AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #21 Skrevet 4. januar 2023 Jeg leste "varmerumpa".... Anonymkode: 4c6f0...c66
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #22 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men satte du den opp selv om det ikke var lov? Eller har dere ikke regler mot det? Hvordan kunne de ta strømmen til den? Anonymkode: a96bd...96f Flyttet inn her med varmepumpe. Forrige eier hadde satt det opp uten at det var lov. Anonymkode: af96d...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #23 Skrevet 4. januar 2023 Jeg foretrekker mill sine ovner. Bruker også smartstyringen i appen. Veldig lett å bruke. Anonymkode: 6c231...f0b
Sofakona Skrevet 4. januar 2023 #24 Skrevet 4. januar 2023 Om det er Obos..ring med de...de kan ikke bare komme og klippe av strømmen...vi har varmepumpe og andre ikke hvor strømmen er engang... Du må høre med obos...ta det fra en som har sittet i styre.... det finnes mennesker i styret som lager sine egne lover og regler og tror de eier alt. At det ikke er lov med varmepumpe er det dummeste jeg har hørt. Ring Obos imorgen 3
Sofakona Skrevet 4. januar 2023 #25 Skrevet 4. januar 2023 https://huseierforening.no/fritt-frem-for-varmepumpe-i-sameier-og-borettslag/ 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #26 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Må fjerne varmepumpa. Hvilke panelovner skal jeg investere i? Noen gode tips? Anonymkode: af96d...fa5 Ny varmepumpe. Anonymkode: c5345...b23 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #27 Skrevet 4. januar 2023 Sofakona skrev (10 minutter siden): Om det er Obos..ring med de...de kan ikke bare komme og klippe av strømmen...vi har varmepumpe og andre ikke hvor strømmen er engang... Du må høre med obos...ta det fra en som har sittet i styre.... det finnes mennesker i styret som lager sine egne lover og regler og tror de eier alt. At det ikke er lov med varmepumpe er det dummeste jeg har hørt. Ring Obos imorgen Sofakona skrev (8 minutter siden): https://huseierforening.no/fritt-frem-for-varmepumpe-i-sameier-og-borettslag/ Takk for svar Dette står på borettslaget sin side " 12. Varmepumper: Det er forbud mot å montere varmepumper i borettslaget, ettersom varmepumper medfører støy og vibrasjoner og er til sjenanse for naboer Så de var her i dag å slo den av og fjernet noen greier, før jeg rakk å kjøpe noen ovner. Så nå er det iskaldt her. Anonymkode: af96d...fa5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #28 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. De banka på i dag kl 13 og tok strømmen fra den, og sa at den måtte stenges på dagen. Har to barn, så har ikke fått handla noe varmeelementer enda. Så nå er leiligheten blitt iskald. Aner ikke hva jeg skal kjøpe. Anonymkode: af96d...fa5 Nei, det er jo umulig å handle panelovner når man har barn... hadde glemt det Anonymkode: 2630c...80c
NakenPanda Skrevet 4. januar 2023 #29 Skrevet 4. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Får ikke lov av borettslaget å ha varmepumpe. Det er ikke lov. Bare jeg i borettslaget som har det. Anonymkode: af96d...fa5 Det der tror jeg ikke de kan nekte deg i det hele tatt, jeg ville utfordret dem og sagt at at det der er neppe lovlig. Så lenge du ikke er til direkte sjenanse til naboer tror jeg ikke de kan gjøre mye. Led kondens vannet bort Endret 4. januar 2023 av NakenPanda
Sofakona Skrevet 4. januar 2023 #30 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk for svar Dette står på borettslaget sin side " 12. Varmepumper: Det er forbud mot å montere varmepumper i borettslaget, ettersom varmepumper medfører støy og vibrasjoner og er til sjenanse for naboer Så de var her i dag å slo den av og fjernet noen greier, før jeg rakk å kjøpe noen ovner. Så nå er det iskaldt her. Anonymkode: af96d...fa5 Dummeste jeg har hørt( altså fra borettslaget) igjen hør med obos...du skal kunne søke om dette... denne regelen er det noe i styret som har antageligvis satt opp. Sammen som at styret her har satt opp at vi ikke har lov å ha trampoline i hagen vår..da det fører til støy. Med borettslag 5 meter bortenfor ( som er annet borettslag) de får lov til det. Pluss de kan ikke bare komme og kutte ned strømmen...om jeg ikke tar feil må en elektriker komme og gjøre dette og fjerne den( den vil jo være elektrisitet...hull i veggen etc) Igjen...ring Obos imorgen og klag på dette. Dette lukter Karen lang vei 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #31 Skrevet 5. januar 2023 Sofakona skrev (8 timer siden): Dummeste jeg har hørt( altså fra borettslaget) igjen hør med obos...du skal kunne søke om dette... denne regelen er det noe i styret som har antageligvis satt opp. Sammen som at styret her har satt opp at vi ikke har lov å ha trampoline i hagen vår..da det fører til støy. Med borettslag 5 meter bortenfor ( som er annet borettslag) de får lov til det. Pluss de kan ikke bare komme og kutte ned strømmen...om jeg ikke tar feil må en elektriker komme og gjøre dette og fjerne den( den vil jo være elektrisitet...hull i veggen etc) Igjen...ring Obos imorgen og klag på dette. Dette lukter Karen lang vei NakenPanda skrev (8 timer siden): Det der tror jeg ikke de kan nekte deg i det hele tatt, jeg ville utfordret dem og sagt at at det der er neppe lovlig. Så lenge du ikke er til direkte sjenanse til naboer tror jeg ikke de kan gjøre mye. Led kondens vannet bort Men det er allerede vedtatt at de skal ta den bort. Så jeg vet ikke om det er lov? Det er masse is utenfor, så det drypper ned til naboen forteller de. Kunne jo midlertidig hatt en stor plastbøtte under, også fått inn noen som kunne laget en løsning på lengre sikt. Men jeg vet ikke, når de allerede er på vei for å ta den. Anonymkode: af96d...fa5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #32 Skrevet 5. januar 2023 Sofakona skrev (8 timer siden): Dummeste jeg har hørt( altså fra borettslaget) igjen hør med obos...du skal kunne søke om dette... denne regelen er det noe i styret som har antageligvis satt opp. Sammen som at styret her har satt opp at vi ikke har lov å ha trampoline i hagen vår..da det fører til støy. Med borettslag 5 meter bortenfor ( som er annet borettslag) de får lov til det. Pluss de kan ikke bare komme og kutte ned strømmen...om jeg ikke tar feil må en elektriker komme og gjøre dette og fjerne den( den vil jo være elektrisitet...hull i veggen etc) Igjen...ring Obos imorgen og klag på dette. Dette lukter Karen lang vei NakenPanda skrev (8 timer siden): Det der tror jeg ikke de kan nekte deg i det hele tatt, jeg ville utfordret dem og sagt at at det der er neppe lovlig. Så lenge du ikke er til direkte sjenanse til naboer tror jeg ikke de kan gjøre mye. Led kondens vannet bort https://www.ba.no/bolig-og-eiendom/fornybar-energi/nyheter/flytter-heller-enn-a-kvitte-seg-med-varmepumpen/s/5-8-283043 Ser en med samme problem her. Anonymkode: af96d...fa5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #33 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Flyttet inn her med varmepumpe. Forrige eier hadde satt det opp uten at det var lov. Anonymkode: af96d...fa5 Stod forbudet mot varmepumpe i vedtektene da den ble montert? Vedtektene til borettslaget har generelt ikke tilbakevirkende kraft. Anonymkode: b031b...3de 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #34 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stod forbudet mot varmepumpe i vedtektene da den ble montert? Vedtektene til borettslaget har generelt ikke tilbakevirkende kraft. Anonymkode: b031b...3de Ja det tror jeg. Forrige eier satt i styre og hadde montert den uten lov. Nå er det jo fullt av is fra utedelen, men jeg mener jeg bare burde kunne sette en balje under? Men er vel for sent nå... Anonymkode: af96d...fa5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #35 Skrevet 5. januar 2023 Sofakona skrev (9 timer siden): Dummeste jeg har hørt( altså fra borettslaget) igjen hør med obos...du skal kunne søke om dette... denne regelen er det noe i styret som har antageligvis satt opp. Sammen som at styret her har satt opp at vi ikke har lov å ha trampoline i hagen vår..da det fører til støy. Med borettslag 5 meter bortenfor ( som er annet borettslag) de får lov til det. Pluss de kan ikke bare komme og kutte ned strømmen...om jeg ikke tar feil må en elektriker komme og gjøre dette og fjerne den( den vil jo være elektrisitet...hull i veggen etc) Igjen...ring Obos imorgen og klag på dette. Dette lukter Karen lang vei Jeg personlg tror ikke ts kommer noen vei. Der jeg vokste opp i et stort Obos borettslag var det klare regler om at man ikke kunne gjøre noe som endret fasaden - dette sto i vedtektene fra starten av. Mange måtte den gangen ta ned satelitt"tallerkener" selv om de sto inne på verandaene bl.a. Jeg har selv bodd i et frittsående borettslag ((med Obos som forretningsfører). Der står det i vedtektene fra tidlig 6o tall at alle skal ha fastmonterte panelovner under vinduene. Det jeg synes var veldig uansvarlig her var å bare troppe opp midt på vinteren og fjerne ts sin mulighet til å varme opp på der og da. Siden varmepumpa ikke er ny, så må jo naboer ha vært klar over at den var der? Da burde ts fått litt tid til å finne en ny løsning. Er det lenge siden du tok over/kjøpte boenheten ts? Jeg ville undersøkt om du har noe krav her i forhold til tidligere eier. Om ikke jeg tar feil og Obos sier du har rett til å beholde varmepumpa. Jeg håper også du får ordnet varmen i dag. Anonymkode: ec8dd...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå