...d8a

Skrevet

Hva med helsetjenester? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...