AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Må fjerne varmepumpa. Hvilke panelovner skal jeg investere i? Noen gode tips? Anonymkode: af96d...fa5
newman01 Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Hvorfor fjernes varmepumpa? Det er jo blant de bedre oppvarmingskilder som finnes. Og hvilken effekt og oppvarmingsbehov trenger du? Smartstyring? Oppkobling mot Homey, Tibber, eller andre smarthubsystemer? 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 newman01 skrev (27 minutter siden): Hvorfor fjernes varmepumpa? Det er jo blant de bedre oppvarmingskilder som finnes. Og hvilken effekt og oppvarmingsbehov trenger du? Smartstyring? Oppkobling mot Homey, Tibber, eller andre smarthubsystemer? Det er lekkasje ned til naboen, bor i borettslag. Så den må fjernes. Trenger til å varme opp en ganske stor stue. Smartstyring. Anonymkode: af96d...fa5
Gjest Acer Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må fjerne varmepumpa. Hvilke panelovner skal jeg investere i? Noen gode tips? Anonymkode: af96d...fa5 Må fjerne varmepumpa ? ?.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Kjøp varmeovner med økonomi setting? Eller mill varmeovn med wifi setting. så kan du skru opp når strømmen er billig og ned når den er dyr. Anonymkode: 065e7...afa
Sofakona Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 Kan du ikke bare fikse lekkasjen? Hva slags lekkasje? Mener du vann? Jeg hadde heller kjøpt ny om den ikke kan fikses...du vil bruke mye mer strøm på panelovner i en stor stue en varmepumpe. Pluss med varmepumpe kan du avkjøle på sommeren. 3
newman01 Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 En panelovn er en panelovn, sånn ca. Mill sine med Wifi kan styres av Tibber app. Samme gjelder Adax sine. Og så har du et hav av Zigbee, Futurehome og en gooooood del andre smarthome-integrasjoner. Hva slags hjemmeautomatiseringssystem har du fra før? Og skal du kaste varmepumpa for alltid, eller som et midlertidig tiltak frem til lekkasjen til naboen er tettet? Og hvorfor skal du fjerne varmepumpa di om det lekker hos naboen? Skjønner virkelig ikke situasjonen din... Om du prøver å forklare så folk som aldri har vært på besøk hos deg skjønner blir det bedre svar. Litt bortkastet å kjøpe 8 panelovner til 2500kr stk pluss 4000kr i styringssystem om det kun skal brukes i 5 uker til lekkasjen er tettet... 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 Mill med wifi-styring funker bra, og appen er enkel å bruke med gode styringsmuligheter. De kan også kobles direkte mot Tibber, om du skulle ha behov for det. Jeg har en wifi-styrt Beha-ovn også. Der var appen og wifi-styringen helt ubrukelig. Redningen var å koble den på en wifi-plugg fra Mill, før det kunne jeg bare bruke den som en helt vanlig ovn. Anonymkode: bac78...c1d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 Så du må fjærne varmepumpa fordi drensvannet renner ned hos naboen. Ja, det er ofte betydeleg med vann som kommer vra varmepumpa på kalde dager, men bør vel vera muleg å lede vannet bort fra naboens eigedom. Anonymkode: 57008...f5c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mill med wifi-styring funker bra, og appen er enkel å bruke med gode styringsmuligheter. De kan også kobles direkte mot Tibber, om du skulle ha behov for det. Jeg har en wifi-styrt Beha-ovn også. Der var appen og wifi-styringen helt ubrukelig. Redningen var å koble den på en wifi-plugg fra Mill, før det kunne jeg bare bruke den som en helt vanlig ovn. Anonymkode: bac78...c1d Presisering: Mill sine ovner krever ikke at du investerer i noen hub e.l. Du installerer appen, legger til en og en ovn, og setter alle innstillinger og temperaturer i appen. Du velger selv om du vil styre en og en ovn, eller ett og ett rom. Anonymkode: bac78...c1d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 Sofakona skrev (1 time siden): Kan du ikke bare fikse lekkasjen? Hva slags lekkasje? Mener du vann? Jeg hadde heller kjøpt ny om den ikke kan fikses...du vil bruke mye mer strøm på panelovner i en stor stue en varmepumpe. Pluss med varmepumpe kan du avkjøle på sommeren. Evnti skrev (2 timer siden): Må fjerne varmepumpa ? ?. Får ikke lov av borettslaget å ha varmepumpe. Det er ikke lov. Bare jeg i borettslaget som har det. Anonymkode: af96d...fa5
Sofakona Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får ikke lov av borettslaget å ha varmepumpe. Det er ikke lov. Bare jeg i borettslaget som har det. Anonymkode: af96d...fa5 Vi bor i borettslag og nesten alle her har det. Eventuelt om du har mulighet å sette den på en annen vegg der vannet kan renne ned( du har nok ikke lekkasje.. normalt at det kommer vann fra varmepumpen) har du snakket med styrer i borettslag? 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Får ikke lov av borettslaget å ha varmepumpe. Det er ikke lov. Bare jeg i borettslaget som har det. Anonymkode: af96d...fa5 Flytt ! Anonymkode: 57008...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #14 Skrevet 4. januar 2023 Sofakona skrev (2 timer siden): Vi bor i borettslag og nesten alle her har det. Eventuelt om du har mulighet å sette den på en annen vegg der vannet kan renne ned( du har nok ikke lekkasje.. normalt at det kommer vann fra varmepumpen) har du snakket med styrer i borettslag? Ja dessverre De har sagt den skal fjernes Anonymkode: af96d...fa5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #15 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja dessverre De har sagt den skal fjernes Anonymkode: af96d...fa5 Midt på kaldeste vinteren? Helt sykt! Anonymkode: 12020...b2d 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #16 Skrevet 4. januar 2023 Er det ikke mye dyrere? Anonymkode: 15ab1...c63
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #17 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Midt på kaldeste vinteren? Helt sykt! Anonymkode: 12020...b2d Ja. De banka på i dag kl 13 og tok strømmen fra den, og sa at den måtte stenges på dagen. Har to barn, så har ikke fått handla noe varmeelementer enda. Så nå er leiligheten blitt iskald. Aner ikke hva jeg skal kjøpe. Anonymkode: af96d...fa5 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #18 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke mye dyrere? Anonymkode: 15ab1...c63 Jo, men hvilke alternativer har jeg? Anonymkode: af96d...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #19 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flytt ! Anonymkode: 57008...f5c 😂 Anonymkode: c6090...234
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #20 Skrevet 4. januar 2023 Men satte du den opp selv om det ikke var lov? Eller har dere ikke regler mot det? Hvordan kunne de ta strømmen til den? Anonymkode: a96bd...96f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå